Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nong Khai. Bara ett snabbt stopp på moppen för att kolla på gps:en om detta är rätta vägen till tvättinrättningen.
Det är det... Då ser jag en man belåtet sittandes på trottoaren och äta. Han ser otroligt tillfreds ut och vinkar.
Det är nästan som om han har väntat på att jag ska komma förbi och ta en bild på honom så det gör jag.
Nong Khai. Bara ett snabbt stopp på moppen för att kolla på gps:en om detta är rätta vägen till tvättinrättningen.
Det är det... Då ser jag en man belåtet sittandes på trottoaren och äta. Han ser otroligt tillfreds ut och vinkar.
Det är nästan som om han har väntat på att jag ska komma förbi och ta en bild på honom så det gör jag.
Tack! Kul om bilderna uppskattas. Jo, det har blivit en hel del av den varan, framförallt under resorna i Thailand.
De här bilderna togs efter att första systemkameran införskaffats för 15 år sedan. Jag var minst sagt inspirerad.
Hade innan avgång bestämt mig för att fotograferandet skulle äga första prioritet under trippen till Isaan.
Just dessa bilder är tagna under de första två tågresorna. Upptäckte och redigerade om dessa close-ups(närbilder)
igen ganska nyligen efter att inte sett dem på länge och överraskades då över hur närgångna de var men även hur
omedvetna övriga resenärer gav sken av att vara om min existens. Fast med tanke på att det satt på en 85 mm glugg
för jämnan och att crop-faktorn på den kameran då blev 128 mm var det förstås inte inte så konstigt...
Efter ett tag var det dessutom nästan som att passagerarna i vagnen glömt bort enda farangen trots att denne fotade
närmast oupphörligen. Eller också bara låtsades dem
Buriram. Hamnade på nån marknad i stan en eftermiddag där denna duo spelade och sjöng. Var nog mest avsett för barn egentligen
men jag stannade en stund ändå eftersom tjejen var både söt och sprallig
På baksidan av huset odlas ris just nu,och delar av huset syns litegrann och 5 vita stolpar av muren.
Och endast några hundra meter bort finns ett tempel.
Är det nån situation jag skulle velat se mig själv in action fotandes så ligger denna bra till. Minns i vilket fall att de som bevittnade händelsen från ett ställe bredvid fick sig ett gott skratt…
Mae Hong Son. Crossroad bar hette visst stället vilket någon berättade efter att jag lagt in den övre bilden i en fotogrupp på Facebook.
Fick detsamma bekräftat efter att ha gått in i Mae Hong Son mappen igen och då även hittade den andra bilden. Stannade nog bara till
där lite kort nån gång när jag var i stan men har för mig att det var mysigt. Tyvärr försvann baren i en stor brand för fem år sedan som
även tog med sig grannbyggnaderna i korsningen. Numera är tydligen Crossroad bar ersatt av en stor elektronisk reklamtavla. Trist.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.