Thailand bilder år 2004 - 2019

Det är ju en himls tur det är frivilligt :)
Visst är medelåldern hög men det är den nog överallt bland faranger, inget konstigt alls och alla gubbarna har samma inställning,, jag blir hellre gammal än inte...
Mycket kan man påverka men inte åldrandet, har man tur får man uppleva det.

Kännsligt det där med ålder bland vissa, visste när jag skrev inlägget att det är tabu på ett Thaiforum att nämna ålder.
5555555.
Jag skrev att så såg det ut oftast och blir, värsta kaoset, ses som värsta pensionärshataren ;)
Jag har inga problem med att umgås med äldre, jag gjorde ju just det.
Jag bara skrev att oftast när jag flyttade hit och man gick ut med Svenskar på Lördagar så skiljde det sig 30-40 år mellan mig och dom.
Förutom V75 på Lördagar på nåt av dom lokala Svenskhaken då i Pattaya på soi Diana, soi lk och soi 15 som vi kollade V75, så hade vi inget gemensamt....
Sen vrids det som att det är problem, men olika intressen ja, inte så jag ringde xxxxxx 75 år, Måndag morgon och tjena skall du med och köra jetski....

"Kännsligt det där med ålder bland vissa, visste när jag skrev inlägget att det är tabu på ett Thaiforum att nämna ålder.
5555555."

Med andra ord ville du ha en diskussion. o_O

"Kännsligt det där med ålder bland vissa, visste när jag skrev inlägget att det är tabu på ett Thaiforum att nämna ålder.
5555555."

Med andra ord ville du ha en diskussion. o_O
Jag har varit på träffarna. Och alla har varit lika positiva till dom. Många bra gubbar som delar med sig nyttig info. om olika saker.
Är ju lite. EN FÖR ALLA. ALLA FÖR EN. Mentalitet på träffarna.
Många åker ju 25-30 mil för att träffas och det är ju oftast återkommande långväga gäster.
Många kommer från Sverige och gör ett extra stopp i Udon innan dom drar vidare till turiststråken vid havet.

Jag har besökt många äldre utlänningar från alla världens hörn genom åren i början i hopp om att ha någon att umgås med. Träffat många trevliga men faktiskt de flesta har ett bäst före datum.
På träffar slutade jag gå ganska snart. Många gånger är det mest skitsnack om någon eller något som man måste ta ställning till. Sura gubbar är vad jag tycker det handlar många gånger som letar problem. Rena mobbning sällan vågar de ha en uppfattning innan de snackat med frugan eller kompisen. Jag vill inte vara en skitstövel och brukar aldrig ta upp detta men eftersom nu Panpan fick skit bara för att han skrev något som han upplever. Om ändå ganska milt och lågmält. Finns hur mycket som helst att skriva om detta ämne. Jag håller med Panpan i detta fallet och tycker det kan vara på plats med ett varnande för dem som tycker det ser trevligt ut. Jag har aldrig varit otrevlig mot någon äldre tycker inte man skall heller var det.
Som han på pekar umgänget blir nästan enbart som om umgås med farfar och morfar samtidigt gånger tio efter ett tag.
Om ni gärna vill kan vi hålla diskussionen i gång men för allas trivsel. Tycker jag vi skippar den.

Jag har besökt många äldre utlänningar från alla världens hörn genom åren i början i hopp om att ha någon att umgås med. Träffat många trevliga men faktiskt de flesta har ett bäst före datum.
På träffar slutade jag gå ganska snart. Många gånger är det mest skitsnack om någon eller något som man måste ta ställning till. Sura gubbar är vad jag tycker det handlar många gånger som letar problem. Rena mobbning sällan vågar de ha en uppfattning innan de snackat med frugan eller kompisen. Jag vill inte vara en skitstövel och brukar aldrig ta upp detta men eftersom nu Panpan fick skit bara för att han skrev något som han upplever. Om ändå ganska milt och lågmält. Finns hur mycket som helst att skriva om detta ämne. Jag håller med Panpan i detta fallet och tycker det kan vara på plats med ett varnande för dem som tycker det ser trevligt ut. Jag har aldrig varit otrevlig mot någon äldre tycker inte man skall heller var det.
Som han på pekar umgänget blir nästan enbart som om umgås med farfar och morfar samtidigt gånger tio efter ett tag.
Om ni gärna vill kan vi hålla diskussionen i gång men för allas trivsel. Tycker jag vi skippar den.
Smaken är som baken :p

Självklart får man tycka som man själv vill. Förstår dock bara inte hur några bilder på en träff kan övergå till nån sida diskussion huruvida åldern mellan deltagande har betydelse. Liknande trådar om åldersskillnader har ju tidigare spårat ut :nod:.

Jag har varit på träffarna. Och alla har varit lika positiva till dom. Många bra gubbar som delar med sig nyttig info. om olika saker.
Är ju lite. EN FÖR ALLA. ALLA FÖR EN. Mentalitet på träffarna.
Många åker ju 25-30 mil för att träffas och det är ju oftast återkommande långväga gäster.
Många kommer från Sverige och gör ett extra stopp i Udon innan dom drar vidare till turiststråken vid havet.
Ja bor ju i Loei och har funderat på att de kanske skulle va trevligt att åka dit någon gång. Men efter som de är varannan onsdag vet ja ju inte bilen onsdag de är

Varit på träffar i Bkk Udon Phuket Samui,, Alltid trevligt o träffa likasinnade som gillar Thailand . Sen e vi alla olika men åldern brukar aldrig ha betydelse . Men håller med Jonas skillnad med fru o några barn o när man e bofast o varit där nere några år då e det vardagen man kommer ner till...

Det är ju en himls tur det är frivilligt :)
Visst är medelåldern hög men det är den nog överallt bland faranger, inget konstigt alls och alla gubbarna har samma inställning,, jag blir hellre gammal än inte...
Mycket kan man påverka men inte åldrandet, har man tur får man uppleva det.

Hej

Jag har ju också besökt några av onsdagsträffarna och har tyckt att det var trevligt, märkte inte av någon mobbing eller andra problem, tyckte att alla jag kom i kontakt med var vänliga och glada, så för min del var det en positiv upplevelse, men jag är ju i.o.f.s inte direkt ung heller längre.

Nu är det ju några år sedan det senaste besöket på en sån här träff, vi kommer ju till Udon Thani av andra anledningar och då blir det ju detta som styr vilken eller vilka dagar det blir, men passar det in så kommer jag säkert att dyka upp där igen någon gång.

Mvh isan lover

Karon Beach år 2014

2014-05-20 Karon - Polisstation (1).JPG

2014-05-20 Karon (1).JPG

2014-05-20 Karon (2).JPG

2014-05-20 Karon (3).JPG

2014-05-20 Karon (4).JPG

2014-05-20 Karon (5).JPG

2014-05-20 Karon (7).JPG

2014-05-20 Karon Beach (1).JPG

2014-05-20 Karon Beach (2).JPG

2014-05-20 Karon Beachroad (1).JPG