Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

"andrejsdenruskige " sa:
Då var vi inne på romantik i denna tråd.

Men varför är det alltid så, att när det snackas romantik så är det till 99% alltid kvinnor som ska få och män som ska ge?

Sällan får en man någonting av en kvinna. Nåja, inte ofta i alla fall.

Ja! i dag handlar om romantik tyvärr! :D :laugh:

För att kvinna är kvinna . Blomma & kvinnna
:wai:
.That`s it! ;D

Tack igen kycklingen! :wai: :wai: :wai:

"Kycklingen " sa:
Jag tror att det sitter kvar sen gammalt Andrejs.
Förr jobbade mannen ute och tjänade pengar, och kvinnan var hemma och tog hand om barn och hushåll.

Idag vill ju många kvinnor i ena stunden vara självständiga i nästa stund så vill man vara kvinna igen.
Lite dubbelt, men du lär aldrig förstå oss kvinnor till 100 % så fundera inte på det där, köp blommor eller bjud ut din fru på middag så är allt som det ska vara. :)

Tur att man är på jobb ;).

Klart som fan att hon inte ville ha blommor, det fattas väl ett par örhängen till smycket från förra året. :D
Att du aldrig lär dej ::)
Rolf

Jajansemensingen. Är det halssmycke så ska det vara örhängen :(
Så jag ahr slutat med sånt som får följsjukdommar :nod:
Rolf

Ligger funderar lite över gårdagens utekväll i Jomtien.. Satt och babblade med en jänkare och under inte mindre än tio tillfällen försökte folk sälja blommor till oss (vi är båda män, inga damer vid bordet), ibland kändes det som blomförsäljarna var fler än oss faranger i baren.

Bevittnade detta spektakel under resten av natten och fann det ganska tragikomiskt, firade thaiarna typ valentines, jul och andra kommersiella skräphögdagar innan "vi" dök upp? Görs det på den "riktiga" landsbygden?

Tycker själv att det har gått inflation i alla högtider. Julafton, halloween, påsk, nyår, allahjärtans dag och även födelsedagar.

Jag kan förstå att det var mer speciellt med jul för 50år sedan när man inte gick ut på hysterishopping titt som tätt.
Vill jag ha något i t.ex september, så köpre jag det i september. Finns för mig ingen anledning att vänta till jul.
Det köps datorer, tv, kylskåp, ringar, smycken, halsband, matmixer, spisar, telefoner och andra saker konstant hela året, och ofta rätt så dyra grejer också.
Att då gå in och bräcka det på en julafton eller födelsedag är faktiskt ganska svårt och börjar hamna i Hollywood prisklass.

Vi har julafton 12 månader/år.

Lite massage eller annan "ta hand om" sak funkar bättre i det fallet.

Ska iväg på 5-årsuppföljningen av "Heta Arbeten". Känns som en lämplig uppladdning med 5 dagar kvar till LOS.

Ang. gårdagen så kan jag i mitt fall berätta att "om du ska hålla på med sån där romantisk smörja kan du bo i uthuset."
Uttalat redan när vi träffades för 10 år sedan. Det funkar ändå... :)

:wai:

Det där med Julen har tappat sitt sting, tycker jag.

För min del så började det när mellanbror ringde till mig och frågade om jag kunde åka iväg och köpa ett nitendospel till hanses grabb, han själv hade inte tid att fixa, visst självklart gör jag det, drog iväg och handla det jäkla spelet, men några pengar har jag inte sett, men däremot hävdar bror att jag kunde ge det som en julklapp till grabben...
600Kr åt helvete ibörjan på 2000talet.

Nästa Julsmäll kom när exets, morsa överträffade mig, jag hade köpt saker till grabben(1.5år gammal och 6st leksaker)för en circka 700Kr, hon trumfade mig med 1 leksak(nått pedagogiskt, för tusan ungen har IQ som en svamp vid den åldern)som kostade 1200Kr och en obligation på 30.000Kr, den sista grejen kan jag acceptera och förstå...
700Kr uppbrända ur baglommen.

Och nu då! Här i Thailand så har Julhysterin kommit för att stanna, men de är så jäkla"Offline"och vet inte själva innebörden av Julafton och varför vi i västvärlden firar den, det ända de tänker på är att köpa en eller flera presenter att ge bort, visst tanken är god och thai är så satans lätta att luras med lite reklam och försäljarna gnuggar händerna och tjänar massor med slantar på dessa lättlurade stackare.

Thai som lever utomlands och har en farang att hålla i hand, vet förstås och förstår det hela konceptet och känner till det hela mycket bättre, än dessa lättlurade människor, som alltid lyssnar på andra än på sin relation de har i Thailand...

Jo-Be

Mina syskon och föräldrar brukar (brukade) fråga mig vad jag vill ha i födelsedagspresent.
Jag svarar att det jag vill ha har jag redan köpt och det jag behöver har jag också redan köpt.
Och om jag inte har köpt det så beror det på att jag inte har råd med det och således har inte ni heller det.

"legolas " sa:
Kan någon hjälpa mig????? Hur funkar det med Karma???? jag vet att jag inte kan ge karma inom 48 timmar till samma person 2 ggr.
Men för övrigt då inga regler... jag kan t.ex. sprida karma över hela forumet teoretiskt bara det inte är till samma 2st????
:police: :police: :police:

Ja, det är väl så det måste fungera. Jag har delat ut karma till ett flertal personer direkt efter varandra och det går bra.

Men jag kan kanske ordna så att du kan ge mig obegränsat, legolas hehehe. ;D ;D ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Kan någon hjälpa mig????? Hur funkar det med Karma???? jag vet att jag inte kan ge karma inom 48 timmar till samma person 2 ggr.
Men för övrigt då inga regler... jag kan t.ex. sprida karma över hela forumet teoretiskt bara det inte är till samma 2st????
:police: :police: :police:

Exakt så funkar det :)

"Gaae " sa:
Ska iväg på 5-årsuppföljningen av "Heta Arbeten". Känns som en lämplig uppladdning med 5 dagar kvar till LOS.

Ang. gårdagen så kan jag i mitt fall berätta att "om du ska hålla på med sån där romantisk smörja kan du bo i uthuset."
Uttalat redan när vi träffades för 10 år sedan. Det funkar ändå... :)

Och du lever fortfarande :)

Det var hon som sa det till mig! Jag är utlämnad på nåd och onåd, det är hennes hus, så det är bara att lyda. :angel:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K