Dagens bild

Några Julrosor i min trädgård idag

IMG_0778.webp

Segt att det är sån lång resa till Kho Chang, 1 timma till Kho Sameth så frågan är om det är värt dom extra timmarna det tar ner till Kho Chang, sen är hotellen så dyra får ju redan dubbla priserna på Kho Sameth men kollar man hotell priser på Kho Chang får man ju dubbla en gng till.
Men kanske värt det någon gng får man ta sig dit men blir nog Kho Sameth igen för mig en weekend denna ledigheten.

Beror ju på hur illa man vill bo, hyr ett hyfsat rum för 1500฿ nu men hade ett tidigare för 1000฿ med aircon och varmvatten. Problemet va då att det va en pub som spelade hög musik till 2:30 och så började grann-Tysken skrika kl 7.

Ær inte priset på rum som skræmmer mig i førsta hand utan resan ner frågan ær, ær det mycket bættre æn Kho Sameth så det ær vært dom extra timmarna i bil.
Ca. 4 timmar sa dom med Taxi ifrån Pattaya sen speed boat før stt komma till Kho Chang, från Pattaya till Kho Sameth 1 timma med Taxi och Speed boat. Så ær det vært det?
Men du kanske inte har varit på Kho sameth och kan besvara frågan?

"Jonas " sa:
Ær inte priset på rum som skræmmer mig i førsta hand utan resan ner frågan ær, ær det mycket bættre æn Kho Sameth så det ær vært dom extra timmarna i bil.
Ca. 4 timmar sa dom med Taxi ifrån Pattaya sen speed boat før stt komma till Kho Chang, från Pattaya till Kho Sameth 1 timma med Taxi och Speed boat. Så ær det vært det?
Men du kanske inte har varit på Kho sameth och kan besvara frågan?
Nytt ställe nya erfarenheter..

Jo det är ju så, men har inte fått utforskat Koh Sameth än, blev fel tjej sist, skulle inte ha bråkat med tjejen och åkt med hon som hade bookingservice.
Som tur var hände inget mellan oss för jag kände direkt att det inte var rätt och vi sov i separata singelsängar så blev mer som en kompistur.
Tjejen hade varit roligare sällskap, så får nog bli en resa dit igen med henne denna gången, Hyra en ATV med och åka runt lite på ön.
Sen får jag ta med farsan dit nästa gng för vi hamnade helt fel på ön sist, så får nog ta Kho Chang i April passar nog bra.

Jonas har ett Pm till dig men kommer inte fram står inte på din lista, får ett meddelande om detta när jag skall sända.

Jättesvårt att jämföra och säga vilken som e bäst. Koh Chang e ju mycket större finns rum från 300฿ till > 20,000฿ finns hundratals barer och resturanger och hotell... Massor av stränder. Kan ju köpa lite billig fika på 7/11 och gå ner 30m till stranden. Inte massa skräp i sanden eller I vattnet. Behöver inte ta med tjej, finns massor att välja på här... (555), tycker ön passar, packpackaren, barnfamiljen, pensionären och ungkarlen lika bra...

Bild på "godfather" av hundarna I området Kae Bae Beach.

image.webp

Kommer att åka ner den tionde, stannar möjligt några månader eller ett år, frugan hittat ett hus för 6500.Hon har kollat säger det är ok.

Det tar en sex timmar att köra.

Så nu skall jag se till att hitta någon som betalar räkningarna, samt om jag kan ta med mig hunden.

Du kan skicka PM nu.

Hus för 6500 Bath? det var bra pris, finns det gott om hus att hyra där nere, har du länk till agency?

Systern har ett för tio tusen helt ok sovrum kök vardags rum.

Har varit svårt men tror nu att turist strömmen av tagit av, så det har väl blivit lättare. Trodde jag skulle få vänta till april för att få något får min budget.
Det är inga stora hus systerns är väl ca 50kvm.
Ligger på bergsidan mitt på ön ca 500 meter från huvud vägen.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar