Dagens bild

Va snälla mot era kära ge dom en liten blomma :D

uploadfromtaptalk1348847034466.webp

uploadfromtaptalk1348847063759.webp

Den är inte dålig Micke. Fyller du eller tanten år?? :)

Min skall banne mig få en riktigt vacker blomma när jag kommer hem, det är hon verkligen värd! :nod:

Nej ingen som fyller år man måste ju visa att man kan ibland :)
hon lycklig jag olycklig ;) dom små liven e för goa har ju ingen koll hon va iväg o jobba idag o det slutade me att ja fick leta efter henne i Sollentuna :)

"glimten66 " sa:
Nej ingen som fyller år man måste ju visa att man kan ibland :)
hon lycklig jag olycklig ;) dom små liven e för goa har ju ingen koll hon va iväg o jobba idag o det slutade me att ja fick leta efter henne i Sollentuna :)
Du får sätta på'na en keyfinder, bara gå ut och vissla så piper hon någon stans :D

Liten rapport från min trädgård i sodra Isaan.

Bild 2
Passionsfrukten är nästan mogen nu.
Jag har tio plantor nu, så det blir ganska mycket frukt.
Vi äter så mycket vi orkar, och sedan blir det juice av resten.

Bild 1 En vacker fjäril jag fotade i trädgården igår.
Den är ganska stor, ca 10 cm mellan vingspetsarna.

IMG_3000butterfly.webp

Passionsfrukt.webp

Karma för dom fina bilderna bosse hur fasen lyckas du att få fjärilarna på bild :)

micke

Tack Glimten66

På 1980- och 1990 -talet då jag bodde i Stockholm gick jag ofta och tittade på fjärilar i Fjärilshuset i Hagaparken.

När jag bosatte mig här i sodra Isaan for några år sedan upptäckte jag att här finns det mycket fjärilar, nästan året om.

Nu ser jag många här i min trädgård nästan varje dag, så jag har lärt mig lite om hur de olika sorterna beter sig, var de äter etc.
Tror att jag har minst femtio olika sorters fjärilar här under ett år, och har tagit hundratals foton av dem.

Varje gång jag försöker så försvinner dom fasen du måste ju sitta me din kamera helt still i flera timmar
Har själv aldrig lyckats ta en bra fjärils bild :)

Fantastiskt fin fjärilsbild, Bosse!! Tänk om man hade haft ditt tålamod och intresse när det gäller fotografering. Karma förstås!!

"glimten66 " sa:
Varje gång jag försöker så försvinner dom fasen du måste ju sitta me din kamera helt still i flera timmar
Har själv aldrig lyckats ta en bra fjärils bild :)
Glimten, man kan inte ta NÅGRA bilder om man ständigt är dyngrak... :)

Slit och släp, men du får ju va på hemmaplan. Du ska bara veta hur skönt det är att slippa gå till jobbet :D
Den mässan är i mitt tycke en riktigt skitmässa.
Man får bättre hjälp om man går tex. till Bejers.

"Rolf " sa:
Slit och släp, men du får ju va på hemmaplan. Du ska bara veta hur skönt det är att slippa gå till jobbet :D
Den mässan är i mitt tycke en riktigt skitmässa.
Man får bättre hjälp om man går tex. till Bejers.
Vad kan Beijers om värmepumpar? Inte ett skit.
Synd att man inte har anledning att lansera sådana i Thailand. Värmepumpar är en av de saker som jag jobbar med...

"Sir One " sa:
Vad kan Beijers om värmepumpar? Inte ett skit.
Synd att man inte har anledning att lansera sådana i Thailand. Värmepumpar är en av de saker som jag jobbar med...
Har redan en värmepump, så varken du eller jag behöver fråga :D

Värme pump skulle ja behöva i huset i december många nätter då det bara e en 12-13 grader o då blir det riktigt kallt i huset :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar