Dagens bild

Please do NOT disturb!!

image.webp

"krister " sa:
Jättesvårt att jämföra och säga vilken som e bäst. Koh Chang e ju mycket större finns rum från 300฿ till > 20,000฿ finns hundratals barer och resturanger och hotell... Massor av stränder. Kan ju köpa lite billig fika på 7/11 och gå ner 30m till stranden. Inte massa skräp i sanden eller I vattnet. Behöver inte ta med tjej, finns massor att välja på här... (555), tycker ön passar, packpackaren, barnfamiljen, pensionären och ungkarlen lika bra...

Bild på "godfather" av hundarna I området Kae Bae Beach.

Vovven heter Fou fou, han hör egentligen till kb-resort men han gilla ac på 7/11 bättre

Tack btung. Det va ett par hundar som bråkade så FouFou Blev sur och morrade till, så sprang bråkstakarna iväg med svansen mellan benen! Respekt!

Rosorna trivs nu när det är kalla nätter i Thailand, dvs 10-15 graders nattemperatur .

Red roses 20140105.webp

Jag har tittat på dina tidigare bilder här Bossej och särskilt de med fjärilar är fantastiskt vackra. Jättestort tack och lycka till med kameran framöver. :wai:

Tack Berra och Caesar.

Jag fortsätter att fotografera i min trädgård här i Nang Rong.

Några blommor fotagarferade idag

IMG_0790.webp

IMG_0792.webp

IMG_0794.webp

Hoppas kunna hålla dom få plantor i liv här vid huset så man också kan få så fina växter. Problemet är ju att man är uppväxt som betongbarn och efter det sjöman så har varken kunskap eller gröna fingrar. Vattnade buskarna imorse skall jag göra det en gång om dagen i den här värmen, är ju mycket luftfuktighet här nere så rätt fuktigt på morgonen men torkar ju när solen ligger på.
Har varit obebott här i 2 månader så fick ansa bort en del döda löv och grenar.

Vattna på kvällen när solen går ner så det hinner sjunka ner i jorden och växterna hinner suga åt sig innan solen kommer igen och torkar upp.

Jag fick förklaringen: vattna morgon och kväll så får inte växterna en chock av det ofta iskalla vattnet. Men det e ju nästan lika varmt på natten ibland så då låter det ju konstigt...

Tack Krister, nu känner man sig som hemma. "Sala kaew ku" i Nong Khai är väldigt speciellt tycker jag, har varit där ett par gånger. Och det är inte dumt att sitta på en restaurang vid Mekhongfloden, käka lunch och dricka ett par Chang. Nästa gång vi är nere blir det nog till att åka över "Friendship Bridge" till Vientiane. :wai:

Ja Sala Kaew ku är ett måste när man har besök från Sverige. :nod:
Och det är SAMMA inträdesagvift för faranger som thai!! men det kanske beror på att det är privat område.. Fruktansvärt irriterande när faranger ska betala 200B och thai 20B...

IMG_2701.webp

IMG_2702.webp

Vi har haft en fin dag här i sdra Isaan idag.
Soligt och 27 grader efter lunch när jag tog detta foto av en fjäril.

Det blå i bakgrunden är taket på mitt hus.

IMG_0005.webp

Tjusigt mitt i all blomsterprakten. Än en gång - Du bor i ett paradis. :wai:

Och glimten verkar ju ha fått en riktig polare på axeln. Snackade den också?

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar