Thailendarne har pengar

Eva Joly er Europas flinkaste kuropsjonsjeger ,og har kjempet mot kuropsjon i heila sitt voksne liv , og er Norsk og jobber som advokat i Paris Hun påstår att Norge er det mest korupte landet i Europa .

Hej

Ja och du lär nog få höra det länge till, Thailand är ju fortfarande ett av världens mest ojämlika länder.

Mvh isan lover

Det där kan du bara glömma.
Nu har vi en man på forumet som är erfaren och dessutom bor i Thailand.
Svenskar, norrmän och övriga faranger är de som inte har råd med något och Thailändarna är de med pengarna.

Vi faranger är dessutom snåla i tillägg till att vara fattiga och speciellt om de bor på en plats mellan Bangkok och Pattaya

Den thailändska medelklassen växte väldigt fort på 90-talet och en bit in på 00-talet men efter det har det stagnerat. Det fylls på en del i undre medelklassen (typ de som tjänar 20-40,000 Baht i månaden) men att ta sig upp i den ”riktiga” medelklassen är numera få förunnat.

Är man två stycken som tjänar runt 30,000 Baht/månad, inte har några barn och inte bor i Bangkok, så lever man bra, förmodligen på samma nivå som Medelsvensson. Med barn, och boende i Bangkok, blir det dock inte fett.

Jag tror, som jag skrivit tidigare, att det inte ser något vidare ut för Thailand på kort och medellång sikt. Det är svårt att ta sig ur Middle Income Trap, de saknar större exporterande företag, utbildningsnivån är låg och de flesta grannländerna är mer på hugget.

Inga thailändare svälter ihjäl och en majoritet har det dock hyfsat, så över lag är det bättre än när jag flyttade dit 98.

Ja det stämmer säkert men personligen känns det som medelklassen har fortsatt öka fram till Covid för många, för en del utbildade verkar det ökat än snabbare sedan Covid kom. Inget jag har fakta på utan bara som jag upplever det.

Jag tror du har förklarat lönenivåerna på undre/mellan/övre medelklassen tidigare men det skulle vara intressant att höra de igen, sannolikt inte bara för mig.

/ SatanG

Den thailändska medelklassen växte väldigt fort på 90-talet och en bit in på 00-talet men efter det har det stagnerat. Det fylls på en del i undre medelklassen (typ de som tjänar 20-40,000 Baht i månaden) men att ta sig upp i den ”riktiga” medelklassen är numera få förunnat.

Är man två stycken som tjänar runt 30,000 Baht/månad, inte har några barn och inte bor i Bangkok, så lever man bra, förmodligen på samma nivå som Medelsvensson. Med barn, och boende i Bangkok, blir det dock inte fett.

Jag tror, som jag skrivit tidigare, att det inte ser något vidare ut för Thailand på kort och medellång sikt. Det är svårt att ta sig ur Middle Income Trap, de saknar större exporterande företag, utbildningsnivån är låg och de flesta grannländerna är mer på hugget.

Inga thailändare svälter ihjäl och en majoritet har det dock hyfsat, så över lag är det bättre än när jag flyttade dit 98.

Varför blir det inte fett med 60.000 baht i månaden med barn om man bor i Bangkok?

Kan du utveckla det?

Alla väljer inte dom dyraste skolorna eller äter på dom dyraste restaurangerna eller bor i lägenheter för 30.000 baht i månaden.

BTT

Varför blir det inte fett med 60.000 baht i månaden med barn om man bor i Bangkok?

Kan du utveckla det?

Alla väljer inte dom dyraste skolorna eller äter på dom dyraste restaurangerna eller bor i lägenheter för 30.000 baht i månaden.

BTT

Därför att man inte vill välja undermåliga skolor till sina barn. Ungarna skulle ju typ kunna få en sådan som dig som lärare.

Därför att man inte vill välja undermåliga skolor till sina barn. Ungarna skulle ju typ kunna få en sådan som dig som lärare.
Alle skoler er gratis i Thailand for barn fra 3 år til 15 år

P1160652.webp

Det där kan du bara glömma.
Nu har vi en man på forumet som är erfaren och dessutom bor i Thailand.
Svenskar, norrmän och övriga faranger är de som inte har råd med något och Thailändarna är de med pengarna.

Vi faranger är dessutom snåla i tillägg till att vara fattiga och speciellt om de bor på en plats mellan Bangkok och Pattaya
Den avensjuko er en stygg sykdom som mange svensker får når dei får höra hvor mye den norske pensjons-utbetalingen til oss Nordbagger ,

Jag tror nog jag kunde lära barnen lika mycket engelska som vilken native engelsman på dom internationella skolorna.

Problemet var disciplinen och att barnen var ointresserade av att lära sig engelska på dom kommunala skolorna.

Det är som en australiensare sa till mig en gång. Va fan ska ungarna lära sig engelska för? Dom ska ju bara bli Tuk Tuk förare eller gatsopare.

BTT

Mvh isan lover

Kan du utveckla det?

BTT
Hej

Om man ska bo i ett skjul under en bro, bara äta Thaimat och ha barnen i en statlig skola där engelska lärarna inte själva kan prata engelska så räcker nog 60 000 baht I Bangkok.

Mvh isan lover

Beror väldigt många mc olyckor pga att thailändare är extremt otåliga, kan inte vänta 5 sekunder innan det 'är fritt fram på 'huvudleden'? Jag tror att det är så. Vad tror ni?

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K