Thai utnyttjar Thai i Sverige?

Då börjar vi om igen... ;) Vad var trådens namn??? Thai utnyttjar Thai i Sverige? OK?
Som i en annan tråd... Vad handlar tråden om nu för tillfället? Jooo… Folks krökande i Thailand..
Då tar vi det sakta så alla förstår... Läs TS's info i tråden: Trådförstörelse med mera...
Så ytterligare en gång... Bättre att starta en tråd om krökande i Thailand om man nu vill diskutera det. Upp till TS-teamet om man vill ha en sådan tråd. :wai::wai::wai:

Ö

Ja exakt var gränsen går är väl lite luddigt men dricker man typ 360 dagar/år så ligger man nog där även om det inte är mycket varje gång.

Jag ränner ju en hel del på barerna här och nog fasen e det lörd hela veckan för många både tjejer å falanger.
Själv försöker jag hålla lörd till en dag i veckan men fredagar e roligast.
Skulle nog kunna kalla mig fredags alkis för det går inte många fredagar på året som jag inte blir alkoholpåverkad i nån grad.

Då är jag nog nästan nykterist i jämförelse.
Men det kan även bero på att jag antingen är i Norge eller i Sverige och inte har några törstiga kollegor just nu.

Då börjar vi om igen... ;) Vad var trådens namn??? Thai utnyttjar Thai i Sverige? OK?
Som i en annan tråd... Vad handlar tråden om nu för tillfället? Jooo… Folks krökande i Thailand..
Då tar vi det sakta så alla förstår... Läs TS's info i tråden: Trådförstörelse med mera...
Så ytterligare en gång... Bättre att starta en tråd om krökande i Thailand om man nu vill diskutera det. Upp till TS-teamet om man vill ha en sådan tråd. :wai::wai::wai:

With due respect. Javisst tråden startade ju med "Thai utnyttjar Thai i Sverige", men sen så dog tydligen intresset ut och utvecklade sig till "krökande i Thailand". Vad spelar det för roll, en 'död' tråd, eller en som spårar ut lite?

Vet inte om någon bryr sig om TS info? Verkar som att det är ok att Skriva vad skit som helst i trådarna nu..
Trådförstörelse med mera. Verkade bara vara ett spel för galleriet.. Ingen som bryr sig..
Skulle jag skrivit skitsnack i vissa trådar hade jag fått en varning/avstängning omgående.. Men det gäller inte vissa medlemmar på TS tydligen. :wai:
Så vill ni fortsätta och förstöra så gör det om ni njuter av det... Det drabbar inte mig personligen... Det drabbar @Kycklingen och TS anseende, som det bästa Thai forumet i Sverige. Men ni skall veta att ni sänker TS med era Trådförstörelse med mera. Är ni nöjda nu i så fall?? :(

Vet inte om någon bryr sig om TS info? Verkar som att det är ok att Skriva vad skit som helst i trådarna nu..
Trådförstörelse med mera. Verkade bara vara ett spel för galleriet.. Ingen som bryr sig..
Skulle jag skrivit skitsnack i vissa trådar hade jag fått en varning/avstängning omgående.. Men det gäller inte vissa medlemmar på TS tydligen. :wai:
Så vill ni fortsätta och förstöra så gör det om ni njuter av det... Det drabbar inte mig personligen... Det drabbar @Kycklingen och TS anseende, som det bästa Thai forumet i Sverige. Men ni skall veta att ni sänker TS med era Trådförstörelse med mera. Är ni nöjda nu i så fall?? :(
Fn va känslig du e Pepsi

Det där med alkohol är en svår kapitel. Läste senast idag om en 100 årig finländare som sa att ta någon drink efter jobbet är ju bra. En annan kvinnlig 104 åring sa att hon tar ett eller ett par glas sprit varje dag.
Tror var och en vet var den personliga gränsen går.
En elitskidåkare som heter Maurilio de Zolt sa en gång att han dricker en flaska vin om dan även då han höll på som aktiv.
Bäst att inte belasta någon med samvetskval men klart är att varje människa känner sig själv och vet att nu dricker jag för mycket och då är det dags att ta en vit period.

Snacka om att tjafsa i olika trådar.:cool:

Ja, nu vet jag inte hur det ser ut bland barerna, då jag inte besöker dom allt för ofta.
Där har man väl träffat på tjejer som dricker för mycket, men jag vet inte om dom gör det så ofta, då jag inte träffar samma tjejer varje dag eller ens mer än en gång i mitt liv.

Jag vet inte hur man ska definiera alkoholism.
Den som måste dricka två små starköl om dagen är kanske alkis, men om man inte gillar sötade läskedrycker så kanske man hellre dricker öl till maten och en till under dagen.
Och hur långt ska tidsspannet vara? 2 öl/ dag under en tredagarsperiod eller en vecka, månad, år?
I så fall får jag nog anse mig själv som en nästan nykter alkoholist.

Finns ju folk som dricker Pepsi Max i större mängder.

Hej

Jobbar man heltid i en bar och yrket går ut på att bli bjuden och dricka ihop med kunderna så är naturligtvis risken stor att man dricker för mycket och även riskerna att utveckla ett beroende ökar säkerligen också då.

Sen finns det ju tjejer som löser detta genom att ha en egen flaska i baren t.ex en whiskyflaska fylld med kallt the istället för whiskey, den som då bjuder på s.k ladydrinks betalar för whiskey men tjejen skålar med kallt the, detta flr att inte bli för berusad.

Själv skulle jag absolut inte räkna någon som tar två öl eller två glas vin per dag som alkoholist, det är väl snarare inom den gräns som läkare rekommenderar för hälsans skull.

I dom flesta europeiska länder skulle väl detta ses som helt normalt och t.o.m något som många nationaliteter t.o.m kan ta på sin lunchpaus på arbetsplatsen eller på en restaurang och sen köra därifrån.

I Sverige har man en väldigt konstig och internationellt sett väldigt hämmad syn på det här med öl, vin och alkohol överhuvudtaget, kanske har vi gammaldags schartauaner och hårda präster att tacka för detta.

Förr beskrevs ju alkohol som djävulens dryck och det var syndigt att dricka, gjorde man det var man en dålig människa. vi hade ju även nykterhetsförbund och liknande som bedrev propaganda, sen har ju staten bedrivit mängder av kampanjer i generationer typ spola kröken o.s.v, uppenbarligen har dessa lyckats att kuva och lura det Svenska folket.

Men som tur är börjar dessa destruktiva och negativa grupperna tappa sitt grepp om det Svenska folket som nu är på god väg att bli lite mer lättsamma och internationella i sin inställning till alkohol, främst har dom yngre generationerna ändrat sig och numera dricker man lite när som helst, till pizzan, till fotbollsmatchen, after work och inte minst på alla fom uteserveringar som har ploppat upp i varenda stad, dessutom dricker båda könen ute numera utan samvetskval vilket är oerhört positivt.

Mvh isan lover

Hej

Jobbar man heltid i en bar och yrket går ut på att bli bjuden och dricka ihop med kunderna så är naturligtvis risken stor att man dricker för mycket och även riskerna att utveckla ett beroende ökar säkerligen också då.

Sen finns det ju tjejer som löser detta genom att ha en egen flaska i baren t.ex en whiskyflaska fylld med kallt the istället för whiskey, den som då bjuder på s.k ladydrinks betalar för whiskey men tjejen skålar med kallt the, detta flr att inte bli för berusad.

Själv skulle jag absolut inte räkna någon som tar två öl eller två glas vin per dag som alkoholist, det är väl snarare inom den gräns som läkare rekommenderar för hälsans skull.

I dom flesta europeiska länder skulle väl detta ses som helt normalt och t.o.m något som många nationaliteter t.o.m kan ta på sin lunchpaus på arbetsplatsen eller på en restaurang och sen köra därifrån.

I Sverige har man en väldigt konstig och internationellt sett väldigt hämmad syn på det här med öl, vin och alkohol överhuvudtaget, kanske har vi gammaldags schartauaner och hårda präster att tacka för detta.

Förr beskrevs ju alkohol som djävulens dryck och det var syndigt att dricka, gjorde man det var man en dålig människa. vi hade ju även nykterhetsförbund och liknande som bedrev propaganda, sen har ju staten bedrivit mängder av kampanjer i generationer typ spola kröken o.s.v, uppenbarligen har dessa lyckats att kuva och lura det Svenska folket.

Men som tur är börjar dessa destruktiva och negativa grupperna tappa sitt grepp om det Svenska folket som nu är på god väg att bli lite mer lättsamma och internationella i sin inställning till alkohol, främst har dom yngre generationerna ändrat sig och numera dricker man lite när som helst, till pizzan, till fotbollsmatchen, after work och inte minst på alla fom uteserveringar som har ploppat upp i varenda stad, dessutom dricker båda könen ute numera utan samvetskval vilket är oerhört positivt.

Mvh isan lover

Ja, jag befinner mig endast sporadiskt i barerna, så jag har svårt med uppfattning om hur det egentligen står till där.
De gånger jag har varit på barer så har jag uppfattat att kunderna har större problem med alkoholen.

Enligt olika tidningsartiklar, verkar det inte vara så mycket bättre i templen i Thailand. Sprit, narkotika, fruntimmer och mindreåriga barn mm.
Värre där skall du veta , finns Tempel här i Sverige som fungerar precis som de skall Värmdö är ett exempel ,Accepteras inget sånt av den ledningen på det templet , har varit på flera Tempelfester där , ordnat och skötsamt

Ja, jag befinner mig endast sporadiskt i barerna, så jag har svårt med uppfattning om hur det egentligen står till där.
De gånger jag har varit på barer så har jag uppfattat att kunderna har större problem med alkoholen.
Min uppfattning är att kunderna inte har några problem med alkoholen, dom ser ut att trivas rätt bra ihop.

Min uppfattning är att kunderna inte har några problem med alkoholen, dom ser ut att trivas rätt bra ihop.
Är väl dom gångerna som ölen tar slut och dom måste springa 7/11 och köpa nya Fan vilken lång väntan i bland

Hej

För mig är det lite så också, tillbringar inte mycket tid i turistorter och än mindre tid i Beerbars numera, men i unga år blev det ju lite besök där och jag bodde ju även tillsammans med 4-5 bartjejer i deras lägenhet i Pattaya ett tag, där lärde jag mig mycket om deras liv.

Förr hade i princip varenda bar någon eller några tjejer som jag själv tveklöst skulle bete kan som alkoholister, men även missbrukare av andra droger, det underlättar nog jobbet lite om man är lite på lyran, det kan inte vara lätt att ständigt försöka se glad ut, vara social, försöka kränga Lady Drinks och ibland följa med någon kund hem, kanske t.o.m någon som man är tvungen att dela säng med även om man ogillar denne, bara för att kunna betala hyra, ha råd att äta och handla, skicka lite hem o.s.v.

Mvh isan lover

Hej

Ja tråden har ju spårat ur lite, men det är svårt att låta bli att svara på direkta frågor.
Samtidigt är ju ämnet lite intressant och jag tror inte att alla har tänkt eller sett på livet i baren ur tjejernas perspektiv och dom problem som arbetet där kan ge.

Men vi får hoppas tråden kommer på rätt spår igen.

Mvh isan lover

Hej

Åter till ämnet, själv tycker jag mig märka att problemen med supande, spelande, negativa påtryckningar och utnyttjande av nyanlända Thaitjejer är större i städerna än på landsbygden, det är nog lättare att vara lite anonym i en stad, på landet vet ju alla allt om alla och det skulle snart sprida sig om någon var oärlig och lurade andra o.s.v.

Men vi hade faktiskt en grupp här på landet för 15-20 år sedan som bedrev spel på stora pengar, dom vände sig till landsmaninnor som lockades med Thaimat och kompisar att prata Thai med o.s.v, här satte sig några gifta kvinnor i skuld, spelligsns ledare lånade villigt ut mer pengar att spela för, men tog guld och annat av värde i pant.

Detta uppdagades när kvinnorna kom hem utan sin vigselring, utan sitt fina guldhalsband, pengar försvann hemma o.s.v, då upptäckte några av männen vad som pågick och försökte få stopp på detta, men i några fall gick det inte, dom kvinnor som fortsatte spela fick sen erbjudande om att arbeta av skulden genom att ha sex med Svenska och Norska män som spelligans ledare kände.

En del nappade på detta, andra fick erbjudanden om att sälja sex i Köpenhamn, Oslo o.s.v, inte sällan på s.k massageställen, då sa dom att dom ville hälsa på någon väninna där och var borta någon eller några veckor.

Mvh isan lover

Även tjejen fick meddelande av någon thaikärring om hon letade jobb och då fanns det på en massagesalong. Vi såg ut att behöva mer pengar 555

Det största blåser varandra struntet jag upplevt det lilla jag orkat bry mig om Thaigrupperna och deras snack på bland annat Facebook är ju när de försöker sno varandras män. När någon visar upp något nytt dyrt verkar det snabbt trilla in meddelande från andra tjejer till den mannen. Jag har själv fått vänförfrågningar på Facebook av ett par thaitjejer men jag frågar bara min flickvän om det är någon hon känner och sedan blir det en ignore.

Med det sagt har jag märkt att det finns en del riktigt bra äldre Thaidamer som faktiskt gör ett fantastiskt jobb med att hjälpa sina landsmän med allt från språk till riktiga jobb och förklarar saker om Sverige för lite nyare Thailändare här. Det är en dam som jag inte minns namnet på men hon är riktigt duktig på att göra massa guider, receptöversättningar och tipsa andra öppet i vissa grupper.

Även tjejen fick meddelande av någon thaikärring om hon letade jobb och då fanns det på en massagesalong. Vi såg ut att behöva mer pengar 555

Det största blåser varandra struntet jag upplevt det lilla jag orkat bry mig om Thaigrupperna och deras snack på bland annat Facebook är ju när de försöker sno varandras män. När någon visar upp något nytt dyrt verkar det snabbt trilla in meddelande från andra tjejer till den mannen. Jag har själv fått vänförfrågningar på Facebook av ett par thaitjejer men jag frågar bara min flickvän om det är någon hon känner och sedan blir det en ignore.

Med det sagt har jag märkt att det finns en del riktigt bra äldre Thaidamer som faktiskt gör ett fantastiskt jobb med att hjälpa sina landsmän med allt från språk till riktiga jobb och förklarar saker om Sverige för lite nyare Thailändare här. Det är en dam som jag inte minns namnet på men hon är riktigt duktig på att göra massa guider, receptöversättningar och tipsa andra öppet i vissa grupper.
Ja det finns naturligtvis olika typer även där. Jag har också fått en del vänförfrågningar och jag kollar alltid med frugan. Så det blir till att ta bort ibland men säger hon ok kan jag acceptera.

Hörde om en som har skiljt sig från sin man. Dom har tydligen 8 barn tillsammans, hon är förmodligen på jakt. :eek::eek:

Ja det finns naturligtvis olika typer även där. Jag har också fått en del vänförfrågningar och jag kollar alltid med frugan. Så det blir till att ta bort ibland men säger hon ok kan jag acceptera.

Hörde om en som har skiljt sig från sin man. Dom har tydligen 8 barn tillsammans, hon är förmodligen på jakt. :eek::eek:
Varför ska man bli fb vän med människor ni uppenbarligen inte känner?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp