Dagens bild

Smakar dessa verkligen minst lika gott som bryggkaffe? Förr i tiden smakade liknande kaffe fruktansvärt illa. Jag är mycket misstänksam när det gäller kaffe nämligen.
Kapselkaffe brukar smaka alldeles utmärkt. Blir dock ganska dyrt om man är några stycken i hushållet som dricker kaffe. Jobbigt när man har besök och fler än 4 pers skall ha kaffe. Har tagit med mig en kapselmaskin till huset i Thailand. Köper med mig kapslar från Sverige när vi åker dit. Jag kör med kapslar av märket Nescafe Dolce Gusto. Favorit smaken är Mollbergs blandning. Dricker oftast endast en till två koppar om dagen i Thailand.

0D0ECEC6-13E3-4329-BA7C-FEA4675DD64D.png

Smakar dessa verkligen minst lika gott som bryggkaffe? Förr i tiden smakade liknande kaffe fruktansvärt illa. Jag är mycket misstänksam när det gäller kaffe nämligen.
Vi håller just nu på att testa oss fram, den som heter Dark är bäst än så länge.
Annars håller jag med @Nam Falang om priset. Så vi kommer ha kvar bryggaren som bjudkaffe har vi tänkt.

Långeman han gillade kaffe och långa pratstunder. Hemma hos honom blev det alltid pulverkaffe (instant coffe) men var vi ute så skulle det drickas kaffe minst två gånger inom loppet av några timmar :)
Jag bjöd honom på kapselkaffe hemma hos oss men berättade inte att det var det. Han sörplade i sig första koppen snabbt varpå jag frågade om han ville ha mer. ”Ja gärna. Det var gott! Vad är det för kaffe?” Lät som ett gott betyg :)

Kapselkaffe brukar smaka alldeles utmärkt. Blir dock ganska dyrt om man är några stycken i hushållet som dricker kaffe. Jobbigt när man har besök och fler än 4 pers skall ha kaffe. Har tagit med mig en kapselmaskin till huset i Thailand. Köper med mig kapslar från Sverige när vi åker dit. Jag kör med kapslar av märket Nescafe Dolce Gusto. Favorit smaken är Mollbergs blandning. Dricker oftast endast en till två koppar om dagen i Thailand.

0D0ECEC6-13E3-4329-BA7C-FEA4675DD64D.png
Tror inte det är större problem att få tag på dom maskinerna här nere idag, om jag inte missminner mig finns det gott utbud på Central festival, dricker inte kaffe men sett många olika när man gått där inne.

Tror inte det är större problem att få tag på dom maskinerna här nere idag, om jag inte missminner mig finns det gått utbud på Central festival, dricker inte kaffe men sett många olika när man gått där inne.
Nä finns ju kapslar så då borde maskinerna finnas. Jag köpte min av en slump på rea i Sverige. Packade ned den i resväskan med planen att lämna den i huset i Thailand.

Jaha!
Nu är frugan högt upp i världen, hon är i containerhamnen Laem Cha Bang med våra arbetare och försöker att lösa AC problem, så frugan klämde iväg ett par bilder till mig ..

1:a visar sökandet för vad som felar

1621319470880..jpg

2:a skruvar sönder lite mera

1621319474745..jpg

Och de sista 2 bilderna hittad skada på AC:n

1621319480135..jpg

Kylmanteln har spruckit vid en lödning och har pumpat ut oljan från kompressorn

1621319486103..jpg

Inte billigt att fixa till men det blir gjort, Ytterligare en dag i livet med frugan, dottern och att driva firman ..

Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37