Arbetstillstånd, sverige

Tack så mycket för råd!

Är det att föredra att vi är gifta?

Jag vet att det är otroligt viktigt för henne att lära sig svenska bra. Vi har pratat om det flera gånger.
Hjälper mycket till, hamnar i en annan fil då som anhörig familjemedlem. Men samtidigt så måste man veta att man ska vara man o fru hela livet ut...medför ett stort ansvar att rycka ut ett liv från främmande land o kultur.å

Jag har för mig att jag har läst att det krävs arbetstillstånd för att arbeta i Sverige, även om man har UT.
Tror jag inte, har du ett uppehållstillstånd 2 år så måste du få ha rätt till att försörja dig...? Annars faller all logik. Kan du blandat ihop det med utlänning som vill hit o tjäna pengar..? Seriöst förhållande och en familj hör nog inte dit.

Tror jag inte, har du ett uppehållstillstånd 2 år så måste du få ha rätt till att försörja dig...? Annars faller all logik. Kan du blandat ihop det med utlänning som vill hit o tjäna pengar..? Seriöst förhållande och en familj hör nog inte dit.
Det kan ha varit så att jag blandat ihop det med visum med ett tillhörande arbetstillstånd.

Någon som har en aning hur lång tid hela processen med UT tar?
Finns konsulter att ta hjälp av ,,, visst kan fixa själv men jag orkade inte så tog hjälp av en av de två som det brukas talas om här på forumet tror kvittar vilken du väljer lika bra bägge vad jag förstått ..i Vårt fall tog det 8 mån till UT förr par år sen, Men hört allt från sex månader till 17 månader . Så vänta inte bara att köra på

Finns konsulter att ta hjälp av ,,, visst kan fixa själv men jag orkade inte så tog hjälp av en av de två som det brukas talas om här på forumet tror kvittar vilken du väljer lika bra bägge vad jag förstått ..i Vårt fall tog det 8 mån till UT förr par år sen, Men hört allt från sex månader till 17 månader . Så vänta inte bara att köra på
Helt rätt, ta hjälp om inte Pelle pennan finns, många olika insteg beroende på hur immigrationen ser ut...Viktigast är att "rätt request " för ändamålet är ifylld samt att begärda för ändamålet handlingar finns med tillsammans med kvittens på inbetald avgift. Ju mer komunicering ju längre tid...

Jag läste faktiskt länken i #14
Dina länkar hjälper inte trådskaparen.
Din fru har väl haft uppehållstillstånd och numera svensk medborgare.
Då bör du kunna hjälpa TS direkt.

Det är jag som påstår att man får jobba med beviljat UT.
Anser du det är något otydligt om detta i mitt allra första inlägg i den här tråden ?

1674174954239.png

Jag läste något om att beslutsprocessen tar ca 4 veckor vad gäller UT, men jag gissar att det är något annat som hindrar i processen. Att det tar tid för att få tid på ambassaden i Bangkok? Eller något annat?

Liknande trådar

L
Svar
0
Visningar
1 K
lingling
L

Tillbaka
Topp