PanPan
Forumveteran
Hade jag vart dom hade jag flyttat till Malaysia istället, hon har högre lön än han där och lägenhet i Kula Lumpur så kunde dom levt på hennes lön.Då får väl hans kärring ta det jobb som erbjuds för att dra sitt strå till stacken men hon kanske för fin i kanten och inte vill bryta av en fingernagel om hon skulle gno med en tvättsvamp i en toastol eller ugn.
När jag jobbade som rörmokare så fick jag ofta reparera eller byta saker i boenden inför flytt och då hände det att kunden sa att nu är det bara den där jäkla städningen kvar, då sa jag att det kan nog min fruga fixa vilket många blev tacksamma över och tackade ja. Vid de tillfällena hände det ofta att jag hjälpte till kvällar och helger med flyttstädning men jag har ju aldrig varit rädd för att ta ett "skitjobb".
Tycker synd om din kompis.
Nu hyr hon ut den så lite bidrar hon nog med.
Dom har varit ihop över 15 år och bara nu dom har testat bo ihop i Sverige, hon har jobbat 14 av dom 15 åren och haft bra mycket högre lön än han, jag bara skrev att hon hade svårt att få jobb då det var hög konkurens på den typen av jobb.
Han har annars inte behövt försörja sin fru som många andra här har genom åren, bara nu det sista.
Just nu går hon och lär sig svenska, hon har inte bott i Sverige direkt länge.
Hon är +50 år (54 eller 56) så inte i en attraktiv ålder på arbetsmarknaden heller.