Budget för att leva i Thailand

Man kan göra av med lika mycket pengar som i Pattis.
Samtidigt som man omges med en betydligt lägre medelålder.
Gäller både männen och kvinnorna.
Hör att du har erfarenhet från Jomtien och applicerar den på Pattaya.
Medelåldern är låg jämförelsevis på expats i Pattaya och väldigt hög i Jomtien.
Du verkar ha lite koll på Pattaya.
Märker ju själv många som skriver här i gubbålder men bott i Jomtien.
Men sen va finns det att göra på kho samui när du tröttnat på ligga under parasoll och hänga i en bar.
Uttalar dig som en dum turist som vart på semester och här kortare tid och vill hänga på stranden i 2 veckor.....

Hör att du har erfarenhet från Jomtien och applicerar den på Pattaya.
Medelåldern är låg jämförelsevis på expats i Pattaya och väldigt hög i Jomtien.
Du verkar ha lite koll på Pattaya.
Märker ju själv många som skriver här i gubbålder men bott i Jomtien.
Men sen va finns det att göra på kho samui när du tröttnat på ligga under parasoll och hänga i en bar.
Uttalar dig som en dum turist som vart på semester och här kortare tid och vill hänga på stranden i 2 veckor.....
Pattayas ädle riddare…

Inte köpa fler bilar men köpa de kontant och behöver inte köpa bil för att finna lyckan. Äger förövrigt två MB i Sverige men inte fan gör de mig lycklig för frugan kör den ena och dottern den andra så där står jag med min cykel.
Men om du köper en till dig själv då?

Nu skarvar du väl lite va?

Att en thailärare i en mindre by på landsbygden skulle ha 40.000 baht i månaden låter osannolikt.

Möjligen på en finare privat skola i Bangkok.

BTT

En av mina få svenska grannar är gympalärare på en bättre internationell skola.
Tror hon ligger runt 90k/mån, men det som är bra är förmånerna. Hennes två barn studerar gratis där, sjukförsäkring för hela familjen samt en årlig flygresa till Sverige för hela familjen. Förmånerna borde vara värt runt 2 mille om året, bra gjort av henne.

/ SatanG

Tror hon ligger runt 90k/mån, men det som är bra är förmånerna. Hennes två barn studerar gratis där, sjukförsäkring för hela familjen samt en årlig flygresa till Sverige för hela familjen. Förmånerna borde vara värt runt 2 mille om året, bra gjort av henne.

/ SatanG

Du ljuger!
Lärare får bara 6000 baht, svart i näven. Allt annat är lögn och hittepå...

Eller hur var det nu egentligen med vem som ljuger å hittar på...? ;)

/ SatanG

Kan tillägga att förmåner får man skatta för så det är inte gratis, för de flesta iaf.

/ SatanG

Du ljuger!
Lärare får bara 6000 baht, svart i näven. Allt annat är lögn och hittepå...

Eller hur var det nu egentligen med vem som ljuger å hittar på...? ;)

500 baht i timmen finns det en del svartjobbare på olika små privatskolor runt om i Thailand som får. Men man får stå på sig och vara en bra förhandlare. Jag fick 50 baht i timmen hos LC school i Pattaya.
Ägaren mister Kitapong skyllde på frugan som han påstod vara snål.
Minns att han ville jag skulle jobba heltid för 3000 baht i månaden men den gick jag inte på.

BTT

Damer bryr jag mig knappt om men bjuder dem på dricka, åker till Udon för att dricka öl, brännvin och prata skit.
Hej

Samma här, besöker inte så ofta barer numera, men det händer och då tillsammans med Thailändare eller falangvänner, som gift sedan 22 år så får tjejerna servera och prata men något mer blir det inte, det är för att tjöta med vänner och dricka lite gott som jag går dit, eftersom jag inte är någon tänkbar kund så är det ju bättre tjejerna lägger sin tid på någon annan.

Mvh isan lover

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
2 K
piloten
P
A
Svar
3