Dagens bild

Fasen va vackert det börjar bli skål på er alla

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=15.906528,103.391752

ImageUploadedByTapatalk1323520244.446094.webp

Tack berra jag använder ju bara ajfånen här nere för bildeena ni får nu senare när ja e hemma kommer kamerans bilder

Berra vill du göra en ny tråd åt mig svårt me ajfånen så kan ja lägga in mina. Bilder om vardagen här nere i stället för i dagensbilder eleer någon av dom andra moderatorerna

"glimten66 " sa:
Tack berra jag använder ju bara ajfånen här nere för bildeena ni får nu senare när ja e hemma kommer kamerans bilder

Berra vill du göra en ny tråd åt mig svårt me ajfånen så kan ja lägga in mina. Bilder om vardagen här nere i stället för i dagensbilder eleer någon av dom andra moderatorerna

Javisst 66an! Fixar det direkt, kallar den för din bildtråd!

:wai: :wai: :wai: Tack berra du e en ängel khop khon krap makk :) där kommer ja även lägga ut legolas fun faas :)

En till som har det bra, obs det ÄR hennes säng men den kastar vi när flytten kommer
;D ;D ;D Min fru har redan köpt en ny till henne, likadan så Zelda ser nog fram mot flytten och träffa matte.
Zelda sover alltid med kudde, täcket tar hon bara sporadiskt på sig

Min bild 4.webp

;D ;D ;D
Zelda har eget pass med alla sprutor som behövs. Dock blr jag tvungen att betala en struntsumma i skatt för det blir en import. Min fru har redan allt klart med myndigheterna i Thailand och de mailar kopior till mig på engelska när det är tid för att jag inte ska få problem på flygplatsen. Detta kan de ju inte göra innan jag bokat resan.
Nya regler för import av hund infördes för att man skulle kunna ha världsutställningen för ett par år sedan. Då fastställde man vika vaccin man måste använda.
:laugh: :laugh: :laugh:
HAHA Hur skulle de kunna ha sina föråldrade regler och få in hundarna från stora delar av jorden. Lite tur har man :P :P :P

Du har rätt annars skulle det vara lång karantän och dyrt med, man får inte ha missat något. Fick maila alla sider i hennes pass för att få det godkänt

"legolas " sa:
ja det var ju käckt att det löste sig. Sedan måste du sätta Zelda i språkskola. Hon kan ju ingen Thai ju :D :D Hon måste ju lära sig att skälla på thai, alltså lite lagom mjukt och inte väcka för mycket uppmärksamhet.... Hon måste lära sig att bita andra hundar i benen... Alla hundar haltar härnere verkar det som stundtals....

Sedan måste Zelda lära sig att vända på dygnet som varje rättrogen thailändsk hund gör, alltså sova bort dagen och skita i Er då, och istället vara vaken och utanför grindarna nattetid och skälla, fightas och störa allt och alla i omgivningarna. ja det blir en tuff första tid för Zelda. men det löser sig, och det blir ju himla skönt för Er att få med Er egna vove ner hit tror jag..... Grattis till det... ;) ;)

::) ::) ::)
Språket kan hon redan förstår både hund och mäniska, som du vet pratar ju min fru lite thai
Fightas gör hon bara om hon blir attackerad, hon gillar andra hundar och tålmodig med valpar. Skäller gör hon bara om någon försöker ta sig in men då låter det illa.
Hon är mentaltestad och tränad så tuffast blir nog flygresan.

Zelda.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37