Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Besök Lövånger kyrkby både billigare och den svenska historien....:wai:

Höbalar i bygdeå

image.webp

Inget förlorat, @Berralund, till en "Skrikande Österikare", hörde inte ens vad människan sjöng om.
Melodifestivalen har tappat sin glans och relevans, men KAJ hamnade på en hedrande (4)Fjärde plats, även fast de var tippade som vinnare.

@JBK.Ltd.
Vet inte hur eländet som vann låter men bastulåten har man inte kunnat undvika, den har ju tjatats på P4 flera gånger om dagen i månader nu. Skönt att Sverige inte vann så slipper vi arrangera skiten nästa år.

Vet inte hur eländet som vann låter men bastulåten har man inte kunnat undvika, den har ju tjatats på P4 flera gånger om dagen i månader nu. Skönt att Sverige inte vann så slipper vi arrangera skiten nästa år.
Håller med, är inte heller intresserad av spektaklet men kul att folk kan roa sig. Bastu låten har man ju som sagt inte kunnat undgå men det som slår mig hur man kan ha en sådan övertro på en låt som den. Passar i en humor show men…..

Håller med, är inte heller intresserad av spektaklet men kul att folk kan roa sig. Bastu låten har man ju som sagt inte kunnat undgå men det som slår mig hur man kan ha en sådan övertro på en låt som den. Passar i en humor show men…..
Som jag sa till en av pedagogerna i församlingen igår vars man är musiker och jag anser mig själv vara relativt musikalisk: Det är just därför X och jag inte tittar på eländet. Hon hade svårt att inte hålla med.

Sitter och vilar upp mig efter gårdagen övningar då jag var och firade att det var ca: 50 år sedan min årskull gick ut högstadiet.
Det var intressant med rundtur i min gamla högstadieskola.
Vi hälsades välkomna av skolans nuvarande rektor ( En ung och tatuerad spoling! ).
Vi var väl ungefär 75 stycken som vandrade runt och kände oss vilsna.
Jag kände inte igen någonting.

Allt var förändrat, även de gamla skolkompisarna.
Det var många gråhåriga, mycket märkligt, ja det vill säga i den mån det överhuvudtaget fanns något hår.
Några kom med rullatorer och gåstavar.
Dagen avslutades på en mysig restaurang där jag försökte få syn på någon av de snygga tjejerna som hjärtat brann för.
Men den lågan hade falnat.

Nu sitter jag här och funderar.
Visst, det var ju kul att träffa alla, men det infinner sig även ett vemod.
De jag verkligen hade viljat träffa kom inte, några var sjuka och andra hade t.o.m. dött.
Vad blev det av allt?
Nä nu ska jag gå ut och titta på Kenny Bräck....

På väg till gårdagens lunchställe utanför Kalasin, passerade vi Asian Modified Starch Co. Rejält stor fabrik, så började undra. Min koppling till stärkelse är att det fanns/finns en fabrik mellan Kristianstad och Tollarp. Tänker då på min mamma som med sin dänkflaska dänkte in skjortkragar och manschetter med stärkelse för att dom skulle bli styva och hålla formen efter strykning. Har nu efter lite googling kommit på några mer användningsområden för stärkelse.

Sitter och vilar upp mig efter gårdagen övningar då jag var och firade att det var ca: 50 år sedan min årskull gick ut högstadiet.
Det var intressant med rundtur i min gamla högstadieskola.
Vi hälsades välkomna av skolans nuvarande rektor ( En ung och tatuerad spoling! ).
Vi var väl ungefär 75 stycken som vandrade runt och kände oss vilsna.
Jag kände inte igen någonting.

Allt var förändrat, även de gamla skolkompisarna.
Det var många gråhåriga, mycket märkligt, ja det vill säga i den mån det överhuvudtaget fanns något hår.
Några kom med rullatorer och gåstavar.
Dagen avslutades på en mysig restaurang där jag försökte få syn på någon av de snygga tjejerna som hjärtat brann för.
Men den lågan hade falnat.

Nu sitter jag här och funderar.
Visst, det var ju kul att träffa alla, men det infinner sig även ett vemod.
De jag verkligen hade viljat träffa kom inte, några var sjuka och andra hade t.o.m. dött.
Vad blev det av allt?
Nä nu ska jag gå ut och titta på Kenny Bräck....
Det är bara att inse att du själv har blivit en gammal gubbstrutt och snart på väg till något äldreboende. :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K