Vill upplysa THAIKUNSULT om att han har fel enligt Ambasaden i Bangkok , dom kan inte utfärda visum till Sverige om man sökt SV-medborgerskap för om medborgarskapet beviljas när personen är i Sverige så , dras visat in på sekunden och då befinner sig sökande i SV illegalt då han- hon saknar SV- pass som skall sökas för utomlands födda på Ambassaden där dom kommer i från , i mitt fall lämnade in ansökan i Bangkok i början av november 2013 där handläggaren inte uppmärksammade att vi inte var gifta på ansökan,utan skickade den till fel instans, den kom retur till Ambassaden i desember, skickades in till rett instans direkt . Jag upplyste handläggaren på Ambassaden om mitt hotmail då min telefon inte är tillförlitlig hörde inte något från dom under Januari februari ,sökte min handläggare på Ambassaden i mitten av mars han var upptagen , pratade med en kollega till honom om visa för dottern till SV till sommaren, han lovade prata med min handläggare om problemet och höra av sig , lämnade min Hotmail återigen , ingen hörde av sig. försökte kontakta Handläggaren på Migrationsvärket som var sjuk ledig ,skrev ett meddelande till mig dom kunde bekräfta mina handlingar är där , fick svar tre veckor senare . Din dotter är Svensk medborgare sedan 13 januari 2014 då detta meddelades Ambassaden omgående . Ringde handlägaren på Ambssaden som meddelade att han sökt mig på telefon åtta gånger ,sedan lagt handlingarna vilande ? inlämnar ansökan om NR för passansökan direkt , inte hört ett något från dom i dags datum den 29 maj .