Thailendarne har pengar

Hej

Det är ju bra, men knappast någon tröst för alla dom som behöver bidrag och subventioner för att kunna ha mat på bordet, hs tak över huvudet och kunna betala den lilla el dom förbrukar.

Mvh isan lover
För det första kolla vad som gäller elföbrukning i Thailand vid lågförbrukning i byar för det andra inte sett någon Thai utan mat på bordet..

Hej

Det är ju bra, men knappast någon tröst för alla dom som behöver bidrag och subventioner för att kunna ha mat på bordet, hs tak över huvudet och kunna betala den lilla el dom förbrukar.

Mvh isan lover

Prioriteringar. För dessa "stackare" som inte har mat på bordet, ja nog har de en smartphone, röker och dricker.

Finns alltid pengar det "viktigaste" därefter kan man beklaga sig att man är fattig.

Prioriteringar. För dessa "stackare" som inte har mat på bordet, ja nog har de en smartphone, röker och dricker.

Finns alltid pengar det "viktigaste" därefter kan man beklaga sig att man är fattig.
Hej

Har själv ännu inte träffat en fattig med en smartphone, men däremot många med gamla knapptelefoner av den typ som vi använde i Sverige för 15-20 årsedan.

Mvh isan lover

Hej

Har själv ännu inte träffat en fattig med en smartphone, men däremot många med gamla knapptelefoner av den typ som vi använde i Sverige för 15-20 årsedan.

Mvh isan lover
Ja tjäna, ljuger du för dig själv eller?
Thailand är det land i världen med flest fakebook konton per invånare det är fakta...

För det första kolla vad som gäller elföbrukning i Thailand vid lågförbrukning i byar för det andra inte sett någon Thai utan mat på bordet..
Hej

Elen har i perioder enda sedan Thaksins tid vid makten varit gratis på nivåer om ca 300 baht per månad, men ibland har denna subvention tagits bort, hur det ser ut just nu vet jag faktiskt inte.

Vi har själva haft gratis el under ett antal år i byn p.g.a detta, vi hsr ju bara el för belysning och kylskåp så då blir det inte mycket till elförbrukning.

Mvh isan lover

Ja tjäna, ljuger du för dig själv eller?
Thailand är det land i världen med flest fakebook konton per invånare det är fakta...
Hej

Så kan det mycket väl vara men jag har faktiskt inte träffat någon fattig med en sådan, ser man till daglönare och åldringar i byn så har gamla knappmobiler dominerat totalt, men ganska många ungdomar har haft modernare mobiler.

Mvh isan lover

Hej

Så kan det mycket väl vara men jag har faktiskt inte träffat någon fattig med en sådan, ser man till daglönare och åldringar i byn så har gamla knappmobiler dominerat totalt, men ganska många ungdomar har haft modernare mobiler.

Mvh isan lover
Antigen är din by unik, vad du skriver så är tom våran fattigare, men sen 2 år tillbaks bredband via kabel och dom flesta har en telo
Frugan pratar med släkten via videosamtal och även där har viss utbildning gått online.
Hänt en hel del på 30 år som du hänvisar till hela tiden, 2021 nu gubbe.

Var ju internationell nyhet för ngra månader sen, Thailand snabbaste landet i utveckling av fast internet till sina medborgare.
Här är det typ ett telefonsamtal så kommer dom och drar kabeln, gjort det 2 gånger.

Antigen är din by unik, vad du skriver så är tom våran fattigare, men sen 2 år tillbaks bredband via kabel och dom flesta har en telo
Frugan pratar med släkten via videosamtal och även där har viss utbildning gått online.
Hänt en hel del på 30 år som du hänvisar till hela tiden, 2021 nu gubbe.
Hej

Hos oss sitter barnen runt skolan på kvällarna där har dom tillgång till wifi, dom som har smartphone kör med mobilt internet.

Mvh isan lover

Hej

Hos oss sitter barnen runt skolan på kvällarna där har dom tillgång till wifi, dom som har smartphone kör med mobilt internet.

Mvh isan lover
Nog över det nu och nästan varje hushåll, vart en riktig rusch sista 2 åren och som sagt tom svärföräldrarna har bredband draget till huset sen förra året.
Som jag skrev landet med snabbast interneturbredning i världen nu.

I sverige är den andelen av befolkningen ca 14% om jag minns rätt. Knappt en miljon människor.

Då räknar jag bara de som är bidragsförsörjda. Inte dem som behöver max taxa på dagis för att överleva.

Och Sverige är värden rikaste land!
Du skriver : Sverige är värdens rikaste land , Det ser vi på den store Pansjonsutbetalingen alle svensker får .

Nog över det nu och nästan varje hushåll, vart en riktig rusch sista 2 åren och som sagt tom svärföräldrarna har bredband draget till huset sen förra året.

Satt och jobbade i skogen utanför Korat.
Inget fel på internet där även om 4g var ganska dålig.

1A2C2FBD-C412-4491-B6B8-EA8DE5006CED.jpeg

Det er arbeid til alle i Norge , det kommer folk frå heile Europa som jobber i Norge , for her har vi ikke arbeidsledig , som grannelamdet ,
Det har ni ju, om man är norsk så jobbar ingen efter tre och aldrig på fredagen då går man på tur.

Jag gillade särskilt eran nigerianska kvinnliga arbetskraft som "jobbade" på Karl Johans gatan.

Då går väl hela pensionen till bredbandet, eller vem betalar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K