Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

Uppe i byn hände det att jag tog is i ölen. Så fruktansvärt varmt att man slog två flugor i en smäll. Fick i sig vatten + drack god öl. :p

"legolas " sa:
Bra där Bond.. t.ex. man går på restaurant, får in bärsen 2,5 minuter innan maten kommer, och bärsen är nu sketljummen.... klart man i det läget väljer det minst jävligaste alternativet utav ljummet eller vattenskadat...

jag märker dock aldrig någon skillnad på att ha is i ölen.. Jag tror faktiskt att det är mycket överdrivet snack..

8) 8) 8)

Njaa, för en gångs skull håller jag inte med dig, legolas. Jag har inte många principer här i livet, en av de få är dock att ALDRIG förstöra en öl med is. Framför allt då inte en Chang, som är en av de godaste ölsorter jag vet. :police:

För att inte förstöra ölen så ser man till att man har ölen i det stora glaset och vatten i det lilla glaset.

Hemligheten är, som någon skrev, att dricka upp ölen innan isen smält för mycket. Ölen blir kall och inte vattenskadad :nod:

"Wanpen " sa:
Ja de måste man ha, om jag tar 1, då ställer
jag in 2st

Det var bland det vackraste jag hört.
Nu blir jag nästan tårögd och ställer in två i kylen. Som för övrigt faktiskt är laddad med fler än så.
Oftast tar jag ut två samtidigt, så blir nummer två lagom tempererad till förtäring

"andrejsdenruskige " sa:
Fast nu är det lite överkurs i dena tråd.
Det viktiga är trots allt att man får sig en öl eller två vid behov.
Går den blåa älgen över till rosa elefanter så var det en bra öl

Håller med, har de blivit rosa elefanter, då är
vätskebalansen god

:wai:
Hmmm! Is i Ölen... Eh! Näe!
Att redan späda ut något som har en hög vattenhalt, är och förblir en styggelse. jag kan glädja er alla, om att jag(Berra)har lyckats omvända ett antal(inte många)thai, till att inmundiga denna gyllenedryck utan is... Tid tog det, men f---n den som ger sig, envishet lönar sig. Till de medlemmar som tycker is är bra, har jag inget elakt att säga, det är ett val de har gjort.

Ingen is i Ölen: Berra

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp