Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dricker bärs med frugan o njuter av lugnet när barnen sover:cool:
IMG_20220302_014856.jpg

Anlänt till Ban Chang. Första hotellet var fullt. På nästa bara :)

8A3BEF02-4329-4F57-8D87-C152556B9CA2.jpeg
Skolavslutning på Thaiskolor här i området igår iaf, så kanske många som ger sig ut på första sommarlovsresan.

Dock kanske det minskar med folk igen snart, pga kriget i Ryssland/Ukraina läste jag i tidningen här nere imorse så kan dom inte betala för mat och hotell, kreditkorten är spärrade internationelt, på Samui stod det var det över 2000 Ryssar och 700 Ukrainare som var ett problem då dom inte kan betala längre för den första gruppen och för båda kan inte flyga hem då deras luftrum är stängda.

Rummet var inte riktigt klart så fick ta en bira i baren så länge. Tog inte lång tid innan dom skamliga förslagen började. En tjej tyckte jag skulle spara in på rumskostnaden och sova gratis hemma hos henne. Undrar bara i mitt stilla sinne om det blir billigare i slutändan :laugh2:

6 kr tabletten för Jodix. Vet inte om det delas ut eller fylles på vid våra apotek? Apoteket i Mariehamn verkar ha kvar o skickar mot förskott i euro. 100 tabletter per förpackning, vet inte hur många man skall äta per dag för att "mätta" köld skörteln...? Tror inte man äter i förebyggande syfte.

6 kr tabletten för Jodix. Vet inte om det delas ut eller fylles på vid våra apotek? Apoteket i Mariehamn verkar ha kvar o skickar mot förskott i euro. 100 tabletter per förpackning, vet inte hur många man skall äta per dag för att "mätta" köld skörteln...? Tror inte man äter i förebyggande syfte.
Färdig köttfärs sås är slut på IcA! Tur man har kattmat kvar! Sorry Tussen!

Precis vaknat i Ban Chang. Tror ni jag vaknade på mitt hotellrum jag betalat för? Nä! Tjejerna hade rätt, jag hade kunnat spara in på den kostnaden :laugh2:
Jag blev väl omhändertagen, väldigt väl, och fick nästan sova i penthouse :)
Vilken kväll och natt!! Mycket trevligt. Avslutade kvällen med att visa hur kass jag är på biljard.

Idag kör jag storstädning, hoppas sopgubbarna kommer innan frugan kommer ner.
Har ställt bilen ivägen så hon inte skall se men hon kommer ju märka om hon går ut och ser att carporten är tömd på allt bös.
Skall testa slangen för avloppsrensning idag med för det börja clogga igen, igen, hjälpte inte bara dra igenom vajern, sitter väl mycket i rören som det fastnar i.

20220303_092446.jpg

Idag kör jag storstädning, hoppas sopgubbarna kommer innan frugan kommer ner.
Har ställt bilen ivägen så hon inte skall se men hon kommer ju märka om hon går ut och ser att carporten är tömd på allt bös.
Skall testa slangen för avloppsrensning idag med för det börja clogga igen, igen, hjälpte inte bara dra igenom vajern, sitter väl mycket i rören som det fastnar i.

20220303_092446.jpg
Det räcker inte med en rensfjäder för det blir bara ett litet hål som sätter igen rätt så fort, man ska vira om taggtråd i änden av fjädern som river loss fettet och samtidigt spola varmt vatten i diskbänken.

Det räcker inte med en rensfjäder för det blir bara ett litet hål som sätter igen rätt så fort, man ska vira om taggtråd i änden av fjädern som river loss fettet och samtidigt spola varmt vatten i diskbänken.
Ja på en bra rensfjäder kan man byte huvud på. Jag tror att pan pan har ett så kallat gröt stopp ,kanske ? Kan bero på skadat rör ,bäst att filma eller ner med en spegel å stark lysande lampa om det går. Svårt att ge mer förslag från ett tagentbord lycka till.

Ja på en bra rensfjäder kan man byte huvud på. Jag tror att pan pan har ett så kallat gröt stopp ,kanske ? Kan bero på skadat rör ,bäst att filma eller ner med en spegel å stark lysande lampa om det går. Svårt att ge mer förslag från ett tagentbord lycka till.

Dom hade ingen rensfjäder alls dom körde bara vajern, det jag menade i inlägget att blev ju inte riktigt rensat med bara vajer så nu skall jag testa med högtrycken nu när jag fått slangen med spolnippel, om jag hinner, hör åskan dåna så regnet kanske hinner före.
Såg dom filmade med tel och tel lampan tänd.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K