Thai Air ställer in flygningar mellan Arlanda och Phuket.

Dom har stått och dammat ett tag .

263FB381-E12A-4BC0-825C-1F1F05AFB9B1.png

Thai Airways börjar med direktflyg från Sverige igen

Ressugna svenskar kan snart packa väskan till Thailand. Efter drygt ett års uppehåll meddelar flygbolaget Thai Airways att de öppnar flyglinjen mellan Stockholm och Bangkok igen.

Svenskarna må älska Thailand, men att resa till semesterdestinationen har blivit svårare de senaste åren.
Hösten 2019 meddelade Thai Airways att de ställde in alla direktflyg mellan Stockholm och Phuket den följande säsongen. Kort därpå meddelade Norwegian, som var det enda andra flygbolaget med direktflyg till Thailand, att de skulle sluta med långdistansflyg. Sedan drygt ett år tillbaka har Thai Airways även ställt in direktflygen mellan Stockholm och Bangkok , på grund av pandemin.
Men nu väntar en vändning. Om två månader lyfter bolagets flygplan återigen från Arlanda med siktet inställt på den Thailändska huvudstaden. Resenärerna kommer kunna välja mellan fyra olika avgångar i oktober. Därefter avgår flygen tre gånger i veckan.
Bolaget, som till nästan hälften ägs av den thailändska staten, har haft det svårt ekonomiskt. Förra året redovisade bolaget en rekordförlust på 141 miljarder baht, motsvarande 37 miljarder kronor. Bolaget var dock skuldtyngt redan innan. Enligt Reuters har bokningarna sjunkit nästan varje år sedan 2012. Med färre anställda och minskad flygplansflotta hoppas nu flygjätten få rätsida på sina kostnader. Huruvida svenskarnas reslust kan bidra till ökade intäkter återstår dock att se.

Då avgår de första direktflygen till Bangkok
Thai Airways börjar flyga direkt mellan Stockholm Arlanda och Bangkok 2 oktober. Första månaden avgår planet fyra gånger. Därefter flyger bolaget mellan huvudstäderna tre gånger i veckan, på tisdagar, torsdagar och lördagar, till och med juni 2022. Thai Airways uppger att bokningen öppnar inom kort.
Källa: Thai Airways

Hej

P.g.a minskat antal bokningar och en svag krona ställer Thai in flygningarna till Phuket ifrån Arlanda.

Thai ställer in Phuketresorna från Arlanda.

MINDRE ÄN 2 TIM SEDAN
NYHETER
Thai Airways ställer in direktflygen mellan Stockholm och Phuket under den närmaste säsongen.

Detta på grund av lägre efterfrågan och en svag krona.

I ett pressmeddelande skriver flygbolaget Thai Airways att efterfrågan på resorna har minskat, delvis på grund av högre intresse för andra resemål i Thailand. Man hänvisar också till att resenärer har fler möjligheter att välja mellan när det gäller avgångar, destinationer och flygrutter, något som Dagens Industri var först med att rapportera.

Svag krona
Ytterligare ett skäl är den svenska kronan som är ”väldigt låg”, enligt företaget.

”Att Thais omkostnader hanteras i amerikanska dollar har gjort att Thai Airways International Public Company Limited har beslutat att ställa in direktflyget till Phuket för denna säsong”, står det i pressmeddelandet.

De berörda flyglinjerna som ställs in mellan 5 december och 28 mars är TG963 som går mellan Stockholm– Phuket och TG962 som flyger Phuket–Stockholm via Bangkok.

Flygbolaget beklagar och ber om ursäkt till sina passagerare som påverkas av detta. Man uppmanar sina resenärer som bokat biljetter att kontakta flygbolaget eller den resebyrå där de bokat resan.

Mvh isan lover
Hej

Inte direkt överraskande.

Mvh isan lover

Det har dom säkert men inte med visum.
Kanske med extension och 90 dagars rapportering men det är en annan sak.
Visum reglerna är dom samma sen innan, behöver inte läsa forum för det, bara att gå in och kolla på dom olika visumen.
Tror mer det är du som förväxlar det du läser med VISA.
Men kan du då svara på att pappershögen har ökat avsevärt, flera nya paper bara detta året

Thai Airways börjar med direktflyg från Sverige igen

Ressugna svenskar kan snart packa väskan till Thailand. Efter drygt ett års uppehåll meddelar flygbolaget Thai Airways att de öppnar flyglinjen mellan Stockholm och Bangkok igen.

Svenskarna må älska Thailand, men att resa till semesterdestinationen har blivit svårare de senaste åren.
Hösten 2019 meddelade Thai Airways att de ställde in alla direktflyg mellan Stockholm och Phuket den följande säsongen. Kort därpå meddelade Norwegian, som var det enda andra flygbolaget med direktflyg till Thailand, att de skulle sluta med långdistansflyg. Sedan drygt ett år tillbaka har Thai Airways även ställt in direktflygen mellan Stockholm och Bangkok , på grund av pandemin.
Men nu väntar en vändning. Om två månader lyfter bolagets flygplan återigen från Arlanda med siktet inställt på den Thailändska huvudstaden. Resenärerna kommer kunna välja mellan fyra olika avgångar i oktober. Därefter avgår flygen tre gånger i veckan.
Bolaget, som till nästan hälften ägs av den thailändska staten, har haft det svårt ekonomiskt. Förra året redovisade bolaget en rekordförlust på 141 miljarder baht, motsvarande 37 miljarder kronor. Bolaget var dock skuldtyngt redan innan. Enligt Reuters har bokningarna sjunkit nästan varje år sedan 2012. Med färre anställda och minskad flygplansflotta hoppas nu flygjätten få rätsida på sina kostnader. Huruvida svenskarnas reslust kan bidra till ökade intäkter återstår dock att se.

Då avgår de första direktflygen till Bangkok
Thai Airways börjar flyga direkt mellan Stockholm Arlanda och Bangkok 2 oktober. Första månaden avgår planet fyra gånger. Därefter flyger bolaget mellan huvudstäderna tre gånger i veckan, på tisdagar, torsdagar och lördagar, till och med juni 2022. Thai Airways uppger att bokningen öppnar inom kort.
Källa: Thai Airways
" månader till 2 oktober de måste nog vara optimistiska. eller är det reklamkontot som tar kostnaden?
Undrar hur många som vill åka när det är osäkert om reseförsäkringen gäller.

Men kan du då svara på att pappershögen har ökat avsevärt, flera nya paper bara detta året
Men det har jag ju redan skrivit när jag flög ner.
Pappershögen för själva visat har inte ökat men pga coe etc för kunna ta sig hit så har pappershögen ökat om det är det du undrar över.
Men inget värre än att en klipsk gubbe som du fixar det snabbt.
Jag klarade ju tom det från jag landade i Stockholm en Torsd och flög nästa Lörd oförberredd, då jag inte hade plan på att dra hit vid avmönstring, bytte ju till destination Stockholm i Paris.
Exakt samma papper för visum ansökan, för resan tillkommer coe, försäkringskrav och karantänshotell som skall lämnas in samtidigt.

Men det har jag ju redan skrivit när jag flög ner.
Pappershögen för själva visat har inte ökat men pga coe etc för kunna ta sig hit så har pappershögen ökat om det är det du undrar över.
Men inget värre än att en klipsk gubbe som du fixar det snabbt.
Jag klarade ju tom det från jag landade i Stockholm en Torsd och flög nästa Lörd oförberredd, då jag inte hade plan på att dra hit vid avmönstring, bytte ju till destination Stockholm i Paris.
Exakt samma papper för visum ansökan, för resan tillkommer coe, försäkringskrav och karantänshotell som skall lämnas in samtidigt.
Dessa papper måste du bära med dig under resa så ja din pappersportfölj är större än innan då det räckte med passet.
Men alla extra papper är pga covid-19, skall tillägga att pcrtest och fit for fly med.

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp