Thailand bilder år 2004 - 2019

• Trådstartare Trådstartare Matilda
  • Start datum Start datum

Här har du Bangkok Hospital i Udorn. Taget år 2019. @TINY HOUSE

IMG_0472.JPG
Taget från takpoolen på Kavin Buri, måste vara stort sett samtifigt dim öppnade 7/11 på andra sidan gatan. Vi borde nästan sprungit på varandra...

Taget från takpoolen på Kavin Buri, måste vara stort sett samtifigt dim öppnade 7/11 på andra sidan gatan. Vi borde nästan sprungit på varandra...
Stämmer bra. Taget från takpoolen på Kavin Buri. Vi bodde på ett annat hotell men var där och badade i poolen två gånger.

Ja där ser man. Var osäker på sjukhuset. Var ligger Kavi Buri i förhållande till järnvägsstationen? Ligger det på samma gata som MD i hörnet mitt emot AEK?
MD = McDonalds? Då är du nog på väg till AEK.... Nutty Park ligger snett emot på andra sidan gatan från Kavin Buri.

Om du går in på AEK och åker upp några våningar och går ut i parkeringsdäcket och går rakt fram så ser du ett parkeringsdäck till där.
Måste vara en samlare av Mercedes bilar som bor där. Många gamla modeller kan man se stå där.

Ja där ser man. Var osäker på sjukhuset. Var ligger Kavi Buri i förhållande till järnvägsstationen? Ligger det på samma gata som MD i hörnet mitt emot AEK?
Du har ju redan fått svar såg jag, Finns idag minst 5 nya hotell i kvarteren runt och på soi sampan tamit, några riktigt läckra, bl.a. Le Bua Grand med pool över entren...du skulle knappt känna igen dig annat än på natten för i mörkret är det sig likt.

Några foton tagna med videokameran. Ännu ett tempel jag ej vet namnet på i Nong Bua Lam Phu. Så mycket fisk i den lilla sjön. Pappa hade nog blivit helt till sig. Han älskar ju att fiska. :nod:

C0070T01.JPG

C0072T01.JPG

C0075T01.JPG

C0077T01.JPG

C0080T01.JPG

C0081T01.JPG

C0083T01.JPG

C0089T01.JPG

C0090T01.JPG

C0093T01.JPG

Hej

Ekorrar av den typ du hade en bild på här är vanliga i vår by, vi har både bruna och vita såna, även i vår trädgård har vi såna, dom äter dom nötter som bildas i gummiträden och frukter förstås, dom är ju betydligt större än våra Svenska ekorrar, men tyvärr fångar och jagar folk dessa för att äta, jag hittar fällor gillrade med frukt varje år på frugans marker och ibland även i vår trädgård när vi återvänder ifrån Sverige.

Mvh isan lover

Några foton tagna med videokameran. Ännu ett tempel jag ej vet namnet på i Nong Bua Lam Phu. Så mycket fisk i den lilla sjön. Pappa hade nog blivit helt till sig. Han älskar ju att fiska. :nod:

C0070T01.JPG

C0072T01.JPG

C0075T01.JPG

C0077T01.JPG

C0080T01.JPG

C0081T01.JPG

C0083T01.JPG

C0089T01.JPG

C0090T01.JPG

C0093T01.JPG
Vi var där senast vi var nere så jag frågade frugan som i sin tur fick fråga svärmor. Templet heter Wat Nong Pra Kaew. Ligger fint nere vid sjön, vill minnas att det fanns några stackars djur i några burar också, åtminstone när vi var där.

Vi var där senast vi var nere så jag frågade frugan som i sin tur fick fråga svärmor. Templet heter Wat Nong Pra Kaew. Ligger fint nere vid sjön, vill minnas att det fanns några stackars djur i några burar också, åtminstone när vi var där.
Tack ska du ha. :)
Hörde rykten när jag var där förra sommaren att militären hade varit där och tagit de flesta djur i beslag. Det kan nog stämma ganska bra för senast hade de bara fåglar och en buffel i burar. När jag var där år 2008 hade de en massa apor i burar. Nu vet jag dock inte vad militären gjorde med djuren.

Hej

Ekorrar av den typ du hade en bild på här är vanliga i vår by, vi har både bruna och vita såna, även i vår trädgård har vi såna, dom äter dom nötter som bildas i gummiträden och frukter förstås, dom är ju betydligt större än våra Svenska ekorrar, men tyvärr fångar och jagar folk dessa för att äta, jag hittar fällor gillrade med frukt varje år på frugans marker och ibland även i vår trädgård när vi återvänder ifrån Sverige.

Mvh isan lover
Ja, har sett grenar med kanske tre - fyra ljusa ekorrar på. Jättesöta. Hrmmm äter de ekorrarna i Thailand? :(

Ja, har sett grenar med kanske tre - fyra ljusa ekorrar på. Jättesöta. Hrmmm äter de ekorrarna i Thailand? :(
Dom äter ju fältråttor så inget skulle förvåna mig.
Dom äter och grillar dom stora ödlorna. Det är väl därför man nästan
aldrig ser dom.
Såg en stor ödla en gång som gick över vägen i närheten av
Pinbu Rak. Var minst en meter lång.
Ska ha varit vanligt förr med så stora ödlor men är nästan utrotade på grund av jakt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp