Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Sitter på balkongen, köpt 5 öl ikväll +1 från igår.
Frugan ville stanna här i condon en natt till.
Försöker reboota en rig som stoppat men verkar fått blue screen och då får jag ingen kontakt med den.
Får se om den startar om själv snart.
Hoppas den stänger ner själv för ställt in i bios att isåfall starta om i previous state.

Sitter på balkongen, köpt 5 öl ikväll +1 från igår.
Frugan ville stanna här i condon en natt till.
Försöker reboota en rig som stoppat men verkar fått blue screen och då får jag ingen kontakt med den.
Får se om den startar om själv snart.
Hoppas den stänger ner själv för ställt in i bios att isåfall starta om i previous state.
Hur blev det med jobb ?

Eller skall väl inte säga inte finns några att söka på, börjat använda telegram nu och kommer hela tiden det söks styrmän men inte det jag är sugen på, sagt denna månad ut, söka det jag vill jobba med. Sen får man väl om behövs gå ner i krav.
Dom säger dock att skall öppnas upp flera positioner i slutet av denna månad och början av Maj på det jag är intresserad av.

Finns det här i Thailand längre får klappa tigrar?
Något som förbjöds av juntan och sådana dåliga djurförhållanden som nong noch hade är helt borta där nu, när vi var där sist.
På Zoo idag som i Khao kaew open zoo så hade dom ok öppen miljö jämfört vad man sett på andra ställen.
Nu var man ju dum och sponsrade och klappa en tiger på den tiden men var i nong noch tropical garden.
Men märkt att blivit mycket hårdare regler för djurens rätt.
Typ 11 år gamla foton.
FB_IMG_1650652097167.jpg

FB_IMG_1650652089333.jpg

FB_IMG_1650652084305.jpg
tur man passade på och besökte tigerzoo för några år sedan då. blev riktigt fräna bilder precis som dina. Men då började jag undra hur länge får elefantgrejjen fortgå för det är ju "djurplågeri" också...

Hemma igen efter en riktigt trevlig dag med födelsedagsfirande och mat från 6 olika länder. Som enda svensk såg jag det som min skyldighet att förklara tjusningen med ishockey för "vildar" som inte alls följde SHL.

tur man passade på och besökte tigerzoo för några år sedan då. blev riktigt fräna bilder precis som dina. Men då började jag undra hur länge får elefantgrejjen fortgå för det är ju "djurplågeri" också...
Även där har det väl ändrats?
Överlag så har det blivit andra krav på djurhållning i landet och tom munkar har satts i finkan på hur dom har hanterat dessa djur.
Vet inte hur det är i sriracha tiger zoo idag för inte vart där efter juntan men vart på Nong Noch och helt borta den djurhållningen då låste man in tigrar i små burar som knappt var 2m2. För allmänhetens beskådning, helt borta samma med klappa drogade tigrar.

Några sak kan man ge Phrajut regimen och det är att dom har gjort förändring i hälsa motion (folkmedvetenhet), bättre djurhållning, minskande av plast och nedstängning av naturområden för återhämtning.

Vi får se, inte vart några att söka på i veckan men dom som hörde av sig veckan innan som jag skrev om blev tyst när jag skrev att jag är i Thailand, skickade ett mail i Onsdags att vi kommer höra av oss inom några dagar.
Får se vad det betyder.
Men man kan väl säga, att ju längre tid du är utan jobb, ju mindra attraktiv är du på jobbmarknaden.....
Jag skulle nog fundera allvarligt på att resa till Sverige / Europa och sätta fart på söknaden.

Men man kan väl säga, att ju längre tid du är utan jobb, ju mindra attraktiv är du på jobbmarknaden.....
Jag skulle nog fundera allvarligt på att resa till Sverige / Europa och sätta fart på söknaden.
Jag har fått mail från 3 bemanningsföretag att i slutet av April början av Maj så skall ett flertal båtar bemannas kan du vara en kandidat för dessa.
Fick i veckan direkt från rederi vänta några dagar så återkommer vi, vi är i behov.
Det är båttyp jag vill jobba med.
Blir det inget av det får jag söka vidare och bredda mig till vanlig båttyp, men just nu söker jag arbetsbåtar offshore och med skandinavisk personal som jag vill jobba med.
Vid månadsslutet får jag börja söka på annat.

Men ja, hade ju som vissa svarat varit bättre jag var i Norden men han jag skulle bo tillfälligt hos skulle flygit till Sverige idag men förlängde sitt uppehälle i Malaysia till 20 Maj så jag har ingenstans att bo i Sverige, om jag inte skall hoppa mellan polare och sova på soffa, det vill jag inte.

Senast ändrad:
Sjöfatshotellet var ju inskrivning i Sverige, är väl enda möjlighet få skriva in sig på arbetsförmedlingen, jag är inte där i tanken än.

Det jag börjar oroa mig för och hade hoppats skulle gå snabbare få jobb är att mitt DP unlimited går ut 25 Maj, behöver typ 20 dagar till för att upprätthålla mig som senior DPO.
Är nästan viktigare än kaptenspapprena lönemässigt.
Då blir det tillbaks som 2ndre styrman dpo igen om jag vill gå på offshore.

Hade kärrngen på förra HR bara lyft luren så hade jag haft det jag skrev om tidigare ett 4 veckors vikariat, fått dagarna och allt vart lugnt.
Nu svarade hon dom att jag ringer tillbaks och tycker väldigt ignorant gällande kommunikation mellan rederier, men hon är öststatare och vart mycket problem ombord för andra med henne.
Var ju och hämtade sonen i skolan, fick mail vi har läst igenom allt och dina papper ser riktigt bra ut men stoppar med referenserna, ene får vi inte tag på och andra skulle återkomma vilket hon inte gjort, har du andra referenser.
Fick börja skicka ut till folk jag jobba med samtidigt man satt i bilen och hämta pöjken men innan jag fick tag på 3 nya var det försent.
Vi måste ha 2 referenser så får gå på annan.
Nu har jag ändrat referenser sen dess.

Hade kärrngen på förra HR bara lyft luren så hade jag haft det jag skrev om tidigare ett 4 veckors vikariat, fått dagarna och allt vart lugnt.
Nu svarade hon dom att jag ringer tillbaks och tycker väldigt ignorant gällande kommunikation mellan rederier, men hon är öststatare och vart mycket problem ombord för andra med henne.
Var ju och hämtade sonen i skolan, fick mail vi har läst igenom allt och dina papper ser riktigt bra ut men stoppar med referenserna, ene får vi inte tag på och andra skulle återkomma vilket hon inte gjort, har du andra referenser.
Fick börja skicka ut till folk jag jobba med samtidigt man satt i bilen och hämta pöjken men innan jag fick tag på 3 nya var det försent.
Vi måste ha 2 referenser så får gå på annan.
Nu har jag ändrat referenser sen dess.
sitt lugnt i båten Skämt åsido du är en yrkesman ge det lite tid så kommer nog jobben...

Lite skillnad har det blivit här i condot, för ett år sen var vi helt själva nästan idag lite rörelse men fortsatt rätt dött i området, mycket är ju kinesköpt, kanske bättre det är dött ;)

Skulle ju kunna börja söka på tank eller shuttle igen även vlcc och allt som har med crude oil att göra men ingen lust.
Jag vill till båt hantering där du jobbar med hålla båten i position.
Shuttle tanker som jag jobbat med innan är ju lite det men inte det jag vill jobba med.

Skulle ju kunna börja söka på tank eller shuttle igen även vlcc och allt som har med crude oil att göra men ingen lust.
Jag vill till båt hantering där du jobbar med hålla båten i position.
Shuttle tanker som jag jobbat med innan är ju lite det men inte det jag vill jobba med.
haha tänk de som suttit på redden i veneziela som jag såg på nyheterna tre år intwt nytt

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K