thai airways erfarenheter

 
A

Anonym

Gäst
nu efter att ha rest ett par ggr med thai airways så upplever jag thai airways som bra själva flyget men tyvärr finns det många rötägg som missbrukar alkohol i för stor drag enligt mig.

sist jag reste var en 45 årig kvinna som festade för hårt och sparkade sprucket whisky glas mot ett barn vilket fick mig att skricka över hela planet i aggression.
resan före det var det en ung dam som festade för hårt på planet så personalen fick säga åt en ung dam ett flertal ggr innan hon slocknade vid en annan stol än hennes egen

thaiairways må vara frikostiga med drickandet men var går gränsen???.
kan vi inte ens visa respekt gentemot de andra passagerarna för bara 11timmar och sen festa för fullt för en själv eller?

vad är era erfarenheter av olika flygbolag????
 
Hej.

Jag har också rest med Thaiairways.
Detta var i Maj och det fanns många lediga platser.
Lungt & skönt.

Austrian airlines.
De har tv framför varje säte i alla biljettklasser.

Aeroflot.
Är okey mellan arlanda- moskva.
Men Moskva - bangkok rekomenderar jag starkt att inte välja aeroflot.
Gammalt plan Ilyushin IL96 Turbo.
Massor med fulla ryssar.
otrevlig personal
 
British Airways har jag åkt med, och dom var trevliga tyckte jag.
Air France, likaså.. har inget att klaga över.
Men... Swiss Airlines... vilka stolpskott, och vilka snobbiga och spydiga flygvärdinnor. Nej, dom kommer jag aldrig mer åka med.

Thai Airways är överlägset bäst av dessa som jag åkt med, så dom kommer jag alltid att åka med. Trevligt oxå när man får bonus poäng om man är medlem i Royal Orchid Plus hos Thai :)
 
Hej!
Jag har bara bra erfarenhet av Thai air. Finnish Air också mycket bra. Däremot mycket fylla när man köper flygstolar via charterbolagen.


Häls Ja
 
Hej. Har bara flygit med Thai och aldrig haft problem med folk som har fått för mycket i sig.Alltid har det varit trevlig och hjälpsam personal så för mig och min familj så blir det bara Thai när vi ska till Thailand.
 
:wai:
Har bara goda erfarenheter av att flyga med Thai - det enda lilla som jag kan tänka mig att det kunde vara bättre vore ju om de fick in personliga tv-skärmar (vilket t.ex. Sri Lankan haft i många år nu).
Kan ju vara så att jag haft turen att slippa de värsta fyllskallarna också, men det kan ju hänga ihop med vilka tider på året man åker...eller nå't?
 
bästa flyget vi rest med är quantas, o british airways vad gäller service o bekvämlighet. bägge har tv i varje säte o många bra filmer o spel. thai airways är helt okej. har ngn enda gång råkat ut för att ngn person varit högljudd. en gång med thai o en gång med flygstol. annars har vi haft riktigt bra resor.

marianne
 
Nu måste jag komma med en liten fråga.
Rotade runt hemma i lite lådor och hittade ett kort som var utställt på mej från Tahi,
det var ett medlemskort som jag fått nån gång, alltså ett Membership Card till Royal Orchid Plus.
Vad kan man ha för nytta av det ???
 
Vi har också sådana, det är samma sak som t ex SAS Eurobonus. Uppge numret när du bokar så skall dina miles/poäng registreras när du reser. Till sist kan det bli gratisresa eller man kan utnyttja poäng för uppgradering till premium/business.

Så skaffa ett likadant till frugan och använd korten när ni flyger med thai. Det är all idé.

Dessutom får man visst ha 30 kg baggage när man har kommit över ett visst poängsaldo. Kolla på Thais hemsida. :)
 
Dom 30 kilona erhåller ni redan efter en tur o retur me thai tanten har me silver men har fått klartecken från thai att ja får ha 100 kilo när vi reser hem :) blir en massa chilli de
 
"glimten66 " sa:
Dom 30 kilona erhåller ni redan efter en tur o retur me thai tanten har me silver men har fått klartecken från thai att ja får ha 100 kilo när vi reser hem :) blir en massa chilli de

Klartecken att man får ha 100kg?
Jag skulle inte ta det somm en sanning även om jag hade fått det skriftligt. Sätter inchecknings personalen sig på tvären så....

Sedan så har jag fått för mig att det diskrimineras. Farang 20kg, Thai 30kg.
Har dom DO i Thailand? ;)
 
Thai har aldrig varit griniga med övervikt när vi har checkat in. Och det har alltid varit X antal kilo för mycket!
 
"Berralund " sa:
Vi har också sådana, det är samma sak som t ex SAS Eurobonus. Uppge numret när du bokar så skall dina miles/poäng registreras när du reser. Till sist kan det bli gratisresa eller man kan utnyttja poäng för uppgradering till premium/business.

Så skaffa ett likadant till frugan och använd korten när ni flyger med thai. Det är all idé.

Dessutom får man visst ha 30 kg baggage när man har kommit över ett visst poängsaldo. Kolla på Thais hemsida. :)
Då ska vi testa det när jag pröjsar nu så får vi se vad Peter säger.
Kollade på Thai's hemsida men hittade ingen info om kortet.
 
Den svenska sidan är inget vidare, den internationella är mycket bättre. Där finns all info man kan begära. :)
 
Jo-Be hade bra info om Thais kort. Kopierat från annan tråd

Det gjorde mig ledsen!! Att inte kunna komma upp ett steg i Royal Orchids värld. :(

Kollade upp hur mina flygmil såg ut på Royal Orchid, hade tänkt att uppgradera till"silver". Men det visade sig att de två senaste resorna inte var registrerade på kontot, så jag ringde till Royal Orchid Sthlm och fråga varför, svaret jag fick var att dessa inte var en"Q"biljett, utan en"W"biljett.

Q=flygmil.
V el. W= inga flygmil.

Så till er alla Royal Orchids medlemmar, se till att fråga resebyrån vilken klassifiering du har på biljetten, "Q" är den bokstav du ska ha för att dina samlade flygmil ska komma på plats och du ska kunna nyttja dem på rätt sätt.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp