Antalet turister till Phuket ned med upptill 30%.

Hej

Visst har många parasoll och solstolar o.s.v kommit tillbaka, på en del platser togs dom förmodligen inte ens bort trots förbudet o.s.v, men då var förmodligen redan skadan skedd, budskapet att militären förbjöd solstolar, parasoll och försäljning hade redan nått omvärlden och väckt folks ilska.

Det är helt andra typer av beslut som ska tas och andra typer av budskap man ska ge till omvärlden om man vill öka antalet turister tror jag, det är väl inte mycket som har gjorts dom senaste 5 åren som kan ses som positivt för turism och underlättande för falanger boendes i Thailand.

Mvh isan lover
Kommit tillbaka?
Det är ju det jag skrev, där jag är nu och där jag har varit sen 2014 finns och har funnits solstolar och parsoller. Jag får tom röka på stranden, jag har en askkopp på mitt bord. Jag ska ta en bild i morgon bitti med både öl och cigg på stranden fast det är buddadag.

Kommit tillbaka?
Det är ju det jag skrev, där jag är nu och där jag har varit sen 2014 finns och har funnits solstolar och parsoller. Jag får tom röka på stranden, jag har en askkopp på mitt bord. Jag ska ta en bild i morgon bitti med både öl och cigg på stranden fast det är buddadag.

Du inbillar dig bara. Den onda härskaren i Bangkol har tagit bort dessa och fått alla turister i världen att fly pga. dessa hemska förbud som han infört.

Att du har solstol, parasol, cigg i handen och andra turistet bredvid dig är bara hittepå och fake news från din sida för att underminera den stora ledarens makt.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Kommit tillbaka?

Hej

Det var vad jag skrev också i mitt inlägg : ”på en del platser togs dom förmodligen inte ens bort trots förbudet”.

Men man ska nog inte se detta som något separat eller avgörande för minskningen av turister til ex.vis Phuket och Pattaya, det är nog en rad faktorer som har lett till den minskning myndigheter och hotellorganisationer nu säger sig uppleva, det är nog mer allt sammantaget och inte minst valutan som har lett till den situation som nu råder.

Mvh isan lover

Hej

Det var vad jag skrev också i mitt inlägg : ”på en del platser togs dom förmodligen inte ens bort trots förbudet”.

Men man ska nog inte se detta som något separat eller avgörande för minskningen av turister til ex.vis Phuket och Pattaya, det är nog en rad faktorer som har lett till den minskning myndigheter och hotellorganisationer nu säger sig uppleva, det är nog mer allt sammantaget och inte minst valutan som har lett till den situation som nu råder.

Mvh isan lover

Själv har jag hört samma "nyhet" varenda lågsäsong i minst 10 år nu.

/ SatanG

Hej

Mvh isan lover
Den viktigaste faktorn är nog kostnadsläget. Gäller i alla fall för mig. så den här sommaren åkte frugan och dottern jag stannade hemma. tittade på julresa. blir nog lite för tufft kostnadsmässigt.

Själv har jag hört samma "nyhet" varenda lågsäsong i minst 10 år nu.

/ SatanG

Hej

Att det klagas varje lågsäsong är väl sant, men upplever hotellorganisationer minskningar på upptill 30% jämfört med samma månader föregående år så handlar det nog ändå om en kännbar minskning.

Sen har man väl även haft en minskning även under högsäsong på senare år, det är väl något nytt, dessutom är det ju många som ifrågasätter om ansvarig myndighets uppgivna siffror stämmer, många tror att dom överdrivs uppåt.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Om jag hade tappst 30% av företagets kunder skulle jag vara väldig orolig det vet jag och försökt vända den siffran

Hej

Vi ser väl tendenser till detta i Thailand just nu, man diskuterar ju dom vikande siffrorna, talar om åtgärder mot den starka bahten i kombination med kampanjer och åtgärder för att öka antalet turister igen.

Mvh isan lover

Jag har vart i naiyang och dom rev svartbyggen, hotellet jag bodde på vid stranden är kvar.

I khaolak och här på samui finns det både solstolar, parasoller och massage kvar.

När var du här senast eftersom du vet mer än mig som är här just nu?
Ja... I Khao Lak mutar väl fortfarande barägarna polis och myndigheter. Gamla polare hjälper varandra.
Men förbudet mot solstolar och parasoller har kanske ändrats? Det var tal om det innan att det eventuellt skulle ske.
Jag pratade med vänner i Nai Yang för ett tag sedan. Samma skit där nu.
Jag känner de som äger Mama Nang och Phen Restaurang på beachen. De har disspans för att driva verksamheten. Men så fort larmet går att det kommer polis åker alla parasoller ner över borden.. Gästerna blir förvånade.. Men de får inte ha parasoller ens på sina bord på stranden.

Du har rätt.. en del var svart bygge. Men de rev även den största nattklubben som Indigo Hotell ägde. Och den låg inte på stranden. Stora grävskopor rev rubbet!! Sedan byggdes det fina restauranger 100 meter längre bort av andra företag.. Men inga gäster.. Alltid tomt.. De saknade den gemytliga trevliga miljön. Flera har kursat..
På stranden ligger inga riktiga hotell. Små bongalows och uthyrningsrum. Det finns en del kvar. Har själv bott på Discovery. Trevligt.
Men alla små mysiga butiker mm revs. Det var fullt av turister som strövade längs strandgatan varje dag och kväll.
Ovanför strandgatan ligger väl Indigo, Dewa, Nai Yang Beach resorts och några till.. Jag har bott på dem.
Indigo och Dewa är näst intill 5 stjärniga hotell, resorts. Dyrt..
Nai Yang Beach resorts används mest av flygpersonal som övernattar. Och en djäkla massa kineser som mellan landar.

Kommit tillbaka?
@Kycklingen , du medvetet bryter mot Thailändska lagar?? Inte konstigt att det finns laglöshet bland folk.. :) Kallas det inte kriminellt? :cool:

@Kycklingen , du medvetet bryter mot Thailändska lagar?? Inte konstigt att det finns laglöshet bland folk.. :) Kallas det inte kriminellt? :cool:
Detta var bara så bra så jag måste bara dela med mig.
Jag satt och letade i sökhistoriken om alkoholförsäljningstiderna på 7/11 och då dök detta inlägg upp.
Snacka om att kasta sten i glashus dubbelt upp.

C351ACF0-72C7-41B6-A1EF-1DD1814D6A48.png

Liknande trådar

Tillbaka
Topp