Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

Ljusa öl bör drickas kalla!
Ljummen lunken öl är väl bland det värsta som finns.....efter lättöl vill säga!
Förstår inte hur ni kan tycka att ölen blir vattenskadad av isen, hur långsamt dricker ni då? :)
Har för egen del inga problem att få "Changen" kall och isen kvar i glaset efter urdrucken öl.....och den är ju god...kall....och helt underbar!
Finns ju Cube´s om man inte vill få lite vatten i glaset, eller coolers.

Nåja! Vi har väl alla en åsikt om detta ämne men borde ju kunna enas om att denna ädla maltdryck skall inmundigas väl kyld. (och på favoritplatsen i Thai)
/ Swensen

jag kan bara hålla med....

fast det är kul med diskussioner. där ser man vad olika vi alla är...

marianne

JAg ser till att jag får hälla upp min öl själv då jag vill att den ska skumma ordentligt och såklart ingen is i ölen.

"Glimten " sa:
Ingen is i ölen här, vattenskadad öl är inget jag vill ha.

Jasså broder de gör du inte .... men när du e hos mig o tanten hade du inge val

men men ja tar bara is i ölen när ja e hos min påta för han har ingen kyl så då måste man :wai:

Jag dricker nästan hellre ljummen öl än att ta is i den. Eller kanske ännu bättre - väntar tills jag får tag på en kall.... Det finns ju vatten i nödfall!

"Berralund " sa:
Jag dricker nästan hellre ljummen öl än att ta is i den. Eller kanske ännu bättre - väntar tills jag får tag på en kall.... Det finns ju vatten i nödfall!
Vatten va fan e de e de drickbart trodde bara man tvätta sig i de dricker öl både på dan o kvällen men har inga problem av de i värmen ....

glimten66 ::)

Det har inte jag heller, men hellre vatten än is i ölen. Men å andra sidan - det är sällan långt till en kall öl så det är inte ofta man behöver lida!!

Då har du inte varit mnånga ggr i ISAAN där kan de va långt till en kall.... :nod:

Hittade en gammal tråd.
Jag svarade JA, jag tar gärna is i ölen.
pga att jag är kvinna och tål inte lika mycket som er grabbar, men jag vill ju inte vara den som måste lämna festen först. Tar jag då is i ölen så blir den lite svagare och jag kan dricka i eran takt. :)

Jag tycker numer det är lite ok med nam-käng i ölen.. Men då vill jag dricka ölen snabbt.. så att den inte blir vattnigt som en budweiser..

Jag har definitivt inte ändrat uppfattning, det kommer aldrig is i min öl. Stackars Chang! Och förresten - kan Budweiser kallas öl?

Berralund :wai:

"legolas " sa:
Fram tills jag flyttade ned till Thailand, så höll jag med majoriteten här med att absolut ingen is i bärsen.
Ändrade mig dock snabbt som ögat när jag väl bodde här. vet inte varför, men de flesta som bor här tar öl i bärsen, alltså i min bekantskapskrets. Hur det är annars vet jag ju inte...
Har dock funnit att ölen inte alls blir vattenskadad, bara trams,,, hehehe!!! Jag blev så satans trött på ljummen öl.....
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nu är du ute på Väldigt djupt vatten legolas, Nog fan blir ölen vattenskadad om du tillsätter vatten? :)

Självklart blir ölen vattenskadad. Jag har tillbringat mycket tid i Thailand men har aldrig hemfallit åt styggelsen med is och kommer aldrig att göra det heller. Men smaken är ju som baken - delad. :beer:

Berralund :wai:

helt :offtopic:... men en kul sak min vän sa ang. whiskey:

Whiskey ska drickas, med vatten , utan vatten....Eller som vatten :afro:

Min ståndpunkt angående öl i isen...förlåt is i ölen.. har man is i ölen ska de drickas upp snabbt..

"legolas " sa:
Precis håller med Ulle, härnere med konstant vätskebrist så åker ölen ner i magen blixtsnabbt, därför är den icke vattenskadad enligt mitt lilla sätt att se det hela. Men va fan, var och en gör la som dom vill antar jag.... Det är ju ändå ruset man vill åt...

:beer: :clap_tranparent: :beer: :clap_tranparent: :beer: :clap_tranparent: :beer:

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp