Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Funderar på om jag skall fortsätta med trädgårn imorgon, kommer ta ett par dagar till så köra varannan dag.
Åka in till Pattaya istället efter man lämnat ungarna, ser ut att bli fint väder, känner för frukost nånstans nära stranden sen upp till condon träna och simma lite samt köra en grovstädning i condon om man "kanske" skall lägga ut den till uthyrning när högsäsongen kommer. Skriver "kanske" för frugan är inte så pigg på att vi lägger ut den till uthyrning.

Har vaknat upp till en ny dag i Jomtien. Sitter på balkongen och blickar ut över havet med en kaffe på bordet. Mår bra. Damerna samtalar ivrigt som vanligt. De satt uppe länge i går. Svärfar somnade först ganska tidigt. Därefter jag. Det sista jag minns är damernas prat. Svärfar har uttalat att han är nöjd med utfärden. Den ansågs fullt värdig för en som är 97 år.

Efter städning och lunch blir det hemfärd igen.

Var en sväng ner till världens bästa strand, var lite glidskärmar i luften redan.

20221026_082456.webp

20221026_082441.webp

Har vaknat upp till en ny dag i Jomtien. Sitter på balkongen och blickar ut över havet med en kaffe på bordet. Mår bra. Damerna samtalar ivrigt som vanligt. De satt uppe länge i går. Svärfar somnade först ganska tidigt. Därefter jag. Det sista jag minns är damernas prat. Svärfar har uttalat att han är nöjd med utfärden. Den ansågs fullt värdig för en som är 97 år.

Efter städning och lunch blir det hemfärd igen.
Har du ingen bild på 97-åringen? Det är en imponerande hög ålder och jag är avis för jag kan inte tro att jag kommer bli så gammal. (77 år nu men kan ramla ihop vilken dag som helst känns det som)

Har du ingen bild på 97-åringen? Det är en imponerande hög ålder och jag är avis för jag kan inte tro att jag kommer bli så gammal. (77 år nu men kan ramla ihop vilken dag som helst känns det som)
Tycker inte du ska ramla ihop. Tror, att det är viktigt att tänka på vad man stoppar i sig, träffar vänner och har något roligt att sysselsätta sig med. Alla kan ju drabbas av sjukdom och olyckor men det kan unga också. Ska försöka komma i håg din önskan.

Kört ungarna till skolan, nu värma lite rester till brunch.
Ser ut att bli lagom mulet för trädgårdsarbete idag, så får bli det, är det uppehåll kanske det blir en kvällspromenad se hur långt dom kommit med andra villagebygget, om det är klart.
Börjar bli lite fler utlänningar här nu, jag är inte den enda längre i området är väl gott över 1000 hus i närområdet nu, sett flertalet vita och några Japaner och Koreaner.

Tänkte åkt och ätit på Shabuku men det blir åka hämta ungarna på skolan sen in till Pattaya och Shabu Shi istället, trädgårn får man fortsätta med imorrn, solen började bränna genom molnen vid 12 snåret och jag har redan brännt mig på axlarna.
Vi borde komma iväg innan rusningstrafiken börjar, Google Map säger 22 minuter till den Shabu Shi jag tänkt mig med lite köer i slutet.
Ingen lust att ställa mig vid spisen idag och inte varit på Shabu Shi än sen man kom hem. Shabuku såg inte ut att ha Pepsi eller Coca Cola och jag kan inte gå på restaurang och äta om dom inte har det.... ;)
Har ju en Shabu Shi närmare men kände för en sväng till Pattaya, åker vi till den i Laem Chabang så ligger Pizza Company jämter och vet hur det kommer låta från 4 åringen då ;)
Han kan få en pizza nästa Tisdag då blir han 5 år.

Är åter i BKK och sitter i lägenheten. Väntar på att nong ska komma och lägga nytt tak över Köket". Det lider liksom så många hus i BKK av att det byggdes i thaistil där man inte skapade en säker grund för köket utan det lutar mer och mer. Nu knappt 2 dm. I stället för att lappa taket mer för att nödtorftigt parera effekterna av lutningen byter frugan ut hela taket och förstärker med några balkar. Misstänker att nästa steg blir att anlägga ytterligare ett golv för att hantera lutningen. Det har en granne gjort.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K