Flytta till Sverige.

Själv har jag tur med har bara plus minus 0, dum och korkade, smuttar på vinet .... etc.
Bara enkel hemma

1740259729364.webp

Kanske därför hon inte får några jobb i Sverige heller om de som intervjuar henne inte får veta vad hon egentligen jobbat med och för vem? :)
Du skall nog inte ta mina ord som aldrig jobbat så nnågonsin.
Jag såg själv att blev fel och du vet nog bättre vattenmässigt.
Själv har jag aldrig varit arbetslös en enda liten minut sen jag fyllde 16 år förutom 14 månader under corona

Du skall nog inte ta mina ord som aldrig jobbat så nnågonsin.
Jag såg själv att blev fel och du vet nog bättre vattenmässigt.
Själv har jag aldrig varit arbetslös en enda liten minut sen jag fyllde 16 år förutom 4 månader under corona

Vattenmässigt är nog tveksamt. Du jobbar ju till sjöss, det har jag aldrig gjort.

Vattenmässigt är nog tveksamt. Du jobbar ju till sjöss, det har jag aldrig gjort.
Jag började som plåtslagarlärling när jag var 15 år.
Gick på fisketrålare i Marstrand när jag var 16, gick på bygggymnasiet då som hoppa av.
Sen gick in 4 år på Chalmers tog 4 årig sjökaptens utbildning.
Något mer du undrar över?

Nu handlade det om någon som antagligen är bra mycket högre utbildad internationeltt än en rörtång och skursvamp.
Någon som inte var akut beroende av ett uppehållstillstånd och antagligen haft högre månadslön än du drömt om innan hamnade i det svenska eckorrehjulet.
Det är inte klokt vad utvecklingen går framåt, utbildade rörtänger och skursvampar så snart behövs inga människor till arbete. Jag har aldrig suktat efter någon hög lön för då hade jag väl pysslat med något annat i livet än vad jag gjort. Jag har haft ett bra liv och har det fortfarande, har inte varit arbetslös 1 dag sen jag slutade 9´an men det kan ju bero på att jag inte är rädd för att få skit under naglarna.

Det är inte klokt vad utvecklingen går framåt, utbildade rörtänger och skursvampar så snart behövs inga människor till arbete. Jag har aldrig suktat efter någon hög lön för då hade jag väl pysslat med något annat i livet än vad jag gjort. Jag har haft ett bra liv och har det fortfarande, har inte varit arbetslös 1 dag sen jag slutade 9´an men det kan ju bero på att jag inte är rädd för att få skit under naglarna.
Nu började jag arbeta precis som dig i 9an.
Började som plåtlslagare och ventilation.
Hade 0 från grundskola jobbade med gubbarnana.
Fick pga fisket räkna och kom in på bygg anläggning men hoppade av och gick tillbaks på fisket
Var 14-16 år, sket i allt men blev sjöman.

Han sa tvärtom att stor konkueranns inom högutbildat.
Vet inte vad utbildad som men hon har jobbat för ledande internationellt stort försäkringsbolag i Kualalumpur.
Hon hade hög position med eget kontor i skyskrspan och bara ansvarig för 3 internationella storföretag och alla deras försäkringsärenden.
Vilket låter som ett bra cv i mina öron.
Nu tidsfördriv ordörande för malaysisk förening i gbg.

Många stora företag, härnere iaf, har ju t.ex sjukförsäkringar för sina anställda. Var hon säljmäklare av detta, att sköta det åt ett försäkringsbolag som förhandlat med företag kanske så sköter hon det i sin tur mellan företag och försäkringsbolaget?
En tidigare kollega till frugan gick över till att göra ungefär så, går nog tjäna bra pengar i bra tider men osäkert också då de verkar vara anställda för mestadels kommision. Det var på Nes Fircroft, ett Manpower-företag som skötte bl.a. bemanningen, försäkringar, visum etc åt företag.

Vet inte annars hur lätt/svårt det är att få jobb i Sverige, beror väl på utbildning och erfarenhet antar jag. Att kunna svenska är antagligen fortfarande viktigt även om det kravet nog minskat på multinationella företag.

/ SatanG

Hon tar 0 bidrag från Sverige.
Kan flytta hem på dagen till KL få tillbaks sitt jobb.
Men hon försöker få det funka med sin svenska make.
Hon får inga bidrag från Sverige det vet du Sen är det alltid snack om att ta vilket jobb som helst eller flytta, hon kan ta ett städjobb
tills hon kan språket och hitta nåt annat jobb, hur svårt kan det va
Tror hon att hon direkt kan bli Direktör eller vad för att hon hade
ett bra jobb i sitt hemland. Även som städerska måste man
kunna läsa,skriva prata svenska

Hon får inga bidrag från Sverige det vet du Sen är det alltid snack om att ta vilket jobb som helst eller flytta, hon kan ta ett städjobb
Var hon dessutom jätteduktig i sitt jobb kan hon förmodligen göra jobbet från Sverige också

Nu är hon ingen flykting, igentligen inget behov att flytta till Sverige. Hon har egen bostad en lägenhet mitt i KualaLumpur som hon hyr ut när hon är här.
Hon har flyttat hit för hon vill bo ihop med sin make.
Dom kunde gjort åt andra hållet med men dom trodde då att hennes arbetsmöjlighet var större i Europa.
Och ja dom funderar på bli särbo igen hela hennes familj med syskon har rätt välavlönade jobb och behöver absolut inget från Sverige, dom ville bo ihop.
Han har sådan tur så genom ena syskonet flyger han runt i buissnes för hundralappar.

Liknande trådar

A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar