Djur och kryp samt insekter som ingår i Thailändarnas kosthållning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
när dom e små e dpm söta sen e dom bara goda :)

har bara ätit grillad o nej den va inte söt ett litet spett kostade 80bath o ett stort tror ja kostade 120 bath

annars så vet ja att kilo priset på hund e mycke dyrare än gris ;D

"glimten66 " sa:
när dom e små e dpm söta sen e dom bara goda :)

har bara ätit grillad o nej den va inte söt ett litet spett kostade 80bath o ett stort tror ja kostade 120 bath

annars så vet ja att kilo priset på hund e mycke dyrare än gris ;D

nä, men jag är ändå övertygad om att hon drygade ut den där jävvla gulaschen med några små poppisar ;D ;D

Mvh Peter :wai:

Det skulle inte förvåna mig heller så många gånger som man ätit nån sorts gryta eller typ gulach man har ingen aning va som finns i den :laugh:

men va gör de man har ju blivit mätt ju ;D

glimten66 :wai:

"LG " sa:
Fy fan, jag har ätit råtta!
Aldrig mer att jag skall handla mat av ett jäkla mopedkök.
Svansen var inte kvar då, men i övrigt såg köttbiten ut som den understa bilden.

Jag frågade henne vad det var, och det falska stycket sa "sicken". Det tog jag för kyckling min blåögda idiot.

Det är sjukt! Man äter inte sånt! Man slår ihjäl det och gräver ner det, man äter det inte. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Det problemet har inte jag, eftersom jag är vegetarian :)

(Kött brukar man kunna se, men det är problem att se fisksås.)

"glimten66 " sa:
Det skulle inte förvåna mig heller så många gånger som man ätit nån sorts gryta eller typ gulach man har ingen aning va som finns i den :laugh:

men va gör de man har ju blivit mätt ju ;D

Jaja, visst den var kanongod, varje dag käkade jag, godaste gulaschen jag ätit :thumbsup:, så jag bryr mig inte vad hon hade i om det så var gorilla :eek: :eek:

;)

geckos.jpg

Lunkan ligger köttet i en gryta tex. e de inte lätt att se de kan ja lova även viss grillad mat e svår o se om de kommer i mindre bitar

"glimten66 " sa:
Lunkan ligger köttet i en gryta tex. e de inte lätt att se de kan ja lova även viss grillad mat e svår o se om de kommer i mindre bitar

Ja, men en vegetarian har lite lättare genom att det inte ska vara något kött alls, och kött har oftast annan koncistens än grönsaker o d.

"legolas " sa:
tror dig, klart man överlever - Dock så har väl en normal människa lite mer krav på livet än att "överleva", fan handlade det bara om att överleva, och jag hade pengar i kassakistan, då hade jag nog tatt livet av mig tror jag!!!!

Nä varför äta mat som vi aldrig i helvete hade ätit hemma - nu plötsligt blev det kanon och det smakar kyckling hej å hå!!! Tack Thailand för att vi fick komma hit och slafsa i oss råttor och hundar, och sedan anslå en ton som om det är OK!!!!

men men, upp till var och en naturligtvis, det ligger garanterat pengar i potten här och man kan ju spara en del genom att äta utav Thailands djurvärld, som inte ens Thai själva söderut äter...

Nä varför äta mat som vi aldrig i helvete hade ätit hemma - nu plötsligt blev det kanon och det smakar kyckling hej å hå!!!

men fan legolas, det handlar ju inte om att konsumera detta varje dag är jag helt övertygad om, utan det är häftigt att testa, man sitter ju inte och pallar i sig paddor 5 dar i veckan. ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Insayten... jag är övertygad om att t.ex. glimten 66 sitter hemma och käkar exakt samma föda som thaiarna gör. Han har ju gett sken av detta i alla fall.... Och då slinker det ner dessa grejor var och varannan dag. och det är bara en kille.

Jag har pratat med ett flertal människor i min trakt och utan naturligtvis att veta vad de äter exakt varje dag, så har de sagt att de käkar vad hushållet erbjuder varje dag i veckan, och de tycker att svenskar och andra som kommer hit ner är mesar som inte kan anpassa sig..

Så går snacket kring dessa paddätande, grodätande, ormätande, ruttnafirrarätande människor härnere.
;D ;D ;D

Fan jag måste åka dit upp i dina trakter nästa gång, ett riktigt "smörgåsbord" ;D ;D ;D

Karma levererat till di Insayt ;D

lego ja äter inte fisk o skaldjur :laugh:

e man en köttätare så måste man ju pröva :nod:

"glimten66 " sa:
Karma levererat till di Insayt ;D

lego ja äter inte fisk o skaldjur :laugh:

e man en köttätare så måste man ju pröva :nod:

Förresten glimten66, fan kom och tänka på att åka upp till den där "köttbulleätande hästen" ger ju inget, vill jag ha riktig mat får jag ju komma till dina trakter ;D ;D ;D ;D ;D, karma till dig också, för att du är på min matsida :D

du e välkommen här finns de fina smörgåsbord me allsköns gosaker på ;D

vem vet va hans köttebullar innehåller;)

Har ätit eller smakat allt ovanstående förutom råtta. Ödlorna är goda då den lagas på rätt sätt (typ Laap)

"legolas " sa:
hahha, ni e la goa,,, men... jag vill oxå komma......
;D ;D ;D

de e la klart du får komma, men då får du ta med dig ett par varaner :eek: :eek:, så vi har lite att gnaga på till groggen ;D ;D ;D

Mvh Peter

"legolas " sa:
Varaner, hahaha!! De är ju fan stora som grisar ju..... gnaga på?????? Det blir ju till en middag för 6 personer bara på 1 varan.....

Vad säger du om vi istället, vi fyra gubbs, tar en padda i var sitt ben och bara sliiiiter och draaaaar, och så har vi varsitt ben till groggen.... låter ju oxå hyggligt va!!!

Vad är det för fel på salta pinnar? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L