Dagens bild

Dags att checka ut och åka hem..

20250220_085517.webp

Nong Khai. Bara ett snabbt stopp på moppen för att kolla på gps:en om detta är rätta vägen till tvättinrättningen.
Det är det... Då ser jag en man belåtet sittandes på trottoaren och äta. Han ser otroligt tillfreds ut och vinkar.
Det är nästan som om han har väntat på att jag ska komma förbi och ta en bild på honom så det gör jag.

Z18C3033 copy 3 auto haze removal ram.webp

Nong Khai. Bara ett snabbt stopp på moppen för att kolla på gps:en om detta är rätta vägen till tvättinrättningen.
Det är det... Då ser jag en man belåtet sittandes på trottoaren och äta. Han ser otroligt tillfreds ut och vinkar.
Det är nästan som om han har väntat på att jag ska komma förbi och ta en bild på honom så det gör jag.

Z18C3033 copy 3 auto haze removal ram.webp
Tack för fina bilder! Det är alltid trevligt när vardagslivet i Thailand skildras. :wai:

Tack för fina bilder! Det är alltid trevligt när vardagslivet i Thailand skildras. :wai:

Tack! Kul om bilderna uppskattas. Jo, det har blivit en hel del av den varan, framförallt under resorna i Thailand.

De här bilderna togs efter att första systemkameran införskaffats för 15 år sedan. Jag var minst sagt inspirerad.
Hade innan avgång bestämt mig för att fotograferandet skulle äga första prioritet under trippen till Isaan.
Just dessa bilder är tagna under de första två tågresorna. Upptäckte och redigerade om dessa close-ups(närbilder)
igen ganska nyligen efter att inte sett dem på länge och överraskades då över hur närgångna de var men även hur
omedvetna övriga resenärer gav sken av att vara om min existens. Fast med tanke på att det satt på en 85 mm glugg
för jämnan och att crop-faktorn på den kameran då blev 128 mm var det förstås inte inte så konstigt...
Efter ett tag var det dessutom nästan som att passagerarna i vagnen glömt bort enda farangen trots att denne fotade
närmast oupphörligen. Eller också bara låtsades dem :unsure:

IMG_6695 copy.webp

IMG_6702 copy.webp

IMG_6730 copy.webp

IMG_6883 copy bw ahr darker.webp

IMG_6885 copy.webp

IMG_6902 copy 2 bw.webp

IMG_6911 copy.webp

IMG_6925 copy bw.webp

IMG_7011 copy.webp

IMG_7061 copy 3 bw.webp

IMG_7123 copy.webp

IMG_7121 copy bw.webp

Senast ändrad:
Surin. Tre bilder från den där resan till Isaan som jag gjorde efter att ha införskaffat första systemkameran.

En av städerskorna på hotellet jag bodde...

IMG_8662 copy.webp

Två samlorförare vid tågstationen om jag inte minns fel...

IMG_8691 copy.webp

...och till sist från en marknad jag stannade till vid en dag under en utflykt en bit från stan.

IMG_8897 copy.webp

Mae Hong Son. Crossroad bar hette visst stället vilket någon berättade efter att jag lagt in den övre bilden i en fotogrupp på Facebook.
Fick detsamma bekräftat efter att ha gått in i Mae Hong Son mappen igen och då även hittade den andra bilden. Stannade nog bara till
där lite kort nån gång när jag var i stan men har för mig att det var mysigt. Tyvärr försvann baren i en stor brand för fem år sedan som
även tog med sig grannbyggnaderna i korsningen. Numera är tydligen Crossroad bar ersatt av en stor elektronisk reklamtavla. Trist.

IMG_5812 copy.webp

IMG_5831 copy auto haze removal.webp

Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R