Trädgård i Thailand.

received_1595218544095959.webp

Så här blev min trädgård :) Öppningen i taket uppe till vänster i bild är dom ca 15 kvm som skall bli trädgård. Vid den bortre stolpen i mitten skall det bli ett förråd och sedan skall golvet klinkas. Får eventuellt bli krukor med lite blomster i. Jag har tak runt hela huset men den här ytan är störst. Tycker det är riktigt skönt med mycket yta utomhus under tak. Är ingen soldyrkare men sitter gärna i skuggan och ser solen utanför :)

Najs! Och vad jag kan se så är det dessa plåtpannor med isolering så du slipper värmestrålningen:thumbsup:
Tänker du ändå lägga isolering om du planera för att göra ett undertak?

Det kan vara vinklarna i fotot som gör att det ser ut så, men som det ser ut här så får man hoppas att grannen har fönstret stängt när det kommer en regnskur:D
Bra också att vattnet kommer utanför sin egen tomt med vad gillar grannen om det? Men det kommer väl stuprännor, det var bara kul att leka med tanken;)

Najs! Och vad jag kan se så är det dessa plåtpannor med isolering så du slipper värmestrålningen:thumbsup:
Tänker du ändå lägga isolering om du planera för att göra ett undertak?

Det kan vara vinklarna i fotot som gör att det ser ut så, men som det ser ut här så får man hoppas att grannen har fönstret stängt när det kommer en regnskur:D
Bra också att vattnet kommer utanför sin egen tomt med vad gillar grannen om det? Men det kommer väl stuprännor, det var bara kul att leka med tanken;)

Jag har funderat på ett snyggt undertak men inte bestämt mig ännu. Isolering blir det hur som helst inte. I april var vi där senast och det är riktigt skönt under taket t.o.m. under dagens varmaste timmar. Klinker kommer före i prio ordningen. Det är takavvattning runt om. Allt vatten leds ned i brunnar. Grannen godkände innan byggstart och har meddelat att inget vatten kommer ned till honom ens vid kraftigt regn. Tyvärr vill det aldrig regna kraftigt då jag är i huset. Jag vill se med egna ögon hur avvattningen fungerar i praktiken :)

Här kommer en bild hur det såg ut vid regn innan taket byggdes. Huset var precis färdig byggt.
IMG_7044.webp

Här är tillbyggnadstaket färdigt. Det är ett liknande tak på höger sida om huset och baksidan har som en keps. Till vänster i bild, direkt om infarten, skall det bli någon slags grönska, träd, gräsmatta, buskar ja jag vet inte riktigt ännu.

Tomten är på ca 400 kvm och huset på 110kvm (svenska kvm :) ). 3st sovrum, 2st badrum, kök, vardagsrum och matplats.
IMG_7739.webp

Hej

Så här ser det ut hemma hos oss.

IMG_1036.webp

Vårt eget lilla hus, vi har mängder av träd på tomten vilket gör det lite behagligare när det är varmt.

IMG_1037.webp

Här ser man både vårt lilla hus och det större gästhuset av trä med sin stora balkong skymtar bakom palmerna.

IMG_2826.webp

Här är portalen in till tomten.

Mvh isan lover

Liknande trådar

B
Svar
167
Visningar
24 K
Bossej
B

Tillbaka