Flytta till Sverige.

Då får väl hans kärring ta det jobb som erbjuds för att dra sitt strå till stacken men hon kanske för fin i kanten och inte vill bryta av en fingernagel om hon skulle gno med en tvättsvamp i en toastol eller ugn.

När jag jobbade som rörmokare så fick jag ofta reparera eller byta saker i boenden inför flytt och då hände det att kunden sa att nu är det bara den där jäkla städningen kvar, då sa jag att det kan nog min fruga fixa vilket många blev tacksamma över och tackade ja. Vid de tillfällena hände det ofta att jag hjälpte till kvällar och helger med flyttstädning men jag har ju aldrig varit rädd för att ta ett "skitjobb".

Tycker synd om din kompis.
Hade jag vart dom hade jag flyttat till Malaysia istället, hon har högre lön än han där och lägenhet i Kula Lumpur så kunde dom levt på hennes lön.
Nu hyr hon ut den så lite bidrar hon nog med.
Dom har varit ihop över 15 år och bara nu dom har testat bo ihop i Sverige, hon har jobbat 14 av dom 15 åren och haft bra mycket högre lön än han, jag bara skrev att hon hade svårt att få jobb då det var hög konkurens på den typen av jobb.
Han har annars inte behövt försörja sin fru som många andra här har genom åren, bara nu det sista.
Just nu går hon och lär sig svenska, hon har inte bott i Sverige direkt länge.
Hon är +50 år (54 eller 56) så inte i en attraktiv ålder på arbetsmarknaden heller.

Du bor väl inte i Sverige så varför bekymrar du dig? I Thailand stiger priserna oxå men du handlar ju bara second hand och äter billig skräpfisk.
Billig skræpfisk får du ikke i Thailand , der er det kvalitet .då må man reisa til Sverige og kjopa dyr skræpfisk . Her ser dere skaldyr-buffe i Ang Sila , Som dei hadde for Pademien , 1200 Baht , Jeg har vert der 2 ganger som ensam farang . Navnet på Resturangen Krokque Boutique and Bistro Ang Sila . Slike LYX buffe får du ikke i Sverige , då må du til Thailand eller Norge .

Screenshot 2025-01-07 080947.webp

Hade jag vart dom hade jag flyttat till Malaysia istället, hon har högre lön än han där och lägenhet i Kula Lumpur så kunde dom levt på hennes lön.
Nu hyr hon ut den så lite bidrar hon nog med.
Dom har varit ihop över 15 år och bara nu dom har testat bo ihop i Sverige, hon har jobbat 14 av dom 15 åren och haft bra mycket högre lön än han, jag bara skrev att hon hade svårt att få jobb då det var hög konkurens på den typen av jobb.
Han har annars inte behövt försörja sin fru som många andra här har genom åren, bara nu det sista.
Just nu går hon och lär sig svenska, hon har inte bott i Sverige direkt länge.
Hon är +50 år (54 eller 56) så inte i en attraktiv ålder på arbetsmarknaden heller.

Håller med, flytta tillbaka till KL hade jag sett som det bästa (Om det inte funkar att få hyffsat jobb i Sverige).
Nu vet jag inte hennes utbildning, låter som säljare/mäklare. Här fungerar det på liknande sätt som du beskriver, företag tar in anbud på försäkring på sina anställda och någon anställd på försäkringsbolaget får ansvaret att få det att flyta med de försäkringar företaget behöver.

Sen finns det egna försäkringsmedlare, inte samma som din kompis fru, som jobbar självständigt med att hitta försäkringskunder. Han vi köpte försäkring av sist, ex-kollega till frugan, som kör så på AIA och de tjänar 30% av värdet på försäkringar de säljer. Är de bra tjänar de bra alltså.

Gissar att svenskan naturligtvis är ett av problemen då det underlättar massvis på svenska marknaden, finns säkert bra konkurrens om de jobben.

/ SatanG

Håller med, flytta tillbaka till KL hade jag sett som det bästa (Om det inte funkar att få hyffsat jobb i Sverige).
Nu vet jag inte hennes utbildning, låter som säljare/mäklare. Här fungerar det på liknande sätt som du beskriver, företag tar in anbud på försäkring på sina anställda och någon anställd på försäkringsbolaget får ansvaret att få det att flyta med de försäkringar företaget behöver.

Sen finns det egna försäkringsmedlare, inte samma som din kompis fru, som jobbar självständigt med att hitta försäkringskunder. Han vi köpte försäkring av sist, ex-kollega till frugan, som kör så på AIA och de tjänar 30% av värdet på försäkringar de säljer. Är de bra tjänar de bra alltså.

Gissar att svenskan naturligtvis är ett av problemen då det underlättar massvis på svenska marknaden, finns säkert bra konkurrens om de jobben.

/ SatanG
Nä som sagt hon var inte säljare, hon var ansvarig för dom försäkringsärendena som dök upp hos redan försäkrade företag.
Hon var anställd av företaget och ansvarig för alla föräkringsärenden åt har för mig var 3 storföretag som var deras kunder redan.
Så han förklarat det för mig iaf.

Lite OT kanske, men om man diskuterar utlandsföddas möjligheter till toppjobb i Sverige så kanske LOs chefsekonoms synpunkter kan vara intressanta. Synd bara att denne högt uppsatte vänsterblivne inte pep till för 30 år sedan! Det där kunskapsregnet var nog bara lite högre luftfuktighet.
----------------------------
"Enligt min analys har Sverige en hög strukturell arbetslöshet som en konsekvens av att vi under årtionden har fört EU:s mest liberala invandringspolitik. Sverige har i dag en högre andel utrikes födda än t.ex. invandringslandet USA någonsin har haft.

Sverige sticker inte bara ut genom vår stora invandring. Även gapet mellan inrikes och utrikes föddas kunskaper och färdigheter är mycket stort i Sverige.

OECDs PIAAC-studie (PISA för vuxna) som publicerades i december förra året visar att inrikes födda i Sverige har bland Europas bästa kunskaper och färdigheter. Detta samtidigt som utrikes födda i Sverige har modesta resultat.

PIAAC-studien visar att utrikes födda akademiker i Sverige har samma kunskaper och färdigheter som inrikes födda svenskar med kortare utbildning än treårigt gymnasium. :oops:

Konsekvensen av denna tudelning är att Sverige har fått en arbetslöshet som domineras av utrikes födda som inte matchar de krav det svenska näringslivet har på sina anställda."

Billig skræpfisk får du ikke i Thailand , der er det kvalitet .då må man reisa til Sverige og kjopa dyr skræpfisk . Her ser dere skaldyr-buffe i Ang Sila , Som dei hadde for Pademien , 1200 Baht , Jeg har vert der 2 ganger som ensam farang . Navnet på Resturangen Krokque Boutique and Bistro Ang Sila . Slike LYX buffe får du ikke i Sverige , då må du til Thailand eller Norge .

Herregud. Det finns både bra och dålig fisk i både Sverige Norge och Thailand.

Herregud. Det finns både bra och dålig fisk i både Sverige Norge och Thailand.
Han vet inte vad han snackar om Norrbaggen , han är en Sverigehatare av rang och sprider bara en massa dynga om landet, tycker han kan stanna i Norge samt i sin okunnighet söder om Pattaya . Lägga tid på sån att svara en sådan otroligt vilsen människa ger ingenting i utbyte

Han vet inte vad han snackar om Norrbaggen , han är en Sverigehatare av rang och sprider bara en massa dynga om landet, tycker han kan stanna i Norge samt i sin okunnighet söder om Pattaya . Lägga tid på sån att svara en sådan otroligt vilsen människa ger ingenting i utbyte

Det kom ju från rätt person som ständigt hävdar att sverige är kört, rökt, förstört etc etc etc etc.........

Ja Sverige e bara skit! :angel: :xmas_smiley:

Det har du rätt i, jag köper Makrill Torsk Lax och Pollock hos Makro.

Det kom ju från rätt person som ständigt hävdar att sverige är kört, rökt, förstört etc etc etc etc.........
Du har tydligen svårt att förstå varför jag anser sverige vara rökt, men du är nog lite kort i skallen, Det handlar svenska politiker samt invandring . inte om Sverige som helhet, men vem kan begära att en vänsterbliven skall haja det

Skræpfisk i Sverige , Den blir fiska i Norge ,frossen i store blokker og sent til Kina for filering ,Fileringen er automatik med vannspyling med stort trykk på fisken , der det er bare bein og skinn i gjen . Og alle dei små bittane fra filering blir limt i sammen med ein lim . og fråsen i små blokker på 500 gram eller 400 gram og solgt til Sverige som dei kjoper på tonne vis . I Norge kaller dei den for skrapfisk , den kan ikke selges som mink mat .minken vill ikke ha den .

Skræpfisk i Sverige , Den blir fiska i Norge ,frossen i store blokker og sent til Kina for filering ,Fileringen er automatik med vannspyling med stort trykk på fisken , der det er bare bein og skinn i gjen . Og alle dei små bittane fra filering blir limt i sammen med ein lim . og fråsen i små blokker på 500 gram eller 400 gram og solgt til Sverige som dei kjoper på tonne vis . I Norge kaller dei den for skrapfisk , den kan ikke selges som mink mat .minken vill ikke ha den .
Fattiga nordmenn har ikke råd med Norsk skräpfisk

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29