Svenska ambassadens inkomstbrev(incomeletter)

Vad jag minns så var det Stefan som satt och kollade in en dejtingsajt där han berättade att han fick många brev från ladymen.

BTT
Lustigt att du helt plötsligt ska bli "anklagad" för det nu då, spelat iof ingen roll alla har sin läggning. Nåja det är väl mest homofoba människor födda tidigare än 40 talet som fortfarande anser att det är en sjukdom. Och religiösa.

Oavsett visum så gratulerar jag er som har möjligheten att bosätta er i Thailand rent ekonomiskt antingen via pension, lön eller andra medel. Ni bor i Thailand och tillför statskassan en hel del. De flesta av er är goda ”medborgare” och thailändska staten borde le för varje dag ni stannar.
Tänk om det fungerade likadant i Sverige. Då skulle jag var glad för alla utlänningar som ville komme och leva och bo i Sverige. Tyvärr fungerar det inte så.

Men du har väl Visa O 90 dagars rapportering baserat på pension.

@Fiskarn har inte det, han har baserat på marriage, där skall inkomstintyget också stämplas av ministry of foreign affairs i Bangkok.

Ni håller på och jämför äpplen och päron nu.
På vilket sätt skiljer sig intygen från varandra, förutom då summan, var har du funnit detta i regel/lagtexten, ett inkomstbrev är väl samma oavsett summa

På vilket sätt skiljer sig intygen från varandra, förutom då summan, var har du funnit detta i regel/lagtexten, ett inkomstbrev är väl samma oavsett summa
Skillnaden är att på visa O pension så får du inte jobba utan inkomsten skall vara pendionsrelaterad oftast då statlig.

På visa o spouse family har du lov att jobba och kan ha inkomst från flera källor som måste bekräftas, för min del då via Norska konsulatet som skall kontakta arbetsgivare, sen skriver konsulatet ut en bekräftelse som skall stämplas av ministry of foreign affairs.

Detta var vad immigration sa för ca 5 år sen innan pandemin och dom visade upp andras stämplade inkomstbekräftelser så jag skulle se vad för stämpel jag skulle ha.

Skillnaden är att på visa O pension så får du inte jobba utan inkomsten skall vara pendionsrelaterad oftast då statlig.

På visa o spouse family har du lov att jobba och kan ha inkomst från flera källor som måste bekräftas, för min del då via Norska konsulatet som skall kontakta arbetsgivare, sen skriver konsulatet ut en bekräftelse som skall stämplas av ministry of foreign affairs.

Detta var vad immigration sa för ca 5 år sen innan pandemin och dom visade upp andras stämplade inkomstbekräftelser så jag skulle se vad för stämpel jag skulle ha.

På mitt underlag framgår bara att jag haft inkomst som beskattas. Inte att det är pension. Ambassaden frågar inte heller om det är till för pensinär eller familjevisa.

På mitt underlag framgår bara att jag haft inkomst som beskattas. Inte att det är pension. Ambassaden frågar inte heller om det är till för pensinär eller familjevisa.
Varför skulle ambassaden fråga om det? Spelar ingen roll för dom, inte dom som sätter kravet, det är Thai immigration.
Och skall du ha baserat på inkomst från arbete så tar ambassaden kontakt med arbetsgivare för att få det bekräftat, dom stämplar inte det rakt av, har själv ordnat inkomstintyg via arbete.
Svenska ambassaden utfärdade inte inkomstintyg för mig tex, Norskt rederi du får gå till Norska konsulatet var svaret.

Du får inte ha inkomst via arbete på pensionärsvisum, det står.

På familjevisum får du ha inkomst från arbete, detta skall bekräftas av ambassad/konsulat och stämplas av ministry of foreign affairs.
Och eftersom inte står som du skriver så blir han ju tvungen att få sin pensionsinkomst stämplad eftersom han har visa O baserat på family.

Det är stor skillnad på söka pensionär och på söka baserat på familj.

Det är du som är korkad ju.

För att man kan visa upp 50.000 baht betyder väl inte att man gör av med alla stålarna?

BTT
Undrar hur det funkar däruppe egentligen, snurrar på bra va ??
Exakt min tanke, på mitt incomeletter som jag införskaffade för Married visa står inget om vad det skall användas till, bara vad jag hade för beskattningsbar inkomst 2021, så det som Pan Pan påstår stämmer inte vad jag känner till, Vad jag lämnar till Svenska Ambassaden är en kopia på min deklaration , inte heller ville Immigrationen ha en kopia av deklarationen , Nu visade jag även bankmedel men det har ju inget med incomeletter att göra

Exakt min tanke, på mitt incomeletter som jag införskaffade för Married visa står inget om vad det skall användas till, bara vad jag hade för beskattningsbar inkomst 2021, så det som Pan Pan påstår stämmer inte vad jag känner till, Vad jag lämnar till Svenska Ambassaden är en kopia på min deklaration , inte heller ville Immigrationen ha en kopia av deklarationen , Nu visade jag även bankmedel men det har ju inget med incomeletter att göra

Undrar hur det funkar däruppe egentligen, snurrar på bra va ??

Det stämmer inte säger du, tyckte du skrev att immigration hade krav på stämpel från Thaimyndighet som bekräfta?
Hur skall du ha det?

Var står det att man inte får ha inkomst via arbete på pensionärsvisum?

(Det är ett helvete att fram info visum nu, Thai embassy Sweden hänvisar till government sidan och de hänvisar tillbaka för detaljer)
Employment prohibited

Var står det att man inte får ha inkomst via arbete på pensionärsvisum?

(Det är ett helvete att fram info visum nu, Thai embassy Sweden hänvisar till government sidan och de hänvisar tillbaka för detaljer)
The retirement once approved allows you to stay in Thailand for one year. You are not allowed to have employment while on this type of visa. Also you must report to Immigration every 90 days to verify your current address.

The retirement once approved allows you to stay in Thailand for one year. You are not allowed to have employment while on this type of visa. Also you must report to Immigration every 90 days to verify your current address.

På spouse family har du lov till inkomst via arbete.
Du länkar till Siam Legal som är en advokatbyrå.

Thai immigration anger följande:
"Must have an annual earning and a deposit in a commercial bank located in Thailand with totaling of no less than 800,000 baht
as of the filing date. The said deposit must remain in the bank account prior to and after the permission
is granted and the withdrawal can be made under the same condition in the Criterion".

Det är bra att man får arbete i Thailand. Måste man söka arbetstillstånd separat mn med visat som grund?
Jag ser inte att det står i Thailand?
Står anställning förbjuden och tolkat som att inkomsten skall vara pensionsgrundande?
"You are not allowed to have employment while on this type of visa."

Ja wp måste sökas separat.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
985
anonymous
A

Tillbaka
Topp