Thai utnyttjar Thai i Sverige?

Jag skiter i om folk skriver dumheter , bara inte jag ser dem , De förstör bara för sig själva Pepsi, så släpp nu detta och se det roliga i Forumet ;)
@Phonta ! Jag förstår ditt tänk... Men om samma hundar pissar på mitt ben varje dag, så ignorerar jag inte hundarna, och låter dem fortsätta att pissa.
Det lär hunden få veta.. ;)

Snälla Pepsi, nu ska jag skriva i all vänskaplighet även om jag vet att du inte gillar mig. Det är du själv som orsakar folks negattiva skriverier om dig, förstå att folk blir irriterade över att du blir ganska tjatig. Ta åt dig av kritiken, den behöver inte alltid komma från forumets personal.
Hoppas att du inte blir sur på mig nu,jag försöker bara hjälpa dig utan att du ska tollka det som personangrepp.
Tack @BERTIL ! Jag hör vad du säger... Men om folk slutar tracka mig så är PEPSI väldigt harmonisk... Såååå Vad är problemet? Jo!! En del kan inte sluta tracka.. Och då svarar jag på inläggen... Punkt... Slutar dessa med sina satiriska inlägg och trådförstörelse, så hade det varit mycket trevligare klimat på TS. Men det är samma personer hela tiden som tjafsar om/med mig... Varför???
Kan jag skriva något utan att dessa hela tiden dyker upp? Näää.. Oavsett så måste de förstöra... Så himla tråkigt... :(

För att återgå till tråden... Så har jag fått lite info... I Malmö finns det runt 2-300 massage salonger. I lund ca 50-100. I Helsingborg ca 100 st.
De flesta drivs av Svenskar som har Thai tjejer. De som jobbar får inte en krona om det inte kommer kunder. Det finns ett fåtal som är seriösa med.
Frugan har blivit erbjuden att jobba med det.. Nej Tack!! 10 timmars arbete och kanske inte en spänn. Har de tur så får de 2 kunder på en dag. 150 kr/kund. Svart... Den som håvar in pengarna är den svenska killen som står för hyreskontrakt mm. Helt sjukt... Om det stämmer så är det 100 tals Thai tjejer som utnyttjas av svenskar.. Antagligen 1000 tals som jobbar för en Svensk Farang med sin Thai i Sverige... :(:(:(
Inget fel med seriösa massage ställen.. Men verkar som att 90 % är utnyttjande bara. Viken svensk hade jobbat under dessa villkor? Inga kunder, Inga pengar… Skulle man jobba samma på ICA? Lite kunder... Lite lön... Stå med mössan varje morgon.. Det är ju kommunism!!! :eek::eek::eek:
Bästa du skrivit detta årtionde

För att återgå till tråden... Så har jag fått lite info... I Malmö finns det runt 2-300 massage salonger. I lund ca 50-100. I Helsingborg ca 100 st.
De flesta drivs av Svenskar som har Thai tjejer. De som jobbar får inte en krona om det inte kommer kunder. Det finns ett fåtal som är seriösa med.
Frugan har blivit erbjuden att jobba med det.. Nej Tack!! 10 timmars arbete och kanske inte en spänn. Har de tur så får de 2 kunder på en dag. 150 kr/kund. Svart... Den som håvar in pengarna är den svenska killen som står för hyreskontrakt mm. Helt sjukt... Om det stämmer så är det 100 tals Thai tjejer som utnyttjas av svenskar.. Antagligen 1000 tals som jobbar för en Svensk Farang med sin Thai i Sverige... :(:(:(
Inget fel med seriösa massage ställen.. Men verkar som att 90 % är utnyttjande bara. Viken svensk hade jobbat under dessa villkor? Inga kunder, Inga pengar… Skulle man jobba samma på ICA? Lite kunder... Lite lön... Stå med mössan varje morgon.. Det är ju kommunism!!! :eek::eek::eek:
Pepsi , det är samma på i stort sett alla Salonger , inga kunder =ingen lön , det är helt enkelt verkligheten . De har lunch samt frukost . Vi körde samma på vår salong , inget arbetstillstånd för familjen som kom och jobbade på vår salong . De enda som fick jobba var jag och min fru , de andra svägerska samt en kompis från byn jobbade svart .. De var i Sverige i 6 månader 3+3 månader .. Inget som kan kallas utnyttjande , det är helt enkelt vedertaget , i vårt fall var de nöjda och tjänade mer än hemma i byn ..

Tjenna
10 timmars arbete och kanske inte en spänn det betyder ju att brudarna kan ha någon typ av kafferep knyppla eller bara sitta och skvallra skulle det komma två kunder på dagen så har ju brudarna ändå tjänat mer än att sitta hemma

Du säger att den svenske mannen håvar in pengar på vad då undrar jag finns det inga kunder så blir det ju ingen inkomst till svensken däremot har ju svensken fortfarande en hyreslokal som ska betalas

Löjligt av dig att blanda in Ica i detta Ica är ju ett seriöst företag

Hur tänkte du med ditt inlägg

Tjenna
10 timmars arbete och kanske inte en spänn det betyder ju att brudarna kan ha någon typ av kafferep knyppla eller bara sitta och skvallra skulle det komma två kunder på dagen så har ju brudarna ändå tjänat mer än att sitta hemma

Du säger att den svenske mannen håvar in pengar på vad då undrar jag finns det inga kunder så blir det ju ingen inkomst till svensken däremot har ju svensken fortfarande en hyreslokal som ska betalas

Löjligt av dig att blanda in Ica i detta Ica är ju ett seriöst företag

Hur tänkte du med ditt inlägg
Ja jag fattar inte vad ICA har med detta att göra. Deras handlare betalar säkert avtalsenliga löner annars får du nog komma med belägg för motsatsen. Konstigt!

Skall man skära guld så skall man syssla med rena bordellverksamheten vilket kanske vissa gör , men då tjänar även tjejerna stora slantar då de tar allt "extra" , Kör man ren seriös massage så har man efter nån månad endast familjer och par , samt ensamma kvinnor med olika spänningsproblem , kan säga att jag som farangen tjänade inte ett skit på detta . Min fru stod för kontraktet , Tjejerna hade 125 kronor av de 350 sek som det kostade , så med mat och hyra så blev det inte många spänn .. så detta med att farangen tjänar stora slantar , det Pepsi kan du glömma , det är en villfarelse som jag hört många ggr .. men ack så fel :)

Kan du förklara hur ägaren tjänar pengar om det inte kommer kunder?

@Pepsi varför inte bara ignorera folk du tycker är jobbiga? Då slipper du läsa vad de skriver och ödsla energi på det.

Testade själv funktionen då jag aldrig haft någon ignorerad på internet innan och det är riktigt smidigt. Man ser bara vad alla andra skriver och helt plötsligt är forumet jättetrevligt :)

Förstår inte riktigt vad du menar med "utnyttjande"? De fick väl kännedom om anställningsvillkoren när de tog anställningen? Det är ju lite som att gnälla på Thailand att man har blivit lurad angående deras 'dubbla priser' för faranger som besöker nationalparker och liknande. Ingen tvingar en att besöka liknande ställen, de accepterar själv priset och kan inte klaga på priset i efterhand.
Angående massagearbetarna; hur tror du prisbilden på 'massage' skulle vara om de hade fullt betalt utan några kunder?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp