SatanG
Forumveteran
Nu förvrider du lite jag skrev att om du skattade i Sverige i tidigare inlägg så kan det inte kännas kul att behöva betala en gång till för skola här nere, man betalar ju redan för detta i Sverige då.
Jag hade inte tyckt det om jag skattade i Sverige.
Nu gör ju inte du det så det gäller ju inte dig.
Jag bara anser att jobbade man skattefritt så kan man räkna bort 30% av lönen som skulle gått till tex. pension och skola om man jobbat och bott i Sverige och lägga den på det.
Om pengar inte är en så viktig sak borde inte det vara något problem.
Det är ju iofs om man har samma nettolön som en Svensk har i bruttolön, har man istället nettolön skattefritt som en Svensk nettolön så har man ju sämre betalt än en Svensk i Sverige då man förlorar alla förmåner.
Har heller inte gett någon pekpinne om budget, den tror jag du sköter utmärkt.
Har inte sagt att vi gör rätt och skrev tidigare att yngste skall gå på Thaiskola tills han blir 9 år minst och börjar mellanstadiet och hade vi bott i Bangkok hade det antagligen blivit billingual school som jag länkade till.
Vi har ju inte samma utbud och möjligheter som er.
Sen hemmafru delen var bara en pik för du skriver så ofta om hur rätt det är med karriärskvinna och att vi andra är rädda för dom.
Du kan inte förstå hur man kan leva ihop med som du skriver lite inlindat korkade fruntimmer i beroendeställning, du vill ha någon på en lite mer intellektuell nivå och våra fruar möter inte dom kraven
Detta är ju återkommande i inlägg från dig, och det är ju våra hemmafruar du menar då och oss som valt detta.
Ang. det fetade så tror jag tyvärr du har rätt. Ska försöka bli bättre på det för det är inte helt ok att göra, ursäkta.
Ibland blir man tyvärr lite för kaxig och stolt vilket jag kanske förmedlat på fel sätt ibland.
Bara för att klargöra, jag har haft ett 2-årigt förhållande med en tjej jag löste ut från en bar i pattis, så jag tror inte på något vis att min bakgrund skulle vara bättre än vem som helst. Det har nog färgat av sig på min syn och varför jag tänker som jag gör ibland. Det var en hel del negativ skit som hände under de åren som slutade med en krashlandning 2007. Ska, som sagt, försöka tänka lite bättre ang. det.
Ha en bra dag / SatanG