Antalet turister till Phuket ned med upptill 30%.

Ta en öl tillex , 80 -100 thbt i Patong med vissa undantag vad jag kommit fram till , 60 thbt i Pattis , ladydrink 200thb Phuket i flertalet barer , 120 i pattis . Bara några exempel, Likaså verkar boendet vara dyrare överlag , jag kan mycket väl ha helt fel, men detta är vad jag funnit ut av att söka runt . I Pattis hittar jag ett fint rum med egen dusch /wc (inte delad med andra ) för 500 thbt , kan du hitta detta i Phuket ?? Kanske kan du , i så fall böjer jag mig i denna fråga ;)Även maten verkar vara 30-50 % dyrare ..

Ta en öl tillex , 80 -100 thbt i Patong med vissa undantag vad jag kommit fram till , 60 thbt i Pattis , ladydrink 200thb Phuket i flertalet barer , 120 i pattis . Bara några exempel, Likaså verkar boendet vara dyrare överlag , jag kan mycket väl ha helt fel, men detta är vad jag funnit ut av att söka runt . I Pattis hittar jag ett fint rum med egen dusch /wc (inte delad med andra ) för 500 thbt , kan du hitta detta i Phuket ?? Kanske kan du , i så fall böjer jag mig i denna fråga ;)Även maten verkar vara 30-50 % dyrare ..

Ehhhh? Ladydrink? ladydrink 200thb Phuket i flertalet barer , 120 i pattis . :oops:

Har många ställen som tar 60 baht för öl Ok finns nog flera i Pattis det håller jag med om Rum finns för dom pengarna Jag hyr ju per månad och jag betalar 7000 baht per månad med 10 minuter till stranden och då en helt underbar strand med som det går att bada med Mat hittar du biligt med här men det gäller ju att hitta Tycker inte man ska säga att allt är dyrare här når man bara nästan åker igen om här ibland Jag är ju här 6 månader om året så vet vart jag ska gå och samma är ju för er som bor eller håller till i Pattis

Jag skall ner till Phuket , en fin tur efter kusten från Ranong och söderut , Kho Samui vete fn , verkar vara svindyrt där , iofs även Phuket , varför är Pattis så mycket billigare på samma utbud . Märkligt ,
Du svarade på Phuket priser kontra pattaya enligt din erfarenhet.
Men hur kom du fram till att det verkar vara svindyrt i kho samui?

Samma där.kollar internet Sam pratat med ett par som bor där 6 månader om året .men som jag skriver .kan vara helt fel .men min uppfattning oavsett att jag gillar Pattis .Men Phuket är helt klart mer intressant som jag ser det .vattenkvalitén till ex

Du svarade på Phuket priser kontra pattaya enligt din erfarenhet.
Men hur kom du fram till att det verkar vara svindyrt i kho samui?
Är det inte dyrare på Koh Samui då?
Jag har inte vart på Koh Samui själv men på Koh Thao som tillhör den ögruppen och där var det dyrare, jag pratade med fastboende faranger som bott där länge, dom sa också att så var fallet och anledningen var att alla råvaror måste transporteras ut med båt.

Har många ställen som tar 60 baht för öl Ok finns nog flera i Pattis det håller jag med om Rum finns för dom pengarna Jag hyr ju per månad och jag betalar 7000 baht per månad med 10 minuter till stranden och då en helt underbar strand med som det går att bada med Mat hittar du biligt med här men det gäller ju att hitta Tycker inte man ska säga att allt är dyrare här når man bara nästan åker igen om här ibland Jag är ju här 6 månader om året så vet vart jag ska gå och samma är ju för er som bor eller håller till i Pattis
För den som kan läsa så skriver jag att jag mycket väl kan ha fel :reta:

Öl hotell .mat .i stort sett allt som jag får uppfattning om .men kan ju vara fel .men 100 thbt för en öl.då får du leta i Pattis för att finna det priset

Jag tyckte Phuket var dyrare, frugan tyckte Phuket var dyrare, taxi chauffören sa att phuket var dyrare och phuket har ett högre bigmac index ;)

Kändes som om khao pad ghai ligger runt 40-50 baht i snitt här så låg den på 45-55 i snitt Phuket, inte svindyrt men dyrare.

Detta stämmer med hur jag uppfattat det också, tom 7/11 är 20-30 % dyrare.
Dom jag träffat som bott där en längre tid säger att det finns billigare ställen men dom är få och inte lätta att finna.
När vi var där så beställde jag en vanlig enkel pakaprao på en simpel marknad, 150 baht ville skojaren ha, ät du den å må bra sa jag å gick men det visade sig vara svårt att hitta mat till vettiga priser så bara att bita i äpplet å slanta, men så stannade vi bara dom 5 dagar vi hade betalat för på hotellet, ingen förlängning där inte.

Kändes som om khao pad ghai ligger runt 40-50 baht i snitt här så låg den på 45-55 i snitt Phuket, inte svindyrt men dyrare.
Den skillnaden kan jag ta .men inte närmast dubbla priset.öl100 thbt lite i överkant tycker jag .börjat likna scam då

Lite ot men som jämförelse mot phuket.
Vi har ju avverkat några hotell på Bali nu men gillar läget på det senaste så tänkte att vi skulle stanna lite längre, rummet är fint men man hör hissen plinga inifrån och nån automatik på varmvattnet som slår till å från, inget man tänker på mitt på dan men när man vaknar mitt i natten lite lätt bakis så va ljudet från varmvattnet sjukt irriterande, varje gång man precis skulle somna om så plinga det till.

Frågade idag om dom inte hade nåt annat rum längre ifrån vv rummet, tyvärr mister, allt är fullt, men vi har ett grand deluxe rum i hörnet på översta våningen men det kostar mer. Hur mycket extra?
400 baht mister (omräknat)
Ta hit nyckeln!!!
400 extra från ett standard rum till hotellets bästa rum, prova den i Phuket...
Förlängde direkt en vecka, sover vi bra inatt blir det nog 2v.

Detta stämmer med hur jag uppfattat det också, tom 7/11 är 20-30 % dyrare.
Dom jag träffat som bott där en längre tid säger att det finns billigare ställen men dom är få och inte lätta att finna.
När vi var där så beställde jag en vanlig enkel pakaprao på en simpel marknad, 150 baht ville skojaren ha, ät du den å må bra sa jag å gick men det visade sig vara svårt att hitta mat till vettiga priser så bara att bita i äpplet å slanta, men så stannade vi bara dom 5 dagar vi hade betalat för på hotellet, ingen förlängning där inte.
Hmmm kanske jag inte har helt fel då. :sad_tranparent: :confused:

Lite ot men som jämförelse mot phuket.
Vi har ju avverkat några hotell på Bali nu men gillar läget på det senaste så tänkte att vi skulle stanna lite längre, rummet är fint men man hör hissen plinga inifrån och nån automatik på varmvattnet som slår till å från, inget man tänker på mitt på dan men när man vaknar mitt i natten lite lätt bakis så va ljudet från varmvattnet sjukt irriterande, varje gång man precis skulle somna om så plinga det till.

Frågade idag om dom inte hade nåt annat rum längre ifrån vv rummet, tyvärr mister, allt är fullt, men vi har ett grand deluxe rum i hörnet på översta våningen men det kostar mer. Hur mycket extra?
400 baht mister (omräknat)
Ta hit nyckeln!!!
400 extra för hotellets bästa rum, prova den i Phuket...
Förlängde direkt en vecka, sover vi bra inatt blir det nog 2v.
Bara du är tillbaka till jag kommer till HH .behöver kanske guide :reta:

Löser vi, annars har vi Luke The Drifter där från September, bästa guiden i stan, spec om du pallar köra moppe på grusvägar. Det gillar han som fn, lura ut mig med min flong nya pcx :D:D:D
Du e välkommen till byn Phonta.
Kör inte gärna grus med min cbr en gathoj .men skojade :sad_tranparent: .klarar mig nog hyfsat i HH

Liknande trådar

Tillbaka
Topp