Thailand bilder år 2004 - 2019

Hej

Ja man äter ju i princip allt och just ekorrar och råttor är väldigt populärt, fångas i både snaror, slagfällor och burfällor, ekorrar och råttor kostar mer än oxfilé.

Mvh isan lover
Känner du till vad det är för ödlor som dom äter. Ska finnas väldigt lite av dom idag tack vare jakten på dom.
Hade en som var nästan lika stor som en räv ca 50 meter framför bilen. Alla thai i bilen sa att dom ser man sällan nu.

Känner du till vad det är för ödlor som dom äter. Ska finnas väldigt lite av dom idag tack vare jakten på dom.
Hade en som var nästan lika stor som en räv ca 50 meter framför bilen. Alla thai i bilen sa att dom ser man sällan nu.

Hej

Man äter väl i princip ödlor i alla storlekar ifrån 2-3 dm till varaner på 2-3 m.

Barnen i byn skjuter små ödlor i träden på 2-3 dm med slangbellor alternativt fångar dom med en snara av fiskelina på en stång, dom säljs sedan och äts, säljs även på marknader ibland.

55086F5D-FF2A-445F-8206-085518734820.jpeg

Här är ödlor av den typ som barnen fångar och säljer, dessa har lillpojken fångat men han säljer dom inte utan släpper dom i vår trädgård.

Mvh isan lover

Hej

Man äter väl i princip ödlor i alla storlekar ifrån 2-3 dm till varaner på 2-3 m.

Barnen i byn skjuter små ödlor i träden på 2-3 dm med slangbellor alternativt fångar dom med en snara av fiskelina på en stång, dom säljs sedan och äts, säljs även på marknader ibland.

55086F5D-FF2A-445F-8206-085518734820.jpeg

Här är ödlor av den typ som barnen fångar och säljer, dessa har lillpojken fångat men han säljer dom inte utan släpper dom i vår trädgård.

Mvh isan lover
sett att dom snarar denna typ av ödla för att äta. Kamrat Ivan på bild höll till vid huset hela tiden jag var där.

DSC01354.JPG

Varannan onsdagsträff i Udon Thani.
Kanske någon som känner igen sig.
Tror att detta är andra träffen.
Första träffen var vi bara 6 man om jag minns rätt.
P1000320.JPG
P1000321.JPG
P1000322.JPG
P1000323.JPG
P1000324.JPG
P1000325.JPG
Så såg det alltid ut när man gick ut förr, när man flyttade ner, som att gå ut och dricka öl med farfar och noll gemensamma intressen.
Fast idag är man ju nästan själv i den åldern men inte speciellt kul då.

Gubbarna som brukar vara på träffarna kanske har mer erfarenhet än många andra. Intressena är nog rätt lika hos dom flesta.
Festa kan dom också och är jävligt goa gubbar. Åldrarna på gubbarna ligger ju på ett brett spann. Men om du håller dig för go att
träffas över åldersgränserna så kan du ju sitta hemma i ditt hörn och sura. Om de är mera kul?
Man får det inte roligare än man gör sig. Får bjuda lite av sig själv.
Tror du får svårt att hänga med många av gubbarna när dom dra igång festandet PanPan.
Du verkar missnöjd med mycket om man läser dina inlägg om frugan din och kärlekslivet.
Du verkar vara en väldigt tråkig person och egenkär så det skriker om det.
Gubbarna lever nog efter mottot: "Livet är en Fest"
Allt handlar inte bara om festa, då vart det ju enkelt, för ja sitta och dricka öl gick ju.
Men gemensamma intressen uttöver supa var svårt att finna.
Var ju när jag flyttade ner med, sitta och mäta vem som kan supa bäst la man väl ner i tonnåren?
Vilket som var det inte lätt att finna gemensamma intressen uttöver spriten när man flyttade ner som 36 åring med +65 då.
Som sagt idag är man ju närmare den åldern själv.
Dock har du rätt i att jag är nog rätt tråkig, egenkär, hemmakär men en sak är jag inte och det är missnöjd, hade jag varit det hade jag gjort en förrändring.
Den biten tror jag du la till för du kände dig stött av mitt inlägg.

Allt handlar inte bara om festa, då vart det ju enkelt, för ja sitta och dricka öl gick ju.
Var ju när jag flyttade ner med, sitta och mäta vem som kan supa bäst la man väl ner i tonnåren?
Vilket som var det inte lätt att finna gemensamma intressen uttöver spriten när man flyttade ner som 36 åring med +65 då.
Dock har du rätt i att jag är nog rätt tråkig, egenkär, hemmakär men en sak är jag inte och det är missnöjd, hade jag varit det hade jag gjort en förrändring.
Festa handlar inte om vem som kan supa mest. Festa handlar om att ha en bra kväll med goa gubbar som vet vad en bra gemenskap är.
Stött inte det minsta. Men har aldrig haft problem att festa och träffa gubbar som är 10-talet år äldre än mig.
Tänker dom annorlunda än oss som är yngre och på vilket sätt då om jag får fråga?

Det här är den i särklass mest korkade uppfattning som dessvärre är ganska vanlig, vem kan supa mest, ingen, inte i detta gäng, inga nykterister men långt långt ifrån alkoholister. Det kom ofta upp spörsmål om hur man enklast klarar vardagliga problem, finns i det gänget otroligt mycket kunskap, vid just detta tillfälle som bilderna är tagna finns vid bordet minst 4 st egenföretagare i transport o entreprenadbrancgen, restaurang, vvs, VA, högteknologi med hela världen som kunder o div annat löst folk som gärna delar sina erfarenheter men Lika barn leker ju bäst så man kan ju undra hur du uppfattar .....att ha trevligt tillsammans.

Festa handlar inte om vem som kan supa mest. Festa handlar om att ha en bra kväll med goa gubbar som vet vad en bra gemenskap är.
Stött inte det minsta. Men har aldrig haft problem att festa och träffa gubbar som är 10-talet år äldre än mig.
Tänker dom annorlunda än oss som är yngre och på vilket sätt då om jag får fråga?
Jag skrev väl inte att det var ett problem, tycker du vrider lite på vad jag skriver.
För min del handlade det om 30-40 års åldersskillnad och jag satt och drack öl med dom.
Men det var inte så lätt då att finna gemensamma intressen utöver ölen runt bordet.
Jag skrev inget negativt om dom vid bordet eller ålder, utan att så såg det ut och för en som var 30-40 år yngre kunde det kännas som man gick ut och drack med farfar, när man satt med ett sånt gäng när vi tex spela V75 på Lördagar.
Det är väl inget negativt mot någon, bara att åldersskillnaden var stor mot andra boende man träffade då.

Jag ville gjärna dra och åka jetski och hitta på lite saker på den tiden, var inte så lätt att få med sig någon.

Det här är den i särklass mest korkade uppfattning som dessvärre är ganska vanlig, vem kan supa mest, ingen, inte i detta gäng, inga nykterister men långt långt ifrån alkoholister. Det kom ofta upp spörsmål om hur man enklast klarar vardagliga problem, finns i det gänget otroligt mycket kunskap, vid just detta tillfälle som bilderna är tagna finns vid bordet minst 4 st egenföretagare i transport o entreprenadbrancgen, restaurang, vvs, VA, högteknologi med hela världen som kunder o div annat löst folk som gärna delar sina erfarenheter men Lika barn leker ju bäst så man kan ju undra hur du uppfattar .....att ha trevligt tillsammans.
Herregud snacka om att läsa ut av vad man skriver som fan läser bibeln 555555.

Sitta och ha trevligt tillsammans innefattar inte snacka vvs, VA, högteknologi, arbete, kunder etc etc. Som sagt olika intressen, inte mina

Håller helt med Panpan inget illa men ålders skillnad är för stor. 10-15 år går väl bra men när det blir uppåt 20 då är det svårare. Många trevliga gubbar man träffat som jag fortfarande har kontakt med till visdel. Men tyvärr många gånger har de inte haft möjlighet att lekt rommen av sig i Thailand så där kan bli en lite konflikt i värderingar.
Vad beträffar supa var det nog de yngre som stog för så vid det inte hade anlag.

Håller helt med Panpan inget illa men ålders skillnad är för stor. 10-15 år går väl bra men när det blir uppåt 20 då är det svårare. Många trevliga gubbar man träffat som jag fortfarande har kontakt med till visdel. Men tyvärr många gånger har de inte haft möjlighet att lekt rommen av sig i Thailand så där kan bli en lite konflikt i värderingar.
Vad beträffar supa var det nog de yngre som stog för så vid det inte hade anlag.

Hej

Själv har jag aldrig märkt av något problem med ålderskillnad, för mig är det personen i sig som avgör om det är intressant och roligt att umgås med eller ej, var ju själv bara tonåring när jag umgicks och drack öl med dom gamla skutskeppare, fiskare, stenhuggare och bönder som nu är döda sedan länge här på ön.

Färgstarkare och intressantare människor att ta ett glas med får man nog leta efter, tröttnade aldrig på att höra om deras bravader i främmande land, stormar, Islandsfiske, smuggling och tuffa tillvaro under kriget o.s.v, saknar dom än idag.

Att kunna ta ett glas och umgås med folk i alla åldrar tycker jag är något som ger mycket tillbaka, trodde knappt att man kunde se något problem med detta, hör har vi ännu en gång kanske mycket att lära av Thailändarna som lever 3-4 generationer under samma tak och umgås över generationsgränserna.

Mvh isan lover

Jag har inget problem att jobba och umgås med folk i alla åldrar eller typer, men att festa vill man ju göra med folk man har något gemensamt med. Förstår @PanPan är man 30 år yngre i arbetsfördelning ålder vill man nog ha främst ett annat umgänge och andra intressen och ser andra värden.

Jag har inget problem att jobba och umgås med folk i alla åldrar eller typer, men att festa vill man ju göra med folk man har något gemensamt med. Förstår @PanPan är man 30 år yngre i arbetsfördelning ålder vill man nog ha främst ett annat umgänge och andra intressen och ser andra värden.

Hej

Ja alla är vi ju individer och smaken är ju bekant som baken.

Själv har jag som sagt inga problem att festa med vare sig 18 åringar eller 78 åringar, men det är ju jag det, minns när jag och en fiskare var hemma hos en gammal nu död man här på ön för 30 årsedan, han gick och hämtade en flaska brännvin med sin rullator och den delade vi sen tillsammans, vi hade en trevlig kväll.

Mvh isan lover

Hej

Ja alla är vi ju individer och smaken är ju bekant som baken.

Själv har jag som sagt inga problem att festa med vare sig 18 åringar eller 78 åringar, men det är ju jag det, minns när jag och en fiskare var hemma hos en gammal nu död man här på ön för 30 årsedan, han gick och hämtade en flaska brännvin med sin rullator och den delade vi sen tillsammans, vi hade en trevlig kväll.

Mvh isan lover
Kännsligt det där med ålder bland vissa, visste när jag skrev inlägget att det är tabu på ett Thaiforum att nämna ålder.
5555555.
Jag skrev att så såg det ut oftast och blir, värsta kaoset, ses som värsta pensionärshataren ;)
Jag har inga problem med att umgås med äldre, jag gjorde ju just det.
Jag bara skrev att oftast när jag flyttade hit och man gick ut med Svenskar på Lördagar så skiljde det sig 30-40 år mellan mig och dom.
Förutom V75 på Lördagar på nåt av dom lokala Svenskhaken då i Pattaya på soi Diana, soi lk och soi 15 som vi kollade V75, så hade vi inget gemensamt....
Sen vrids det som att det är problem, men olika intressen ja, inte så jag ringde xxxxxx 75 år, Måndag morgon och tjena skall du med och köra jetski....

Kännsligt det där med ålder bland vissa, visste när jag skrev inlägget att det är tabu på ett Thaiforum att nämna ålder.
5555555.
Jag skrev att så såg det ut oftast och blir, värsta kaoset, ses som värsta pensionärshataren ;)
Jag har inga problem med att umgås med äldre, jag gjorde ju just det.
Jag bara skrev att oftast när jag flyttade hit och man gick ut med Svenskar på Lördagar så skiljde det sig 30-40 år mellan mig och dom.
Förutom V75 på Lördagar på nåt av dom lokala Svenskhaken då i Pattaya på soi Diana, soi lk och soi 15 som vi kollade V75, så hade vi inget gemensamt....
Sen vrids det som att det är problem, men olika intressen ja, inte så jag ringde xxxxxx 75 år, Måndag morgon och tjena skall du med och köra jetski....
Här har du ditt inlägg efter bilden.

Så såg det alltid ut när man gick ut förr, när man flyttade ner, som att gå ut och dricka öl med farfar och noll gemensamma intressen.

Finns ju många andra intressen i andra sporter typ golf. Alla åker nog inte jetski så då kan vänkretsen bli liten.
Tror ingen av oss som var yngre på träffarna haft tanken på åldern och vilka intressen dom andra har.
Detta ger ju sig efter ett tag med att några gillar fiske några gillar segling och någon har fotboll på hjärnan.
Tror att dessa gubbar har jävligt kul när dom träffas. Träffarna lever ju kvar sen 2013 med ett stort antal
gubbar som träffas.

Här har du ditt inlägg efter bilden.

Finns ju många andra intressen i andra sporter typ golf. Alla åker nog inte jetski så då kan vänkretsen bli liten.
Tror ingen av oss som var yngre på träffarna haft tanken på åldern och vilka intressen dom andra har.
Detta ger ju sig efter ett tag med att några gillar fiske några gillar segling och någon har fotboll på hjärnan.
Tror att dessa gubbar har jävligt kul när dom träffas. Träffarna lever ju kvar sen 2013 med ett stort antal
gubbar som träffas.
Ja vad är det för konstigt med mitt inlägg som gör dig så upprörd?

Skillnad på gruppträff då och då, jag skrev inte om några enskilda träffar utan hur det såg ut när jag gick ut på kvällen.
Skulle jag gått ut med motsvarande ålder fast yngre än mig hade det blivit -5 (ofödda)-5 års ålder.
Fanns inga jämnåriga att umgås med då, tycker det är fler yngre fastboende att se idag.
Men som sagt var tabu att skriva om ålder på Thaiforum, ett av dom värre brotten.
För mig blev det annorlunda iallafall, min umgängeskrets innan jag flyttade ner var jämngamla till att när man då hamnade här kolla på V75 med dubbelt så gammla än en själv nästan.
Men som sagt nu är man där själv så idag känns det mindre konstigt om man skulle gå ut, det är ju några år sen jag skriver om, handlar inte om idag ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp