Dagens bild

Fick en skaplig närbild på en fjäril i trädgården idag

IMG_1142.webp

Ja Berra, jag häpnar också.
När jag tog detta fotot är jag mycket nära , och kameralinsen är bara ca 10 cm
från fjärilen.
Strax efter flog fjärilen upp och satte sig på kameran några sekunder.
Därefter flog den runt mig.

Verkar ha nästan tama fjärlar här.

"Bossej " sa:
Ja Berra, jag häpnar också.
När jag tog detta fotot är jag mycket nära , och kameralinsen är bara ca 10 cm
från fjärilen.
Strax efter flog fjärilen upp och satte sig på kameran några sekunder.
Därefter flog den runt mig.

Verkar ha nästan tama fjärlar här.

Finns det inga fototävlingar eller liknande som du kan anmäla sådana bilder till? Den borde ha en bra chans att ta ett fint pris tycker man. :)

Tack Berra, men nej, jag är bara en glad amator när det gäller fotografering.

Ja den bilden va ju superfin ... gick du fram och tog bilden eller hade du kameran redo och sen kom fjärillen?

En kompis som är naturfotograf och tar b,la mycket macrobilder.
han berättade när man tog på fjärilar så får man inte skugga dom, för då flyger dom sade han.

"Janne " sa:
Ja den bilden va ju superfin ... gick du fram och tog bilden eller hade du kameran redo och sen kom fjärillen?
Har ofta kameran i ett fodral på livremmen.
Såg fjärilen där bland blommorna.
Bara att smyga fram och trycka av.

Stämer nog Lubo att man inte skall skugga dem.

Tjejen bland blommorna i trädgårdsföreningen i götet.
Världens goaste tjej som tycker det är underbart med en promenad bland blommorna, alla är vi olika men en 46 åring kan iaf få mitt hjärta att bulta.

Visa bilaga 38460

"bson " sa:
Tjejen bland blommorna i trädgårdsföreningen i götet.
Världens goaste tjej som tycker det är underbart med en promenad bland blommorna, alla är vi olika men en 46 åring kan iaf få mitt hjärta att bulta.
grattis, en av de finare man sett i Svedala
Konstigt men i LOS ser man en massa fina va ihop med faranger, men hit kommer mest bara ödlor.... Dom som tar hit ödlorna saknar dom självförtoende eller har dom inte tid att leta utan tar första bästa?

"krister " sa:
grattis, en av de finare man sett i Svedala
Konstigt men i LOS ser man en massa fina va ihop med faranger, men hit kommer mest bara ödlor.... Dom som tar hit ödlorna saknar dom självförtoende eller har dom inte tid att leta utan tar första bästa?

Har många gånger haft samma tanke.;)

Tack grabbar.
Många vågar nog inte ta med tjejen till sverige av rädsla för don juan 20 år yngre.

Fin bild på en blomma bland blommor, bson. Att hon är 46 har man svårt att tro, men åldern är väldigt svårbedömd på asiatiska tjejer tycker jag. Och för att tjata lite - ålder är bara en siffra. :)

Hon e välbevarad kan man säga o som ni säger svårt.me.åldern på dom ibland ;)

Jag får.ju me.börja som.berra säger.åldern e.bara en siffra.;) min nya e ju lite yngre än min förra.va

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar