Thailendarne har pengar

Languster är det nog men dom skriver lobster på menyn och priset motsvarar att buffen kostar 3000

IMG_20220611_181925.jpg

IMG_20220611_181917.jpg
Det finns importerad hummer i Thailand.
Kallas oftast Maine Lobster.

Vanligast är dock den klolösa langustern som lever i tropiska vatten.

Ja BTC skulle nå 100k detta kvartalet, folk trodde ju stenhårt på det men det ser ju lite trögt ut med det.
Det var ju inte bara media, även folk jag känner som blivit rika på krypto var övertygade.
Har du inga lån på den så borde det bli en bra affär längre fram. Tror vi tänker ganska lika om lån.

/ SatanG
Regel #1, låna aldrig pengar för spel om du inte har en sponsor... vilket du verkar ha. Så kör på... :)

Languster är det nog men dom skriver lobster på menyn och priset motsvarar att buffen kostar 3000

IMG_20220611_181925.jpg

IMG_20220611_181917.jpg
Jag har tillbringat mellan 1-4 mån/år i 17 års tid i just de regionerna du bor.
Från Kamala i norr till Rawai i söder.(Som jag förövrigt håller med @gunarg är paradiset)
Och jag har aldrig någonsin sett en hummer i en fiskdisk där nere.
Eller någon annan stans i Thailand heller för den delen.
Att det skulle vara så vanligt som Andrej påstår eller som Samets uppdukade hummerbord har jag aldrig upplevt.
Men vi besöker väl inte samma kategori av restauranger.
Om nu den främsta importören av just kanadensisk hummer finns i Khon Kean så hade det varit intressant att höra om Gotland har märkt av det stora utbudet.;)

Det är ju en viss skillnad .:)
1656056788328.webp

Från Kamala i norr till Rawai i söder.(Som jag förövrigt håller med @gunarg är paradiset)
Att det skulle vara så vanligt som Andrej påstår eller som Samets uppdukade hummerbord har jag aldrig upplevt.
Om nu den främsta importören av just kanadensisk hummer finns i Khon Kean så hade det varit intressant att höra om Gotland har märkt av det stora utbudet.;)

1656056788328.webp

Ja, Thailand är stort, brett och fullt av alternativ och därför är det så svårt att applicera sitt Thailand på allt och alla.
Lång eller kort erfarenhet har egentligen inte så mycket betydelse. Olik erfarenhet finns ändå.
Som du säger så beror det nog på (i detta fallet) vilka restauranger man besöker.

Vanligt är det inte med hummer om man med det menar att det ska serveras i var och varannan restaurang.

Gotland märker nog av det ”stora utbudet”. Först och främst för att han inte letar och att den stora marknaden inte är i Khon Kaen. Nu finns det med stor sannolikhet säkert restaurang som serverar hummer i Khon Kaen då det är en stad där en del hi-so brukar hålla till.

Som sagt. Bara för att inte jag har sett något eller varit med om något så betyder det inte att det inte finns.
Det är ju som att påstå att skottlossning och ofrivilliga balkonghopp inte existerar eftersom varken jag eller min vänkrets inte råkat ut för något sådant.

Edit: Jag har ca 19år lite överallt i Thailand. Några längre perioder och några kortare perioder.
Samet är en hel del år yngre men har nog både sett och hört mer än vad jag någonsin kommer att lyckas med.
Allt beror på nyfikenheten och lusten att hitta det man söker efter.
Antal år är ointressant.
Min frus mormor är typ 85 år. Hennes erfarenhet må vara längre, men min erfarenhet är bredare.

1656056788328.jpeg
Beställ på Lazada, fryst eller färsk.
Levereras till dörren.

Ja, Thailand är stort, brett och fullt av alternativ och därför är det så svårt att applicera sitt Thailand på allt och alla.
Lång eller kort erfarenhet har egentligen inte så mycket betydelse. Olik erfarenhet finns ändå.
Som du säger så beror det nog på (i detta fallet) vilka restauranger man besöker.

Vanligt är det inte med hummer om man med det menar att det ska serveras i var och varannan restaurang.

Gotland märker nog av det ”stora utbudet”. Först och främst för att han inte letar och att den stora marknaden inte är i Khon Kaen. Nu finns det med stor sannolikhet säkert restaurang som serverar hummer i Khon Kaen då det är en stad där en del hi-so brukar hålla till.

Som sagt. Bara för att inte jag har sett något eller varit med om något så betyder det inte att det inte finns.
Det är ju som att påstå att skottlossning och ofrivilliga balkonghopp inte existerar eftersom varken jag eller min vänkrets inte råkat ut för något sådant.

Edit: Jag har ca 19år lite överallt i Thailand. Några längre perioder och några kortare perioder.
Samet är en hel del år yngre men har nog både sett och hört mer än vad jag någonsin kommer att lyckas med.
Allt beror på nyfikenheten och lusten att hitta det man söker efter.
Antal år är ointressant.
Min frus mormor är typ 85 år. Hennes erfarenhet må vara längre, men min erfarenhet är bredare.
Nu påpekade jag just att det säkert förekommer i Thailand.
Men att det inte förekommit på just de platser jag besökt.
Detta är min personliga upplevelse och inget generellt för hela Thailand.
Vad sen balkonghoppning har med detta att göra vet jag inte.
Jag ville bara upplysa att under de åren jag besökte Thailand har jag inte upplevt detta.
Så det var inte för att påvisa att jag skulle ha någon större kunskap om Thailand.

Nu påpekade jag just att det säkert förekommer i Thailand.
Men att det inte förekommit på just de platser jag besökt.
Detta är min personliga upplevelse och inget generellt för hela Thailand.
Vad sen balkonghoppning har med detta att göra vet jag inte.
Jag ville bara upplysa att under de åren jag besökte Thailand har jag inte upplevt detta.
Så det var inte för att påvisa att jag skulle ha någon större kunskap om Thailand.

Nej, jag förstod det och det var egentligen inte riktat mot dig utan bara en reflektion över folk som har sin bild av Thailand cementerad.
Själv har jag ingen större kunskap förutom inom den ”sfär” jag befinner eller befunnit mig i och den innehåller inte någon komplett sanning om varesig Thailand, svenskar eller norrmän.

Som sagt så var det bara en reflektion

Finns på massor av restauranger.
Testa Siam Paragon.
Jag har förstått det nu.
Men vad du inte verka förstå att detta är min personliga upplevelse.
JAG har aldrig upplevt detta under mina år i Thailand.
Siam Paragon har jag inte en aning om..ligger det på Phuket?

Nej, jag förstod det och det var egentligen inte riktat mot dig utan bara en reflektion över folk som har sin bild av Thailand cementerad.
Själv har jag ingen större kunskap förutom inom den ”sfär” jag befinner eller befunnit mig i och den innehåller inte någon komplett sanning om varesig Thailand, svenskar eller norrmän.

Som sagt så var det bara en reflektion
Ibland svävar du ut ganska friskt i dina reflektioner ;)

Jag har förstått det nu.
Men vad du inte verka förstå att detta är min personliga upplevelse.
JAG har aldrig upplevt detta under mina år i Thailand.
Siam Paragon har jag inte en aning om..ligger det på Phuket?
Att det är din personliga upplevelse är det ingen tvekan om.
Du verkar bara vill få det som normalt.
Självklart säljs det knappast på BigC.

Jag är säker på att du hittar många restauranger på Phuket som har importerad levande hummer på menyn.

Dyrt?
Inte för miljarder och företagsledare från Japan, Korea eller Malaysia.
Rika Ryssar snålar inte heller.

Tror att även finns i Hua Hin om man lättar på lädret.

Gäster som lägger +20k för en hotellnatt bryr sig inte om en nota för en middag på 10k.

1656056788328.webp
Jag äter ju väldigt sällan fisk eller skaldjur så håller inte reda på sånt här, såg ju direkt att det inte såg ut som hummer som jag sett i Sverige, dom är väl svarta? Tänkte att det är väl en Thai hummer, har sett på Youtube från Florida när dom dyker ner och plockar vad dom kallar lobster och har för mig att dom såg ut som dom här. Men skit samma, priset på menyn för dom här langusterna var 2-3000 baht, läste aldrig exakt vad som ingår men stället har hyfsat låga priser på maten.

Men jag vågar sätta en tusing på att det finns restauranger i Patong där du kan köpa riktig hummer, precis som du kan köpa en stek av importerat bra kött.
Dock inga ställen jag går på, är för snål för det. Lägger max 300baht på en maträtt men beställde en batteridriven högtryckstvätt till båten för 6000 sek idag, bra å ha grej

Att det är din personliga upplevelse är det ingen tvekan om.
Du verkar bara vill få det som normalt.
Självklart säljs det knappast på BigC.

Jag är säker på att du hittar många restauranger på Phuket som har importerad levande hummer på menyn.

Dyrt?
Inte för miljarder och företagsledare från Japan, Korea eller Malaysia.
Rika Ryssar snålar inte heller.

Tror att även finns i Hua Hin om man lättar på lädret.

Gäster som lägger +20k för en hotellnatt bryr sig inte om en nota för en middag på 10k.
Det är ju ett typiskt inlägg från dig.
Hur du kan få det till att jag vill ha det till det normala begriper jag inte.
Det verkar som det bara är jag som inte sett levande humrar på menyn.
Så uppenbarligen har jag fel..jag har väl bara vari lite ouppmärksam.:)

Vad har miljardärer och företagsledare från Japan, Korea eller Malaysia med detta att göra?
Att jag inte äter ihop med dom kanske är orsaken till att jag har missat det.
Jag håller mig väl till ställen som håller ungefär samma standard som nmax verkar det som.

Jag äter ju väldigt sällan fisk eller skaldjur så håller inte reda på sånt här, såg ju direkt att det inte såg ut som hummer som jag sett i Sverige, dom är väl svarta? Tänkte att det är väl en Thai hummer, har sett på Youtube från Florida när dom dyker ner och plockar vad dom kallar lobster och har för mig att dom såg ut som dom här. Men skit samma, priset på menyn för dom här langusterna var 2-3000 baht, läste aldrig exakt vad som ingår men stället har hyfsat låga priser på maten.

Men jag vågar sätta en tusing på att det finns restauranger i Patong där du kan köpa riktig hummer, precis som du kan köpa en stek av importerat bra kött.
Dock inga ställen jag går på, är för snål för det. Lägger max 300baht på en maträtt men beställde en batteridriven högtryckstvätt till båten för 6000 sek idag, bra å ha grej
Jag har ätit många gånger i Patong men jag har aldrig sett några där heller.
Man har ju gått förbi en och annan fiskdisk och akvarium under åren.
Men som sagt det är väl bara jag som har varit ouppmärksam.

Det skulle vara intressant att veta hur många som ätit eller sett hummer i Thailand.
Och nu menar jag hummer och inte languster.

Det skulle vara intressant att veta hur många som ätit eller sett hummer i Thailand.
Du kan absolut ha rätt, gissar att du kommer kolla lite extra nästa gång du kommer hit :beer:

Jag har käkat hummer ganska många gånger i Thailand, senast i mars i Bangkok på Burger & Lobster...
20211227_202152.webp

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar