Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

Hewj håller me Legolas hemma i wapi har ja nästan allti is i ölen o den blir inte vattni o skulle den av någon anledning bli de dricker ni den för sakta ;)

glimten66 :wai:

"glimten66 " sa:
Hewj håller me Legolas hemma i wapi har ja nästan allti is i ölen o den blir inte vattni o skulle den av någon anledning bli de dricker ni den för sakta ;)

Trevligt att se dig igen, glimten66. Men jag kommer aldrig (med risk för att bli tjatig) att ta is i ölen. Fär jag den serverad så på en restaurang elle bar så åker ölstackaren obönhörligen ut igen.

He He trevligt o se di me
men denna resa blev de ganska många lao kao me m 150 me snickarna ;)

Aldrig is i ölen, testat en gång men hällde ut..
Brukar varva med sang som och soda för att få i mig vatten. :)

Nu såblev jag intresserad av detta fenomen som ni pratat om...is i ölen.....jag har alltid druckit utan is och denna gång så testade jag med is och.................fiiiifan ... vad blaskigt och värdelöst de var...snacka om att döda smaken fullt ut.....

Nä nå blir de som vanligt med öl i fortsättningen......ungefär som när folk erbjuder mjölk eller dylikt i kaffet...jag svarar...nä tack...jag gillar kaffe......
Så jo...jag gillar öl.....

Blir ölen vattenskadad efter ett par isbitar i, då måste det bero på att ni dricker för sakta 8)

"helgonet " sa:
Nu såblev jag intresserad av detta fenomen som ni pratat om...is i ölen.....jag har alltid druckit utan is och denna gång så testade jag med is och.................fiiiifan ... vad blaskigt och värdelöst de var...snacka om att döda smaken fullt ut.....

Nä nå blir de som vanligt med öl i fortsättningen......ungefär som när folk erbjuder mjölk eller dylikt i kaffet...jag svarar...nä tack...jag gillar kaffe......
Så jo...jag gillar öl.....

Helt klart en kille som vet vad han pratar om. Is i ölen - BLÄÄÄ!

"legolas " sa:
Här har vi en kille som livnär sig på att styra hela satans stora fartyget genom is, men klarar INTE en isbit i ett glas öl.
Tänk va konstigt folk det finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!
;D ;D ;D

Ja, tror du inte att man kan få nog av is för mindre?

Härmed skall vi kanske lägga frågan på is hehehe ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Här har vi en kille som livnär sig på att styra hela satans stora fartyget genom is, men klarar INTE en isbit i ett glas öl.
Tänk va konstigt folk det finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!
;D ;D ;D
:wai:
Legolas!!

Där har du orsak till varför Berralund inte har IS i ölen, "Styrman genom skiten hela dagarna", då vill man för tusan inte ha det samma skit ölglaset heller, som blockerar intag av nämnd gyllenedryck... :beer:

BerraMuk

"muktwee " sa:
:wai:
Legolas!!

Där har du orsak till varför Berralund inte har IS i ölen, "Styrman genom skiten hela dagarna", då vill man för tusan inte ha det samma skit ölglaset heller, som blockerar intag av nämnd gyllenedryck... :beer:

BerraMuk

Så talar en som har stenkoll på läget. Det blir ett solklart karmaplus för det inlägget!
:clap_tranparent: :clap_tranparent:

Låt mig förtydliga mitt inlägg om is i ölen.

De få gånger jag tagit is i ölen, har det varit helt ok. Första gången var ute på havet där mina älskade changflaskor uppnått en temperatur av dryga 30 grader.. då hällde jag upp en chang i glas, plumsade i några isbitar, och vips! så svepte jag ölen.

Och det var faktiskt helt ok, med tanke på att alternativet var att dricka ölen varm.. trots allt var det yrseln jag eftersträvade.

Andra gången var samma sak, köpte en chang ute på landsbyggden, skållhet.. försökte kyla den med att omge flaskan med is, men det tog för lång tid. 8) 8)

Yrsel och verkan går före högmod!

"Gazton " sa:
Låt mig förtydliga mitt inlägg om is i ölen.

De få gånger jag tagit is i ölen, har det varit helt ok. Första gången var ute på havet där mina älskade changflaskor uppnått en temperatur av dryga 30 grader.. då hällde jag upp en chang i glas, plumsade i några isbitar, och vips! så svepte jag ölen.

Och det var faktiskt helt ok, med tanke på att alternativet var att dricka ölen varm.. trots allt var det yrseln jag eftersträvade.

Andra gången var samma sak, köpte en chang ute på landsbyggden, skållhet.. försökte kyla den med att omge flaskan med is, men det tog för lång tid. 8) 8)

Yrsel och verkan går före högmod!

Att du kan bjuda på en sådan chans. Illojalitet kallas det!! ;) ;D ;D ;D

Nä nu har jag sett denna rubrik så många gånger att jag får abstinens ;D, jag tar ingen öl i isen...eller var det tvärtom...hur som helst ingen is ;D...aldrig...hellre våndas jag med en ljummen ;D

Mvh Peter

Is i ölen i LOS är bra för mej, ölen blir svagare och jag kan vara med hela tiden.
Det vore inte kul om man måste ta sej hem efter bara ha vart med några timmar.

"insayt " sa:
Nä nu har jag sett denna rubrik så många gånger att jag får abstinens ;D, jag tar ingen öl i isen...eller var det tvärtom...hur som helst ingen is ;D...aldrig...hellre våndas jag med en ljummen ;D

:clap_tranparent: :clap_tranparent: :clap_tranparent: :clap_tranparent:

Mvh Peter
"Kycklingen " sa:
Is i ölen i LOS är bra för mej, ölen blir svagare och jag kan vara med hela tiden.
Det vore inte kul om man måste ta sej hem efter bara ha vart med några timmar.

Märk väl vad kycklingen skriver: ÖLEN BLIR SVAGARE!!!

:nod: :nod: :nod: :nod: :nod:

"legolas " sa:
Berra, först av allt Kycklingkvinnan dricker skitsakta därför smälter isen, och blandas med ölen. ide´n med is i ölen är att man dricker upp ölen INNAN isen har smält.

Sedan läste jag Insayts inlägg. han "våndas hellre".... Det betyder ju på ren svenska att det är behagligare med
IS I ÖLEN

8) 8) 8)

[move]NEVER ENDING STORY!!![/move]

"legolas " sa:
Sedan läste jag Insayts inlägg. han "våndas hellre".... Det betyder ju på ren svenska att det är behagligare med
IS I ÖLEN

8) 8) 8)

Nja, ren trubbighet och stolthet och gubbighet antagligen, du vet när man kommer upp i åren viker man inte så lätt från den väg man en gång börjat vandra...sådana där dumma principsaker. Som att äta lax med tomat...inte gärna :-\

Mvh Peter

"ledarn " sa:
Varför vara med hela tiden ????
Detta har aldrig varit min melodi.....

Kör hårt som fan och gå hem och ta en tupplur och kom tillbaka senare istället !!!!

Nope, jag åker till LOS för att jag vill, men jag skulle aldrig lämna min karl ensam på en bar, även om jag är säker på att jag kan lita på honom. :D

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp