Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blev sjön och lekparken.

20260215_143510.webp

20260215_143539.webp

20260215_143554.webp

Det ringde på dörren nyss.

Det var ju inte någon direkt munter syn när det var ett gäng vänsterpartister som ville besudla mitt hem med en massa skräpbroschyrer.

Jag sa bara ”å herre jävlar! Nej fan” och drog igen dörren.
Fan jag skulle direkt bjudit in dom på lite old school vpk. Börjat med födelsen med Gudrun Schyman fram med rödvin innan man , Går över till Myrdal och hur rätt han hade ut om Pol Pots och hade han fått fortsätta, "då hade khmererna varit i ett betydligt lyckligare läge i dag".
Avslut skulle jag nog köra med lite riktig hård supande a la Lars Werner sjungande internationalen.

Åkte Dödens Järnväg i går i värmen 34 grader. Eftersom jag är road av militärhistoria och tåg blev det en heldag för mig. Frugan var uthållig.
Tåget var ett vanligt förortståg minst 60 år gammalt enligt chefsnong. Vi blev avprickade och tillfrågade vad vi ville äta. Chefsnong pratade mycket på ditvägen men tyvärr bara på Thai. Vi stannade för att kunna köpa mer mat.
Tåget hade svårt att ta sig uppför sista backen. Fick backa och ta ny fart men man hade problem med att hjulen slirade. Chefsnong berättade att man vanligen hade ett log som sköt på men det var trasigt. De kunde inte göra som i Sverige lägga sand på banan.

På hemvägen stannade vi på ordinarie stationen Kanchaneburi. Där står det ett märkligt ånglok.

Bifogar några bilder med fokus på dagens järnväg. Den som orkar kan titta på bilder från mina tidigare resor.

IMG_0846.webp

IMG_0844.webp

IMG_0841.webp

IMG_0840.webp

IMG_0838.webp

IMG_0834.webp

IMG_0832.webp

IMG_0830.webp

IMG_0829.webp

Åkte Dödens Järnväg i går i värmen 34 grader. Eftersom jag är road av militärhistoria och tåg blev det en heldag för mig. Frugan var uthållig.
Tåget var ett vanligt förortståg minst 60 år gammalt enligt chefsnong. Vi blev avprickade och tillfrågade vad vi ville äta. Chefsnong pratade mycket på ditvägen men tyvärr bara på Thai. Vi stannade för att kunna köpa mer mat.
Tåget hade svårt att ta sig uppför sista backen. Fick backa och ta ny fart men man hade problem med att hjulen slirade. Chefsnong berättade att man vanligen hade ett log som sköt på men det var trasigt. De kunde inte göra som i Sverige lägga sand på banan.

På hemvägen stannade vi på ordinarie stationen Kanchaneburi. Där står det ett märkligt ånglok.

Bifogar några bilder med fokus på dagens järnväg. Den som orkar kan titta på bilder från mina tidigare resor.

IMG_0846.webp

IMG_0844.webp

IMG_0841.webp

IMG_0840.webp

IMG_0838.webp

IMG_0834.webp

IMG_0832.webp

IMG_0830.webp

IMG_0829.webp
Vi var 4 st som åkte den,13 fredag allt gick bra

Det får nog bli en tur in till Lund i eftermiddag med Lilleman. Han behöver en ny annan cykel och det finns en affär som säljer begagnade som är genomgångna. Finns ingen där får vi kolla i deras affärer i Malmö senare i veckan. Jag vill inte köpa en ny, dom är alltför stöldbegärliga.

Det får nog bli en tur in till Lund i eftermiddag med Lilleman. Han behöver en ny annan cykel och det finns en affär som säljer begagnade som är genomgångna. Finns ingen där får vi kolla i deras affärer i Malmö senare i veckan. Jag vill inte köpa en ny, dom är alltför stöldbegärliga.

Kolla Sven Jönssons Cykelaffär i Billingsholm annars

Sveriges största cykelaffär

Många begagnade cyklar också

Kolla Sven Jönssons Cykelaffär i Billingsholm annars

Sveriges största cykelaffär

Många begagnade cyklar också

För sent tyvärr, det blev ett inköp där jag planerade. Cykeln är som ny och dom tar mitt åbäke i byte. Jag cyklar inte mer, gillar att promenera (är kanske ute och cyklar på ett annat sätt).

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K