Thailendarne har pengar

Jeg tenker på ein svenske som jeg kjenner , Han fikk 2 store arver fra slekt som dör . Jeg var i han att han måtte invistera pengene ,for i banken får du ingen rente . Det ville han ikke , han ville ha dei i banken. Grunnen inflationen er pengene gått ned i verdi til det halve dei siste 5 årene
Vad vill du ha sagt med det? Skulle det vara något utmärkande för just svenskar?

Har själv 11900 per månad. Var/hur kan jag ansöka om extra bidrag? Hur mycket får raketforskare? :laugh2:
Ja, det är väl där man hamnar om man bara har den allmänna pensionen. De som var i ATP-systemet verkar ha det betydligt bättre. Min svåger ligger på 16 500. :confused: Han har fortfarande inte rört de där extra pensionspengarna som tydligen skall finnas i div. fondsparande.

Kan tyvärr inte få ut några bidrag på jag äger en bostadsrätt. :'(

Ja, det är väl där man hamnar om man bara har den allmänna pensionen. De som var i ATP-systemet verkar ha det betydligt bättre. Min svåger ligger på 16 500. :confused: Han har fortfarande inte rört de där extra pensionspengarna som tydligen skall finnas i div. fondsparande.

Du kan väl få både garantipension och bostadstillägg trots bostadsrätt?

Hej

Ja och samtliga dessa räkningar som betalades försent var ifrån tiden 2018 när hennes man mådde dåligt och Strandhäll berättade också att hennes familj är mer stabil efter sambons bortgång 2019.

Mvh isan lover

Nen om man skall tro på vad Einar skriver så har min gumma rätt om detta med ölburkssamlande och tiggande Thaiare, hon säger alltid,"Nej , ge dem inget , de har ofta mer än vad du har" Och kanske har hon rätt
Ja man vet aldrig..skenet kan bedra.
Men ibland har man ju lite förutfattade meningar.

Jag var med om en ganska rolig händelse på Karon Beach för många år sedan.
Där gick en sjavigt klädd äldre herre med käpp och en korg på armen fram och tillbaka på stranden i värmen och sålde frukt.
Och så klart tyckte man synd om honom och handlade lite emellanåt och naturligtvis fick han dricks.

På vägen upp från stranden tog vi ofta en GT i vår favoritbar..när vi sitter där så stannar den äldre herren med sin fruktkorg till och börja pratar med ägarinnan.
Vi ville ju vara lite snälla och frågade om vi fick bjuda på något att dricka efter en krävande dag på stranden och det tackade han ja till.
När han hade gått så frågade vi barägaren vad det var för en stackare som i den åldern skulle behövde gå på stranden i den värmen och sälja frukt.
Då skrattade hon och sa..hans släkt är en av de rikaste i Karon de äger mycket land och fastigheter runt om på ön.. så han behöver inte sälja frukt om han inte vill.
Efter det så köpte vi vår frukt på andra ställen.:)

Krabbor känner jag väl till när stor del av familjen är krabbfiskare.

Krabbollar går inte att göra på rent krabbkött, det faller isär.
Även hur man tillreder olika rätter av krabba i krabbskal vet jag hur men gör.

Själv tycker jag att det blivit för mycket krabba genom åren.

Dom tillverkar och säljer till restauranger med mycket turister.

FB_IMG_1545066697908.jpg
FB_IMG_1545066686769.jpg
20190204_150403.jpg
IMG_20230721_170321.jpg
IMG_20230721_170347.jpg
IMG_20230721_170538.jpg
Har la vi snacke lyx!

DSC_0031.webp

Hej

Min far som nyligen gick bort 88 år gammal hade 18 500 kr i månaden efter skatt med det gamla ATP systemet, ändå slutade han jobba några år före pensionsåldern.

Mvh isan lover

Hej

Min far som nyligen gick bort 88 år gammal hade 18 500 kr i månaden efter skatt med det gamla ATP systemet, ändå slutade han jobba några år före pensionsåldern.

Mvh isan lover
Synd att de tog bort det systemet och införde ett nytt där alla får lite drygt 10 000 i allmän pension.

Stolt men inte nöjd.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar