Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige

Fiskade en del som liten, vet inte om jag ser det som hobby, men roligt var det. Abborrar har man fått några stycken. När man gjorde sig av med båten för drygt 15 år sedan, tröttnade man. Fiskelyckan var betydligt större ute på sjön en att stå vid kanten och kasta.
Sant. Och dessutom får man nöjet att bara vara där med sina tankar. Får man dessutom något på kroken, så är ju dagen fångad. Fiske är rogivande :)

Nej jakten är privat. Och bror min och jag får jaga på ca 250 ha plus den egna till ett mycket billigt pris. Erik har jag inte träffat, men hans chef känner jag. Tro nu inte att jag fått någon rabatt, men jag fick 2 lotter till priset av en, pga det låga vattenståndet, och som sagt jättebra fiske i den sjön, inte bara kräftor, finns även mängder av grov abborre samt en del öring. När det gäller jakten, så har mitt intresse svalnat betydligt. Jag har alltid haft hund, men ett hundliv går fort och jag känner att jag inte har tid för en till. Och då lägger jag ner den biten, om några år hoppas jag bo i Thailand på halvtid, och får försöka med kräftfisket där då. :)
Då ligger vi i samma sits .60 i år o jagat sen barnsben haft tax o drever sen jag var tio år min siste drever dog för två år sen o nu blir det inte fler hundar pga Thailand , Men har tur då jag kan låna bra hundar av kompisar när jag vill ..
He he , Ja du ska veta har lite koll på Thailand o Kräftor de växer dubbelt mot Sverige pga varmare vatten har träffat några som sysslar med kräfs där nere....
(kommer naturligtvis inte diskutera pris med svea gentemot dig )
Skitfiske på dig blev avis när jag såg fhoto på Abborrarna finns ingen godare fisk enligt mig

Då ligger vi i samma sits .60 i år o jagat sen barnsben haft tax o drever sen jag var tio år min siste drever dog för två år sen o nu blir det inte fler hundar pga Thailand , Men har tur då jag kan låna bra hundar av kompisar när jag vill ..
He he , Ja du ska veta har lite koll på Thailand o Kräftor de växer dubbelt mot Sverige pga varmare vatten har träffat några som sysslar med kräfs där nere....
(kommer naturligtvis inte diskutera pris med svea gentemot dig )
Skitfiske på dig blev avis när jag såg fhoto på Abborrarna finns ingen godare fisk enligt mig
En FD forum skribent här som farmar kräftor i Thailand, verkar fungera bra vad jag såg när jag hälsade på honom

Menar du då böter? i så fall så har vi olika meningar om hur de tänker och agerar, och om så vore , varför ge dem den möjligheten, jag har betalat böter 2 ggr på 14 år , en ggr för att köra mot enkelriktat samt en gång mot att ha brutit mot lagen om adressändring inom 24 timmar , Båda fallen så var det mitt fel , även om jag inte gillar den sist nämda boten.

Jag tar för givet att en så rättskaffens herre då betalade mot kvitto och inte bidrog till korruptionen ;)

/ SatanG

Jag tar för givet att en så rättskaffens herre då betalade mot kvitto och inte bidrog till korruptionen ;)

/ SatanG
Vi fick ett kvitto , givetvis på Migrationen i Pattaya, pPå polistationen Soi 9 , där fick jag däremot inget kvitto, men boten var rätt belopp samt jag vet att jag gjort fel

Vadå haha, skiter väl jag i ;) Jag gjorde fel , kvitto på 500 thbt hos snuten har jag ingen glädje av, fick han lite mer Lao kao till sina suparpolare, väl bekomme , men har ett par ggr blivit stoppad och krävts på böter för ingenting , det har slagit fel för de snutarna kan jag säga , det köper jag EJ, blir inga slantar

Sedan jag flyttade till Thailand har matlagning blivit en hobby, som i förra veckan då jag gravade lax, den blev okay men jag tycker fortfarande att lax är överskattad och för dyr men det är rolgt att prova på något nytt, frugan gillade den i alla fall och Ott gillade skinnet.
20200614_095346.jpg
20200614_104508.jpg
20200614_114815.jpg
20200614_115447.jpg
20200618_084250.jpg

20200618_090420.jpg

Sedan jag flyttade till Thailand har matlagning blivit en hobby, som i förra veckan då jag gravade lax, den blev okay men jag tycker fortfarande att lax är överskattad och för dyr men det är rolgt att prova på något nytt, frugan gillade den i alla fall och Ott gillade skinnet.
20200614_095346.jpg
20200614_104508.jpg
20200614_114815.jpg
20200614_115447.jpg
20200618_084250.jpg

20200618_090420.jpg
Brukade "lenrimma" lax mycket förr då den fortfarande var konsumentvänligt i priset , idag åt helsike för dyr, I Thailand har jag märkligt nog några ggr hittat den till bättre pris än i Sverige, Men grava är gott som fn det med , socker salt samt lite svartpeppar och dill körde jag med

Brukade "lenrimma" lax mycket förr då den fortfarande var konsumentvänligt i priset , idag åt helsike för dyr, I Thailand har jag märkligt nog några ggr hittat den till bättre pris än i Sverige, Men grava är gott som fn det med , socker salt samt lite svartpeppar och dill körde jag med
Jag betalade 249 Baht kilot för laxen och det är lite för dyrt.
Jag köper norsk makrill på Makro som jag gör inläggningar på vilket blir myckt bra. Här är det ansjovis på gång och då går det åt många ingredienser.
20200619_112459.jpg
20200619_095915.jpg

Nu ska det stå ock gotta till sig 1 månad.
20200620_103155.jpg

När jag /vi är i Thailand besöker jag gärna Central i Pattaya , eller i Khon Kaen , Sabuschi med din plock sushi är jag väldigt förtjust i , Bästa i Pattya , Kon Kaen kan vara lite sämre ibland , även BKK har några bra sushi ställen jag hittar till .

När jag /vi är i Thailand besöker jag gärna Central i Pattaya , eller i Khon Kaen , Sabuschi med din plock sushi är jag väldigt förtjust i , Bästa i Pattya , Kon Kaen kan vara lite sämre ibland , även BKK har några bra sushi ställen jag hittar till .
När du är i Khon Kaen så har du inte långt till Udon. Onsdagträffarna samlar många svenskar varannan vecka.

Lite RC flyg från Thailand samt från Sverige min andra Bucker Jungmesister , Jag plockade ur allt i den första modellen i Thailand , sålde den sedan tom , beställde en ny i Thaialnd samt tog den i kartong hem till Sverige, flög under nån månad här , men trög i och långsam i luften var den, precis som originalet fullscala en gammal dubbelvingad skolkärra från kriget, så sålde den till en kille som direkt satte den i backen .Även en Sukhoi från Extreme i Thaialnd , En kamrat ( Thai )som bygger dessa i glasfiber en 60 cc bensinmotor 7 hk . Nypris färdigbyggd ca 90,000 thbt , sålde den beg. när jag flyttade upp till Isaan från Pattaya 40,000 thbt , Kraschad nu tyvärr. Lite bilder från Pattaya samt mina kamrater i RC klubben, även en bild på min sista modell jag flög i Thaialnd , Elmotorkärra som jag flög för att ha någonting att göra därnere sista två månaderna

IMG_20160614_095610.jpg

IMG_20160715_182703.jpg

IMG_20160712_101414.jpg

IMG_20170107_163033.jpg
Kanske nått för Herrn som gillar RC flyg.

750 km/h :D

Liknande trådar

Tillbaka
Topp