Ja, nu vet jag inte hur det ser ut bland barerna, då jag inte besöker dom allt för ofta.
Där har man väl träffat på tjejer som dricker för mycket, men jag vet inte om dom gör det så ofta, då jag inte träffar samma tjejer varje dag eller ens mer än en gång i mitt liv.
Jag vet inte hur man ska definiera alkoholism.
Den som måste dricka två små starköl om dagen är kanske alkis, men om man inte gillar sötade läskedrycker så kanske man hellre dricker öl till maten och en till under dagen.
Och hur långt ska tidsspannet vara? 2 öl/ dag under en tredagarsperiod eller en vecka, månad, år?
I så fall får jag nog anse mig själv som en nästan nykter alkoholist.
Finns ju folk som dricker Pepsi Max i större mängder.
Hej
Jobbar man heltid i en bar och yrket går ut på att bli bjuden och dricka ihop med kunderna så är naturligtvis risken stor att man dricker för mycket och även riskerna att utveckla ett beroende ökar säkerligen också då.
Sen finns det ju tjejer som löser detta genom att ha en egen flaska i baren t.ex en whiskyflaska fylld med kallt the istället för whiskey, den som då bjuder på s.k ladydrinks betalar för whiskey men tjejen skålar med kallt the, detta flr att inte bli för berusad.
Själv skulle jag absolut inte räkna någon som tar två öl eller två glas vin per dag som alkoholist, det är väl snarare inom den gräns som läkare rekommenderar för hälsans skull.
I dom flesta europeiska länder skulle väl detta ses som helt normalt och t.o.m något som många nationaliteter t.o.m kan ta på sin lunchpaus på arbetsplatsen eller på en restaurang och sen köra därifrån.
I Sverige har man en väldigt konstig och internationellt sett väldigt hämmad syn på det här med öl, vin och alkohol överhuvudtaget, kanske har vi gammaldags schartauaner och hårda präster att tacka för detta.
Förr beskrevs ju alkohol som djävulens dryck och det var syndigt att dricka, gjorde man det var man en dålig människa. vi hade ju även nykterhetsförbund och liknande som bedrev propaganda, sen har ju staten bedrivit mängder av kampanjer i generationer typ spola kröken o.s.v, uppenbarligen har dessa lyckats att kuva och lura det Svenska folket.
Men som tur är börjar dessa destruktiva och negativa grupperna tappa sitt grepp om det Svenska folket som nu är på god väg att bli lite mer lättsamma och internationella i sin inställning till alkohol, främst har dom yngre generationerna ändrat sig och numera dricker man lite när som helst, till pizzan, till fotbollsmatchen, after work och inte minst på alla fom uteserveringar som har ploppat upp i varenda stad, dessutom dricker båda könen ute numera utan samvetskval vilket är oerhört positivt.
Mvh isan lover