Jag älskar att köra bil här nere. Blev denna resa ca 1500 mil. Ja, mycket kors o tvärs hit o dit

.
Det kostar hela 200 Baht att köra om på insidan

, likaså en fortkörning. Stannar man för en polis som vill att du stannar, och inte som jag bara fortsätter blir det också billigare. Det kostar då (i ett hemskickat brev) med en fortkörning 800 Baht. Fotot som dom skickar hem visade att jag körde 128 på en vanlig tvåfilig väg. Har fortfarande ingen aning om hur fort man får köra, men vem bryr sig

Kul att se att fler kör ner till Koh Chang. Vägen innan Chantaburi som är så bedrövlig verkar dom nu fixa till.
Bifogar ett foto från Koh Chang. Att lyckas med detta på denna ö krävs talang (för att hinna få upp farten) och en jäkla massa vårdslöshet.
Skaffa er ett internationellt körkort (finns hos motormännen för ngn hundring) så slipper ni klydd med försäkringsbolag om olyckan skulle vara framme. Det är nämligen ett krav.
Var finns Tuk? Vill ha en sådan kamera
Men för att återgå till huvudrågan så funkar inte svensk körstil här alls enligt mig. Tror helt ärligt att man inte klarat en mil på det viset. Att tro att man har företräde och köra på, eller att inte uppmärksamma mopparna genom att tänka "jag ligger i min fil o det har jag rätt till" då är det kört

.
I fyrvägskorsningar upplever jag det som att den som vågar köra först har företräde (gäller ej mopparna som kommer helt utan självbevarelsedrift från alla möjliga väntade och oväntade håll).
Byta fil i tät trafik? Ligger du en halv billängd före så blinka o sväng utan att vänta o tro att han stannar först. Samma gäller naturligtvis omvänt, bromsa om du ligger en halv billängd bakom o den andra bilen blinkar och vill in. Tycker det funkar mycket bra
Inte för en sekund kan man tappa uppmärksamheten. I Sverige kan man faktist koppla av en del när man kör.
Och nu till det roliga

. Jag kommer hem i april o ska köra lastbil ett par månader innan jag kommer hit igen.
Ska bli roligt att prova thaistyle driving på våra svenska vägar