Djur och kryp samt insekter som ingår i Thailändarnas kosthållning

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

LG

Gäst
Efter de chokerande uppgifterna på vad som står på menyn i norra Thailand så skulle jag gärna vilja att ni skriver i denna tråden vad som ingår.

Vad är det för djur dom käkar upp igentligen. :wai:
 
Jag känner igen listan, legolas. Blir nästan spyfärdig själv! Men ett tillägg kan jag bidra med och det är BBQ Jää, eller grillad ödla. Lär vara en delikatess. Glimten66 har visst provat det mesta, fråga honom.

Själv kan jag väl tänka mig att prova det mesta bortsett från den ruttna fisken (fy fan vilken stank) och råttorna. Man kan ju bara dö en gång.... :eek:
 
De legolas skriver
ALLT som flyger ska stekas eller friteras
och äts, som vi gör med chips fy f#¤
snart är de lördag igen
 
Det ser inte ut som nåt man längtar efter

Kryp.jpg
 
Det är mycket som tas tillvara som mat i den Thailändska lansbygden! tex. Paddor(smaka som kyckling) en o annan ödla o orm förekommer, samt en Hund slinker med ibland och landkrabbor "Pho" som de har i Somtam,deras starka sallad, som de äter jämt, sen rostade Kackelackor o gräshoppor, äts som "snacks"!! ..annars är det mycket "Polamai" (frukt) som äts!
Kyckling, gris,fisk är inget o klaga på! dock är deras nötkött alldeles för segt, så det får man gå på restaurang för att få det lagom eller laga själv!...har ätit Allt av detta och jag lovar! ..man överlever! "Mai mee pan haa"! ;-)
 
Grillad ödla e gott

här kommer ett litet smak prov va som kan bjudas i thailand ;D

bbq maa.jpg


bbq maa1.jpg


bbq rat 1.jpg


bbq rat.jpg


bbq rat2.jpg
 
Ingen risk att det inte finns tillräckligt med ätbart där.
Jag hade nog valt vanligt ris med ett ägg till om jag kommer dit på besök. :)
 
Fy fan, jag har ätit råtta!
Aldrig mer att jag skall handla mat av ett jäkla mopedkök.
Svansen var inte kvar då, men i övrigt såg köttbiten ut som den understa bilden.

Jag frågade henne vad det var, och det falska stycket sa "sicken". Det tog jag för kyckling min blåögda idiot.

Det är sjukt! Man äter inte sånt! Man slår ihjäl det och gräver ner det, man äter det inte. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
 
"LG " sa:
Fy fan, jag har ätit råtta!
Aldrig mer att jag skall handla mat av ett jäkla mopedkök.
Svansen var inte kvar då, men i övrigt såg köttbiten ut som den understa bilden.

Jag frågade henne vad det var, och det falska stycket sa "sicken". Det tog jag för kyckling min blåögda idiot.

Det är sjukt! Man äter inte sånt! Man slår ihjäl det och gräver ner det, man äter det inte. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

;D ;D ;D ;D

Erkänn att de smaka som kyckling ;D ;D
 
"glimten66 " sa:
;D ;D ;D ;D

Erkänn att de smaka som kyckling ;D ;D


hahahaha ;D ;D ;D, ja glimten66, har du blivit utsedd till forumets "omnivor", så gör jag dig sällskap, älskar allt konstigt. Friterad sparv mums och allt med åtta eller sex ben ;D ;D ;D ;D

Mvh Peter :wai:
 
Dom ser ju inte så tokiga ut. Med en god sås så slinker dom nog ner. Ska nog testa lite när jag kommer ner. Dör jag så är det ditt fel.
Jag ska peka på kartan var du bor så får du ta hand om frugan :D
 
Gott de Insayt kul o se att gubbarna nog har ätit av de goa;) utan att veta om de....
 
Alltså, jag skrev ju någon annan stanns i forumet i ett annat sammanhang att jag är övertygad om att jag ätit mycket hund.

I Bangkok i börjad av nitti-talet var där ett guesthouse på tanon tanao, en bakgatan där jag alltid satt och drack öl på ett ställe vi kallade Mister Boo Shop, en affär men de hade några bord utanför, kanske Gazton kommer ihåg det?

Bredvid där fanns ett guesthouse som enbart beboddes av afrikaner, mestadels knarkkurirer, och där jobbade an ganesisk kvinna som lagade maten och det blev ju "fufu och gulasch", jäkligt god gulasch och jag åt där varje dag. Nästa efter ett par år så började jag märka att helt plötsligt hade hundbeståndet på gatan minskat och en gång när jag kom tillbaka nästa gång så var det märkbart mindre och jag började anna oråd.

Fick ju aldrig veta om det vara så, men så här efteråt så var smaken på köttet väldigt sötaktig när jag tänker efter, då på den tiden tänkte man ju inte speciellt mycket på det, man var ju för det mesta toppad och då gick ju det mesta ner.

glimten66, du har ju käkat allt, är hund sött? ;D ;D ;D

Mvh Peter :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar
124
Visningar
20 K
Anonym
A
A
Svar
61
Visningar
18 K
R
S
Svar
0
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
A
Svar
16
Visningar
8 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp