Dagens bild

 
Frugans lillebror kom och lämnade bambuskott som frun ska fixa till.
20200714_063836.jpg
 
Och jag hittade Kalle Stropp på husväggen. Var länge sedan jag såg en vårtbitare. Denna sommar har det varit många insekter. Undrar om det var den milda vintern som är anledningen. Syrsorna spelar på kvällarna så att man nästan tror man är utomlands.

BC852C53-6138-42EF-AC27-FC741DE31548.jpeg
Vi har flera syrsor utanför huset som låter och har låtit under flera veckor. För några dagar sedan lät det jätte tydligt. "Jag får nog gå och stänga dörren" tänkte jag, men så upptäckte jag en syrsa på hatthyllan i hallen, haha. =) Fick hjälpa han ut i allafall. Men syrsan på bilden är nog en hona. Den har en tjock och välfylld mage. =)

Fin bild du tog.
 
20-0711 Qatar airways i luften.jpg

Qatar Airways i luften. Originalbilden gick att förstora så mycket att jag kunde läsa Qatar på flygplanskroppen. Destination okänd. Bilden är från i lördags....

Jag vet inte vart du bor. Men Qatar har väldigt få destinationer som innebär att de flyger över Sverige. Gissningsvis skulle de til Stockholm eller Oslo.

Varken deras London eller New York flighter har flygrutt över Sverige då de kommer så långt söderifrån.

Vilken tid i lördags tog du bilden?
 
Jag vet inte vart du bor. Men Qatar har väldigt få destinationer som innebär att de flyger över Sverige. Gissningsvis skulle de til Stockholm eller Oslo.

Varken deras London eller New York flighter har flygrutt över Sverige då de kommer så långt söderifrån.

Vilken tid i lördags tog du bilden?
Bilden tagen norr om Gävle runt kl 13....
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
G
Svar
4
Visningar
2 K
Gazton
G
A
Svar
2
Visningar
1 K
G
T
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp