Big Bike forum

Kanske Udon-Thani tex ,man behöver inte vara i Th på ett ställe för att se små å stora mc tror jag
Ok , kan ju inte hålla reda på alla forummedlemmars hemvist I Thailand , ber om ursäkt:) Och ja , då förstår jag , i Udon finns kanske inte så många , men ut på större vägar så skall du se att Thaisen har många stora hojar , och ännu mer i Turistorterna , samt upp emot Chiang mai , det kör flera tusen Big bikes varje år för den vackra naturen samt de fina Hojvägarna

En vacka sedan detta anonnserades den 21 Augusti
A senior government spokesman has said that the cabinet agrees with the idea of separating big bikes from other motorcycles.

A proposal has come in that suggests in order to lessen road accidents those riding big bikes should be treated differently, reported Daily News.

They quoted Lt Gen Sansern Kaewkamnert as saying that the government agrees with adjusting a 2005 law.

Speaking after a ministerial level meeting in Chumpon he said that in future those applying for licenses who wanted to ride big bikes would have to take a separate test and have a separate license.

Daily News did not report exactly what a "big bike" constitutes, notes Thaivisa.

Thus whether it would refer to, say, 250cc up or perhaps 400cc up was not announced.

Many posters on a recent Thaivisa thread following an accident that killed an 18 year old riding a 650cc bike suggested there should be different rules and regulations for those riding powerful machines as in other countries.

Vad man kan förstår så kommer detta (är tänkt ) att gälla för dem som i framtiden kör upp för tung MC

suriya

Forumvärd
Forumpersonal
Jo, det blir nog så. Det är ju vanligt att länder har olika körkort för lätt och tung motorcykel. Vore smidigt om vi som redan har får det nya vid förnyelse utan något extraarbete. :xmas_smiley:

Jo, det blir nog så. Det är ju vanligt att länder har olika körkort för lätt och tung motorcykel. Vore smidigt om vi som redan har får det nya vid förnyelse utan något extraarbete. :xmas_smiley:
Kanske ett uppkörningsprov ,eller så blir det så att de ny KK kommer att vara klassade för ex. MC kategori 1 alt Kategori 2 för tung MC

Inte är den så stor , men 500 cc räcker alldeles utmärkt för en som åker ensam ,, Dags för lite service nu när den stått ett tag samt rullat några mil den sista veckan , kört bort stelheten som jag fått i kroppen sen februari då jag sist körde ..

Visa bilaga 72673
Den där kedjesprejen använder jag också. Riktigt bra faktiskt. Har du tagit med spray från Sverige eller har du hittat dessa i Thailand?

suriya

Forumvärd
Forumpersonal
Finns i bla. Korat där jag köpte denna , finns även i Pattis , men vet inte exakt var , men tror mig minnas att jag sett den på Big Wing Sukhumwit
Jag har läst att C4 som du har är för racing och C2 är för landsväg. Jag antar att C4 drar åt sig smuts och damm lättare, och att det är därför man bör ha C2 på landsväg. Har du provat C2 också?

För att var 500 cc en snabb maskin , dessutom väldigt trevlig att kura på småvägar med , 200 kg är inte mycket . väldigt "nimble" som Engelsmännen säger om den när de testat den på banan

Jag har läst att C4 som du har är för racing och C2 är för landsväg. Jag antar att C4 drar åt sig smuts och damm lättare, och att det är därför man bör ha C2 på landsväg. Har du provat C2 också?
Köpte denna i februari , har ju haft shafthojar förut mest , förutom i Sverige , men då fanns inte dessa kedjesprayer

Liknande trådar

Topp