Dagens bild

Haha!
På Nana I Bangkok va det full fart som vanligt igår. På en del barer hade man dock satt upp en skylt "No Alcohol". Man serverade inte öl på flaska utan maskerade den förbjudna drycken genom att hälla den i dricksglas!

Samma i Hua Hin, ölen upphälld i plastglas i början sen sket man i det och körde som vanligt. Men många barer va stängda vilket gillades av dem som va öppna

Var ute i Pattaya helgen som för-valet hölls då var barerna stängda, var lite kusligt först för kände inte till det. Kom ner till walkingstreet helt igenbommat och tyst, upp till soi beukaw likadant där. Första infon vi fick av thai var att det var igenbommat pga. folk åkt och deltagit i oroligheterna i Bangkok, så tänkte nu brakar det lös rejält men nästa berätta att folk har åkt och skall förhandsrösta idag är Pattaya stängt.

Grått o trist

3usuhavy.jpg

För en vecka sen va man på Kho Larn känns som en evighet sen. 3 veckors arbete och 1 veckas kurs tills man möter värmen igen.

uploadfromtaptalk1391362144097.webp

uploadfromtaptalk1391362185107.webp

uploadfromtaptalk1391362220345.webp

Glimten66 vet du vad stranden heter på dom bilderna jag la upp? Vill vara säker på att jag kommer dit nästa gng med var sköna solsängar där.

Bilder inne ifrån en oljetank vi har 12 ombord plus 2 sloptankar. Detta är 1 av dom 2 minsta tankarna.

uploadfromtaptalk1391452772016.webp

uploadfromtaptalk1391452812035.webp

uploadfromtaptalk1391452849738.webp

Dom är allt en aning större än tankarna på "mitt" fartyg. Varv är inget vidare, stökigt, bullrigt och skitigt. Man vill bara därifrån tycker jag. Förr gick vi alltid till Fredericia i Danmark, där var det bättre med mycket hålligång på stan. Men det är kanske likadant i Gdansk, bara man vill gå iland förstås. :)

"Berralund " sa:
Dom är allt en aning större än tankarna på "mitt" fartyg. Varv är inget vidare, stökigt, bullrigt och skitigt. Man vill bara därifrån tycker jag. Förr gick vi alltid till Fredericia i Danmark, där var det bättre med mycket hålligång på stan. Men det är kanske likadant i Gdansk, bara man vill gå iland förstås. :)

Varven i Norge är trevliga.
Tyst som i graven här i Stavanger.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar