thai airways erfarenheter

SB

SBT!

Tur at vi har blivit ärade med en sådan flygexpert som du på forumet. Och som dessutom kan svänga dig med rolifa förkortningar.

Ja, man kanske skulle ta en sådan där HUR MAN ANVÄNDER SINA MILES kurs.

F#n, e du på riktigt, tror du verkligen att du behöver lära nån att använda sina poäng? Hur gammal e du?

Alltif någon byfåne på forumet som tror dom vet bäst

Smileykursen håller @Micke.T i.... han är expert på den...

"Kursen" till magunnar var ju ironi, det förstod han myckey väl då han rest hela sitt liv...

Roliga förkortningar ja... de flesta känner till SBT...

Uppenbarligen behöver jag dela med mig av mina erfarenheter. Nyss skrev du ju att du inte klarat av att boka något...

Min ålder... antagligen hälften av din....

Jag tar alla poäng jag kan få, men jag kan inte bestämma vilka jag flyger med det bestäms av kapten, billigaste flygresa som gäller.
Jag har ett flying blue, ett star alliance, Ett Emirates samt Etihad medlemskort, så jag har täckt upp så jag får poäng, men tyvvär inte tillräckligt på ett kort utan blir lite på varje.
Nu skall jag få ett Air Asia master card med så kanske kan få lite poäng på det.

Ja, sprids poängen överallt är det tuffare...
Men ett Thai-kopplat Aeon betalkort hade gett dig gott om poäng hos ROP...

Reser man inte extremt mycket är det svårt att hålla liv i alla lojalitetsprogramen. Då får man välja det mest fördelaktiga. ROP ligger nära till hans för dig, då du bor där du bor.

Smileykursen håller @Micke.T i.... han är expert på den...

"Kursen" till magunnar var ju ironi, det förstod han myckey väl då han rest hela sitt liv...

Roliga förkortningar ja... de flesta känner till SBT...

Uppenbarligen behöver jag dela med mig av mina erfarenheter. Nyss skrev du ju att du inte klarat av att boka något...

Min ålder... antagligen hälften av din....
Nu får du läsa om @Samet va ju Miles poäng inte smileys :p men jag är behjälplig:D:D:D

Jag kan hjälpa dig att använda dem klokare!
Det tar vi någon dag i Bkk över en bit mat...

Samets poängskola för farbröder som felanvänder poängen.... ;) ;) ;)

Vad mycket man kan lära sig på forum... det var @andrejsdenruskige som lärde mig grunderna och nu skall jag få föra dem vidare...

Du har ju tiden och kapaciteten att använda poängen.
Själv hittade jag ingen mening i att djupdyka i poängdjungeln och maximalt utnyttjande.

Du är grym på alla deals, möjligheter och strategi.
Behöver jag veta något så frågar jag dig.

SB

SBT!

Tur at vi har blivit ärade med en sådan flygexpert som du på forumet. Och som dessutom kan svänga dig med roliga förkortningar.

F#n, e du på riktigt, tror du verkligen att du behöver lära nån att använda sina poäng? Hur gammal e du?

Alltid någon byfåne på forumet som tror dom vet bäst

EDIT
Stavfel för att förhindra att riskera att någon får hjörtklappning

Du vet inte vad du pratar om.
Dags att bevisa att du inte behöver lära dig om optimalisering och utnyttjande av poäng.

Jag har PEBKAC...55555
Ibland är jag dugtig på att hålla koll på alla pöängs... och ibland är jag bara lat @Samet

Jag gillar PICNIC... dubbelfyndigt... :p

För de som inte är bevandrade i dessa skojiga förkortningar kommer här förklaringen...

Problem Exists Between Keyboard And Chair

och

Problem In Chair Not In Computer

Finns massor av roliga förkortningar på användarfel... IBM är kul också... Idiot Behind Machine...

SB

SBT!

Tur at vi har blivit ärade med en sådan flygexpert som du på forumet. Och som dessutom kan svänga dig med roliga förkortningar.

Alltid någon byfåne på forumet som tror dom vet bäst

EDIT
Stavfel för att förhindra att riskera att någon får hjörtklappning
Och jag kan inget om Flyget och säkerhet , trots en gedigen Flygmekanikerutbildning , Här kan alla hävda sig om allt ,. Forumet för inbördes beundran :tongue_transparent:

Och jag kan inget om Flyget och säkerhet , trots en gedigen Flygmekanikerutbildning , Här kan alla hävda sig om allt ,. Forumet för inbördes beundran :tongue_transparent:

Jag är bilmekaniker.
Vad vill du veta om bilar och dess konstruktioner?

Nåja, villl du veta något så gör du bäst i att fråga någon annan. Gissar att det finns folk på forumet som kan mer än mig om bilar och motorer.

Jag är bilmekaniker.

Nåja, villl du veta något så gör du bäst i att fråga någon annan. Gissar att det finns folk på forumet som kan mer än mig om bilar och motorer.
Att vara flyg- eller bilmekaniker samt sjökapten är knappast meriterande vad gäller utnyttjande av flygalliansernas lojalitetsprogram. Jag är tacksam för saklig information som medlemmar delar med sig av, särskilt när jag vet att t ex @Samet tillbringar väldigt mycket tid i luften. Och det är tråkigt när vissa är spydiga över detta, det befrämjar ingalunda vårt utbyte av erfarenheter och kunskaper.

Jag är bilmekaniker.

Om du inte visste (men självklart vet DU ) så är just bilmek det man oftast börjar med , tre år på bilmek sen flygmek utbildning med åtföljande praktik innan certifikat , men det visste du väl redan , Men efterssom larmet om flygbränslets skadligheter kom så jobbade jag inte länge på Linta verken , jobbade sen 8 år som bilmek innan det blev fastighet resten av yrkeslivet med mindre avhopp till sälj

Att vara flyg- eller bilmekaniker samt sjökapten är knappast meriterande vad gäller utnyttjande av flygalliansernas lojalitetsprogram. Jag är tacksam för saklig information som medlemmar delar med sig av, särskilt när jag vet att t ex @Samet tillbringar väldigt mycket tid i luften. Och det är tråkigt när vissa är spydiga över detta, det befrämjar ingalunda vårt utbyte av erfarenheter och kunskaper.
Snälla Berra , Poäng och hur mycket gratis dricka , samt hur breda stolar är har som även du vet intet med hur säkra kärrorna är , Det är ju teknik samt
underhåll och sen den mänskliga faktorn dvs även utbildningsnivå på personal och piloter/Kapten , precis som på ditt fartyg så är det ju du som kapten som bär mycket av säkerheten på dina axlar, Jag betvivlar inte alls Samets kunskaper i detta som diskuterats om poäng rutter mm

Liknande trådar

Tillbaka
Topp