Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Försöker skriva nått på datorn , nej glöm det! :laugh: Watt var det, inte "volti"!:xmas_smiley:

DSC_0921.webp

Vet någon här om vad taxi priset är ifrån Bangkoks flygplats till ex khosan road kostar?
Jag frågar åt en vän.
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men jag kan berätta hur det var för mig.

Jag förbokade min taxiresa i samband med bokning av hotell nära lumphini park. Företaget som körde heter SmartRyde. Komfortabla bilar. Mötte upp representant för företaget på våning 2 på suvvan (mot utgången). Betalade i runda slängar 220 svenska kronor enkel väg, men då var det trafikstockning i hela Bangkok så färden tog över 1 1/2 timma. Din vän ska lite längre, så det kanske kostar några fler baht.

Jag kan säga att det var köer på 30 meter för vanlig taxi och det var inte så konstigt: det spöregnade och var fredag eftermiddag. Jag var mycket glad att slippa stå i kö.

Tittar på klockan och väntar på att den ska komma fram till 06.00 så vi får stämpla ut. Sedan har jag bara kvar en nattvecka till att göra på detta år.
Men redan på tisdag & onsdag morgon är jag här igen för två st 12 timmars övertids pass..
Så nu börjar komp banken sakta fyllas på igen,fint att ha för ledigheter framöver.

Fick några bilder på frugans jobbboende i Kuala lumpur, kul med arbetsgivare som inte snålar på anställdas boende.
Själv har jag stångats med trafiken i Bangkok för att få ungarna till skolan i tid.
Nu känns det som det är dags för ett dopp i poolen.

28773.jpg

28774.jpg

28772.jpg

/ SatanG

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M