Du gillar att skryta om ditt liv i slummen precis som andra vänster aktivister och gärna försköna dina aktiviteter.
Hej
Jag har hela mitt liv gillat utmaningar, uppleva lite annorlunda saker och jag har inte nöjt mig inte med att uppleva världen via tv eller internet, jag vill se, höra, känna och uppleva andra människors vardag i verkligheten, så det är inte solstolar, parasoll och stränder eller paraplydrinkar på en skybar som har lockat mig att resa.
Många har sagt till mig att det är farligt, att jag kommer att råka illa ut eller försvinna o.s.v, men så har det inte blivit, tvärtom har jag känt mig välkommen överallt, fått många fina minnen, träffat och lärt känna en massa intressanta, trevliga och generösa människor.
Att det har blivit ganska mycket Klong Toey för mig genom åren beror naturligtvis också på att det har bott släkt och vänner där, för en som är van att vistas i Isaan är det inte svårt att känna sig hemma i Klong Toey, men något att sktyta med som du tydligen tyckerr håller jag naturligtvis inte med om alls.
Det var ju faktiskt trådskaparen Einar som ställde den här frågan:
Einar sa:
Dei fattigste av dei fattige lever i Bangkok , Og dei kommer fra Isaan og lever i Khlong Toey slummen , Er det noen på forunet som har vert der og sett ?
Eftersom jag är en av dom som har varit där och det många gånger så svarade jag naturligtvis, tycker du att alla som svarar på medlemmars frågor skryter eller gäller det bara mig ?
Eller har du mindervärdeskomplex för att du själv sällan kan svara på något eller bidra med något annat än att kasta skit och klaga på andra ?
Mvh isan lover