Testa en pizza på zip, soi Diana mittemot Harrys. Svensk kille som driver restaurangen. Har dock inte varit där på ett år så vet inte om restaurangen eller svensken är kvar. Men nästan som svensk pizza. 200B om jag minns rätt.
Men som andra säger så är det svårt att hitta genuin thaimat i Sverige, så om det är europeisk mat du är ute efter så är det nog Europa som gäller. Varför åka till Thailand och försöka ändra thailändarna på sin inhemska matkultur.
Jag ser det mer som en ynnest att vara gäst då jag valt det själv.
Jag har ingå mål att ändra vare sig kultur, mat, politik eller pandemiskötsel för Thailändarna de får dom sköta själva.
Jag lagar nästan bara egen mat numer då jag gick upp för mycket i vikt av den Thailändska uteköksmaten.
Visst blir det relativt dyrt att köpa råvaror för de svenska köket i här i Thailand. här blir det mycket kyckling då det är ett gott och billigt protein. Men jag äter även mycket färsmat men då fläskfärs istället för nötfärs. Fettet får jag genom främst genom färsen, bacon, grädde men även mycket nötter. Sedan får grönsaker, ris och pasta sköta kolhydratsbiten.
By the way, köpte blåbär på Big C förra veckan. Jag ville att sambon fick testa på. Då jag inte själv är så förtjust i bär så tänkte jag att det får väl gå ner i morgongröten om inte annat. Men sambon tyckte det var gott, så jag fick inte så mycket.
Thailand is da shit.