Bo i Sverige eller Thailand, plus och minus

Inte före 1985 enligt min mening.
Kanske även senare.
Bland mina vänner var Karibien första valet.
Nu har det blivit så mycket enklare att resa och boka.
Hej

Jag känner personligen ganska många som redan före 1985 var lika inne på Thailand och Filippinerna som många är på Thailand nu, dom som är lite äldre än mig själv började ju resa ut och vistas i den här delen av världen redan på
60-70 talet, men självklart var det inte den massturism vi har upplevt på senare årtionden.

Mvh isan lover

Hej

Jag känner personligen ganska många som redan före 1985 var lika inne på Thailand och Filippinerna som många är på Thailand nu, dom som är lite äldre än mig själv började ju resa ut och vistas i den här delen av världen redan på
60-70 talet, men självklart var det inte den massturism vi har upplevt på senare årtionden.

Mvh isan lover
Ja, man färgades av personer man träffade och fick höra historier ifrån.
Jag jobbade i en hamn där båtar från Sydamerika lossade bananer och lastade potatis och pappersmassa som retur.
Oj, vilka historier dom berättade om livet i deras paradis.
Under mina 46 år i hamnen var det få som seglat på Thailand.
Mer på Japan.

Du måste vara riktigt gammal om du började resa redan på 60-70 talet?

Hej

Mvh isan lover
Du har ju jobbat mycket inom flyget @Isan Lover kunde du flyga på ID biljetter då?

Hade ett ex som jobbade på flygbolag, ID biljetter var trevligt, kommer ihåg när flygbussen var dyrare än vår ToR biljett till dam Francisco.......

Du har ju jobbat mycket inom flyget @Isan Lover kunde du flyga på ID biljetter då?

Hade ett ex som jobbade på flygbolag, ID biljetter var trevligt, kommer ihåg när flygbussen var dyrare än vår ToR biljett till dam Francisco.......
Hej

En gång i tiden omfattades även vi av möjligheten att resa billigt med några av dom bolag vi hade som kunder och jobbade åt, men det stoppades av skatteverket.

Mvh isan lover

6EE2300B-F674-4EE4-80B4-064502B3070C.png

Företagare inom turistbranschen har haft det tufft överallt.
Utan turister inga inkomster.

Lotta anordnar kryssningar i Phuket.
420k sek back sista året tyder på höga kostnader för hyra av båtar och lön till anställda besättningar.
Lotta :thumbsup:
Henne glömmer jag aldrig träffade henne och en kompis till henne på Phi Phi var nog 95-96.
De skulle öppna restaurang på Koh Samui och de gjorde de, en brud med skin på näsan helt enkelt.
Yello Mello på Lamai där hade man mycket skoj.

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
2 K
Anonymius
A
H
Svar
607